Régen, ha egy gyártó kijött egy 435 lóerős, 4 literes V8-assal, ami, ha kell 4,4 alatt van 100-on, és összességében 10 alatt fogyaszt, az autóról poszterek készültek volna, a cég pedig fél évig ezzel nyilatkozta volna tele a sajtót.

 

És ma?

Végy egy legendás, nagyon kocka, közel tökéletes, de amúgy elég szűkös terepjárót függőleges homlokfelülettel, és olyan légellenállással, mint egy fékezőernyőé. Mondjuk egy Mercedes G-t.

Amikor arról beszélünk, hogy a közúti közlekedésnek környezettudatosabb útra kell lépnie, sokan egyből az elektromos személyautók terjedésére gondolnak, mint kézenfekvő megoldás. Igen ám, de ezzel párhuzamosan a nagy távolságokat áthidaló teherfuvarozásnak is szüksége van a „megtisztulásra”, ennek legjobb módját pedig az üzemanyagcellás, hidrogénhajtású technológia jelentheti. Ilyen téren most a Hyundai egy lépéssel a riválisok elé került.

Ha a 20 milliós Model 3-at lehet népautónak hívni, akkor ennek emelt, „SUV-osított” változata lesz a Model Y, kicsit drágábban, de háromnegyedig azonos alkatrészekből.

Jobb későn, mint soha, tartja a mondás, márpedig a jelek szerint ez hamarosan az Aston Martin egyik egészen különleges, ám majdnem feledésbe merült modellje kapcsán is igaz lesz. A Bulldogot 40 esztendővel ezelőtt azért alkották meg, hogy átlépjék vele a 200 mérföld/órás álomhatárt. Ez akkor nem sikerült, de egy friss bejelentés szerint most, jókora csúszással ugyan, de mégis összejöhet.

Elég logikusnak tűnt, hogy a nemrég bejelentett városi terepjáró kapja a hajtást, de mégsem.

A napokon belül kezdődő Genfi Autószalonra nemcsak a világmárkák készülnek széles tömegeknek szánt újdonságaikkal, hanem azok a gyártók is, akik csak egy szűk réteget céloznak meg. Méghozzá nagyon szűket, a Czinger 21C hiperautóból például összesen 80 darab készül majd, ami a több mint félmilliárd forintos árat nézve nem is meglepő. És hogy megéri-e? A kocsira pillantva, valamint a részleteket megismerve ezt mindenki eldöntheti!

Méregdrága lesz - lehet tippelni, ennek ellenére hány perc alatt kapkodják majd el.

Lassan egy kezünkön meg tudjuk számolni azokat az autógyártókat, amelyek modellpalettáján még nem jelent meg részben vagy teljesen elektromos típus. Úgy fest, a már így is elég szűkös listáról hamarosan egy újabb nevet is lehúzhatunk, egy friss bejelentés szerint ugyanis rövidesen érkezik az első villany-Dacia – ráadásul a márka hibrid projektjeiről is egyre több részlet lát napvilágot mostanság.