Eltűnik a Fiat európai kínálatából a 2015 óta gyártott 124 Spider nevű modell. Ez a napokban megjelent hír önmagában nem szólna akkorát, hiszen megszokhattuk már, hogy különböző típusok jönnek és mennek. Igen ám, csakhogy a döntés azt jelentheti, hogy a világ 8. legnagyobb autógyártójának számító csoport egyetlen sportkocsit sem kínál majd az öreg kontinens piacán, ami figyelembe véve, hogy milyen kultikus márkák tartoznak az égisze alá, elég megdöbbentő fordulat.

Az amerikai iSeeCars nevű gigantikus új- és használtautó adatbázist üzemeltető oldal kíváncsi volt rá, melyek azok a kocsik, amelyeken a legnagyobb arányban túladnak tulajdonosaik már egy éven belül. A lista élmezőnyében meglepően sok luxusjárgányt, és fej-fej melletti brit-német „küzdelmet” találunk.

Alig, hogy véget ért a Forma–1-es világbajnokság idei zárófutama Abu Dhabiban, a Yas Marina versenypálya célegyenesét illusztris vendégek foglalták el. A híres RM Sotheby’s aukciósház ugyanis itt tartotta „kihelyezett” árverését – méghozzá stílszerűen, hiszen a tétellistán számos sportkocsi, közte több egykori F1-es autó is szerepelt. A legnagyobb várakozás a legendás Michael Schumacher 2002-es Ferrariját övezte – a nyertes ajánlat pedig nem is okozott csalódást.

India nagyon akar komoly autógyártóvá válni, és az irdatlan belső piaca alapján erre minden esélye meg is van, miközben autóipari moguljai olyan patinás európai márkákat vásárolnak fel, mint a Jaguar Land Rover. 

Heten maradtak versenyben az Év Autója (Car of the Year) címért, amelyet hagyományosan az egyik legrangosabb elismerésnek tartanak a négykerekűek világában. A szakmai zsűri által szűkített kör kiválóan leképezi a piac jövőjét – vagy legalább is azt, amit sokan a jövőtől várnak: az elitkörben ugyanis a jelenleg az utakon látható arányokhoz képest jelentősen felülreprezentáltak az elektromos és hibrid modellek.

Végy egy legendás, nagyon kocka, közel tökéletes, de amúgy elég szűkös terepjárót függőleges homlokfelülettel, és olyan légellenállással, mint egy fékezőernyőé. Mondjuk egy Mercedes G-t.

Nem akármilyen autót mutatott be a most zajló Los Angeles-i Auto Show-n a Toyota. A cég újdonsága a RAV4 Prime nevű plug-in hibrid modell, amely az ötödik generációjánál tartó kompakt SUV történetének eddigi legerősebb verziója lesz. A japánok a figyelemre méltó rendszerteljesítmény mellett a crossover szegmensben kiugróan alacsony fogyasztási adatot is ígérnek – megfejelve mindezt a nem elhanyagolható tisztán elektromos hatótávval.

Ha a 20 milliós Model 3-at lehet népautónak hívni, akkor ennek emelt, „SUV-osított” változata lesz a Model Y, kicsit drágábban, de háromnegyedig azonos alkatrészekből.

Biztatóan zárultak minap a Bloodhound-projekt dél-afrikai tesztjei: a szárazföldi sebességi világcsúcsot célba vevő csapat sugárhajtású járműve átlépte az 1000 km/h-s tempót. A gárda most visszautazik az angliai főhadiszállásra, ahol még jókora munka vár rájuk, azonban elmondásuk szerint hamarosan minden adott lesz ahhoz, hogy átadják a múltnak a több mint húsz esztendős rekordot.