A Volkswagen ID. R a közelmúltban sorra döntötte a rekordokat a különböző versenypályákon, ráadásul több helyütt nemcsak az elektromos kocsik mezőnyében bizonyult a leggyorsabbnak, hanem az abszolút csúcsot is átadta a múltnak. Sokan ehhez azért hozzátették, a csapat mindig olyan terepet választ, ami tökéletesen fekszik nekik. Most azonban nem akármilyen célt tűztek ki: egy klasszikus aszfaltcsíkon akarják felülmúlni egy világbajnok Forma–1-es autó idejét.

Ha egy nagy cég neve egy hírben szerepel egy jótékonysági szervezetével, akkor az esetek túlnyomó többségében valamifajta támogatásról, felajánlásról van szó. Egy mostani eset viszont a ritka kivételek közé tartozik, a Ferrari ugyanis névhasználati vitába keveredett egy fiatalokat segítő alapítvánnyal. A szóban forgó kifejezést a legendás olasz gyártó az egyik olyan jövőbeli modellje számára szemelte ki, amely jelentős mérföldkő lehet a vállalat történetében.

Hivatalosan is bemutatkozott a Seat Leon legújabb, negyedik generációja, amely nagyban épít a népszerű elődök alapjaira, azonban néhány merésznek is mondható formatervi megoldásnak köszönhetően már első ránézésre is határozottan eltér azoktól. A Volkswagen csoport tulajdonában álló spanyol márka képviselői siettek leszögezni, rengeteg pénzt költöttek a zászlóshajónak számító modelljük megújítására, így értelemszerűen az elvárások is magasak iránta.

„Nem hiszem, hogy az elektromos kocsik a közeljövőben széles körben elterjedtté válnak.” Ha egy hétköznapi ember mond ilyet, egyik-másik társaságban talán még le is torkollják, hiszen ebben az iparágban mostanság kis túlzással másról sem szólnak a hírek, mind a villanyautókról. De mit kezdjünk azzal, ha ugyanezt az egyik vezető gyártó, jelesül a Honda első embere nyilatkozza?

India nagyon akar komoly autógyártóvá válni, és az irdatlan belső piaca alapján erre minden esélye meg is van, miközben autóipari moguljai olyan patinás európai márkákat vásárolnak fel, mint a Jaguar Land Rover. 

Dodge Viper. Ezt a nevet hallva csaknem minden vérbeli autórajongónak meglódul a fantáziája. Egyeseknek a különböző számítógépes szimulátor játékokban vált nagy kedvencévé, mások az autóskártyák verhetetlen ászaként emlékeznek rá, míg sokaknak népszerű filmek üldözős jeleneteinek szereplőjeként égett a retinájába. Bizonyára sokan ábrándoztak már arról, milyen jó lenne vezetni egyet – és akkor már miért ne egy egészen különleges példányt, mondjuk a legelsőt. Nos, valaki már ezt az érzést is bármikor átélheti.

Alaposan szabadjára eresztették a fantáziájukat a svédországi Volkswagen marketingesei, és egy egészen meghökkentő módját választották annak, hogy egy kis hírverést csapjanak az új Passat Alltrack 4 Motion körül. A cég ugyanis januárban elrejtett egy példányt az autóból a svéd „vadonban”, amely azé lesz, aki először megtalálja. Egy biztos, a napokban sok kalandvágyó szerencsevadász kezdte el nézegetni az oda szóló repülőjegyeket.

Ha új év, akkor új szelek az autós világban, gondolhatnánk – pedig dehogy! A 2020-as esztendő első újonnan bejelentett modelljei ugyanis semmi meglepőt nem hoztak, azaz tökéletesen beleillenek az utóbbi időszakban látott trendekbe. A napokban leleplezett két új Renault egyaránt hibrid és képes a tisztán elektromos üzemmódra!

Végy egy legendás, nagyon kocka, közel tökéletes, de amúgy elég szűkös terepjárót függőleges homlokfelülettel, és olyan légellenállással, mint egy fékezőernyőé. Mondjuk egy Mercedes G-t.