Az elektromos autózás széleskörű és gyors elterjedésének egyik legfőbb gátja jelenleg kétségtelenül a – benzines és dízeles kocsikhoz képesti – magasabb ár. Ezen próbál most változtatni a svéd Uniti vállalat, amely a piacon lévő villanyjárművekhez képest jócskán olcsóbban kínálja One nevű új kocsiját. Az persze, hogy ezzel el is nyerik mindenki tetszését, még nem garantált…

Végy egy legendás, nagyon kocka, közel tökéletes, de amúgy elég szűkös terepjárót függőleges homlokfelülettel, és olyan légellenállással, mint egy fékezőernyőé. Mondjuk egy Mercedes G-t.

Egy ideje már hallani arról, hogy a Volkswagen csoportnak különös tervei vannak az égisze alá tartozó Seattal. Úgy tűnik, a cél a márka magasabbra pozicionálása, aminek akár maga a név is áldozatul eshet. A leendő új elnevezés a hírek szerint a korábban a Seat legsportosabb modelljeinél használt Cupra lenne. De mi köze van ennek az egésznek a Skodához?

Ha a 20 milliós Model 3-at lehet népautónak hívni, akkor ennek emelt, „SUV-osított” változata lesz a Model Y, kicsit drágábban, de háromnegyedig azonos alkatrészekből.

A Saab 9-3 Aero típusú autókat új korukban nagyjából 8 millió forintnak megfelelő svéd koronáért kezdték árulni. A gyártás 2014-ben ért véget, így mostanra már a legfiatalabb példányaikért sem kérnek átszámítva 3-4 milliónál forintnál többet. Egy közelgő árverésen viszont egy ilyen autó minden bizonnyal ennek sokszorosáért talál majd gazdára. Nem is véletlenül, hiszen a szervezők szerint „ez az utolsó esély új Saabot vásárolni!”

Elég logikusnak tűnt, hogy a nemrég bejelentett városi terepjáró kapja a hajtást, de mégsem.

Vajon manapság azért rukkolnak elő a gyártók ennyi sportos SUV-modellel, mert tényleg erre van igény, vagy éppen fordítva: azért ekkora a kereslet rájuk, mert a csapból is ezek folynak? A kérdést eldönteni legalább annyira nehéz, mint a tyúk esetét a tojással. A tény azonban ettől még tény marad: a már így is bőséges kínálatú piaci szegmensben most épp a BMW állít csatasorba két új autót, és mérget vehetünk rá, hogy minden egyes darab gazdára is talál majd.

Méregdrága lesz - lehet tippelni, ennek ellenére hány perc alatt kapkodják majd el.

Új uralkodóhoz új autó dukál. Így gondolták ezt Japánban is, ahol a Toyota bemutatta a kifejezetten az idén trónra lépett császár, Naruhito számára tervezett nyitott tetejű Century luxusautót. Az ázsiai szigetország ezzel tovább erősíti a hazai ipar jelenlétét az udvarban, kabrió gyanánt ugyanis korábban egy Rolls-Royce Corniche állt a palota rendelkezésére.