„– Mivel jöttél? – Egy Kalasnyikovval!” Az elsőre meglehetősen baljós párbeszéd láttán nem kell feltétlenül a legrosszabbra gondolni, a világhírű orosz cég ugyanis egy ideje már nem csak fegyvereket, hanem járműveket is gyárt. Korábban nem meglepő módon csak katonai és rendőrségi vonalon mozogtak, most azonban úgy fest, egy különleges fejlesztéssel betörnének a civil autózás világába is.

Végy egy legendás, nagyon kocka, közel tökéletes, de amúgy elég szűkös terepjárót függőleges homlokfelülettel, és olyan légellenállással, mint egy fékezőernyőé. Mondjuk egy Mercedes G-t.

Ha az ember van annyira szerencsés, hogy szembejön vele egy olyan, kiváló állapotú, legendás autó, amelyet már évtizedek óta nem gyártanak, a nagy csodálkozás utáni első gondolata alighanem valami olyasmi, hogy: „milyen jól tartja magát a korához képest.” Pedig könnyen lehet, hogy az illető csak némi átverés áldozata lett, manapság ugyanis egyre több gyártó készíti el nagy klasszikusainak „után gyártott” verzióját.

Ha a 20 milliós Model 3-at lehet népautónak hívni, akkor ennek emelt, „SUV-osított” változata lesz a Model Y, kicsit drágábban, de háromnegyedig azonos alkatrészekből.

„Hogy ez miért nem nekünk jutott eszünkbe?” – kaphattak a fejükhöz nemrég számos autógyártónál, amikor meglátták az új BMW 2-es Gran Coupét, amint az utolsó tesztfázisához érkezve kigurult az utcára.  Az autón az ilyenkor szokásos „tarkabarka”, álcázó karosszériafólia volt, azonban az első ajtókon akadt valami szokatlan is.

Ha nyári hétvége, akkor dugó az M7-esen. Ezt már-már megszokta minden autós, ami persze nem jelenti azt, hogy ne bosszantana sokakat a helyzet. Nem véletlen, hogy mostanság egyre komolyabban veendő ötletként jön elő, hogy a Balatonra vezető sztrádán a leállósávok ideiglenes megnyitásával lehetne enyhíteni a túlterheltségen. Érvek és ellenérvek persze akadnak bőven.

Normál esetben egy gyártó nagyon szomorú, ha egy több éve listavezető modelljét letaszítják a legtöbbet vásárolt új autók rangsorának éléről. Egyetlen kivétel lehet, mégpedig ha az újdonsült első helyezett is az ő futószalagjukról kerül le. Márpedig éppen ez történt most a Suzukival: a Vitara közelmúltban látott uralmát az SX4 S-Cross törte meg idehaza.

Elég logikusnak tűnt, hogy a nemrég bejelentett városi terepjáró kapja a hajtást, de mégsem.

Huszonnyolc híján kétezer lóerős a Lotus legújabb csúcsautója, a napokban bemutatott Evija. Az elektromos szuperkocsi ezzel a valaha volt legerősebb, közúti használatra szánt jármű. Azt pedig, hogy ez mennyire a jövő autója, mi sem bizonyítja jobban, minthogy a töltéséhez olyan technológia is használható lesz majd, amely még nem is létezik.