India nagyon akar komoly autógyártóvá válni, és az irdatlan belső piaca alapján erre minden esélye meg is van, miközben autóipari moguljai olyan patinás európai márkákat vásárolnak fel, mint a Jaguar Land Rover. 

Mostanában szerencsére egyre többet hallunk arról, hogy az autók környezetterhelési mutatóit folyamatosan lejjebb és lejjebb kell szorítani. Amikor erről a témáról van szó, a többség automatikusan a károsanyag-kibocsátásra és a különböző, sokat hallott gázokra asszociál. Pedig nem szabad megfeledkezni arról, hogy a zajszennyezés is lehet egészségkárosító hatású – és elég hozzá egy rosszul karbantartott, vagy épp egy szabálytalanul „agyontuningolt” kipufogó. Úgy fest azonban, már nem kell sokat várni a hangos járműveknek szóló hadüzenetre!

Ha egy jármű 6,29 másodperc alatt gyorsul fel 160 km/h-ra, az már önmagában megsüvegelendő teljesítmény. Ha ehhez hozzátesszük, hogy valójában egy fűnyíróról van szó, akkor már szavakat is nehéz találni. Egy azért talán mégis eszünkbe jut: őrültség!

Végy egy legendás, nagyon kocka, közel tökéletes, de amúgy elég szűkös terepjárót függőleges homlokfelülettel, és olyan légellenállással, mint egy fékezőernyőé. Mondjuk egy Mercedes G-t.

Több mint 70 évvel ezelőtt, 1948-ban dobta piacra valaha volt talán legsikeresebb modelljét a Citroën. A 2CV-ből, vagy, ahogy felénk ismerték, a „Kacsából” összesen mintegy 9 millió példány gördült le a gyártósorokról. Akadtak azonban „limitált szériás” variációi is, mint a 4x4 Sahara, amelyet a világ első kétmotoros, négykerék-meghajtású kocsijának tartanak. A kuriózumszámba menő típus egyik „túlélője” nemrég borsos áron cserélt gazdát.

Ha a 20 milliós Model 3-at lehet népautónak hívni, akkor ennek emelt, „SUV-osított” változata lesz a Model Y, kicsit drágábban, de háromnegyedig azonos alkatrészekből.

Magyarországon is jó ideje ismertek azok az út menti digitális jelzőtáblák, amelyek egy-egy lámpás kereszteződés előtt – folyamatosan frissülve – azt a sebességet mutatják, amellyel az autósok elérik a következő zöldet. Az Audi gondolt egy merészet, és ugyanezt a technológiát „bevitte” az autóiba: Európában elsőként a német cég központjának is otthont adó Ingolstadtban kötik össze a közlekedési lámpákat a „négykarikás” kocsik műszerfalaival.  

Elég logikusnak tűnt, hogy a nemrég bejelentett városi terepjáró kapja a hajtást, de mégsem.

Ki tudja, talán az 1986-os, Matthew Broderick főszereplésével készült Meglógtam a Ferrarival című amerikai film (eredeti címe: Ferris Bueller’s Day Off) járhatott annak a férfinak a fejében, aki nemrég a próbakör alatt elkötötte az olasz sportautómárka egy több százmillió forintot érő modelljét. A tettes egyszerre volt zseniális és ügyetlen: a trükk, amivel kicselezte a szalon munkatársát meglehetősen leleményes volt, ám még előtte elkövetett egy akkora hibát, ami miatt nem juthatott messzire a járművel.