Alig, hogy véget ért a Forma–1-es világbajnokság idei zárófutama Abu Dhabiban, a Yas Marina versenypálya célegyenesét illusztris vendégek foglalták el. A híres RM Sotheby’s aukciósház ugyanis itt tartotta „kihelyezett” árverését – méghozzá stílszerűen, hiszen a tétellistán számos sportkocsi, közte több egykori F1-es autó is szerepelt. A legnagyobb várakozás a legendás Michael Schumacher 2002-es Ferrariját övezte – a nyertes ajánlat pedig nem is okozott csalódást.

–vagy ami maradt belőle.

Evergrande Group eddig inkább az ingatlanfejlesztésben volt érdekelt, de csupán eddig: 51%-os részesedést vásárolt ugyanis a gyakorlatilag a Saab-ot birtokló NEVS nevű cégben, amelynél most a gyártósorok és a teljes üzem található. 

Heten maradtak versenyben az Év Autója (Car of the Year) címért, amelyet hagyományosan az egyik legrangosabb elismerésnek tartanak a négykerekűek világában. A szakmai zsűri által szűkített kör kiválóan leképezi a piac jövőjét – vagy legalább is azt, amit sokan a jövőtől várnak: az elitkörben ugyanis a jelenleg az utakon látható arányokhoz képest jelentősen felülreprezentáltak az elektromos és hibrid modellek.

256 255 autót adtak el – ez alighanem rekord.

Nem akármilyen autót mutatott be a most zajló Los Angeles-i Auto Show-n a Toyota. A cég újdonsága a RAV4 Prime nevű plug-in hibrid modell, amely az ötödik generációjánál tartó kompakt SUV történetének eddigi legerősebb verziója lesz. A japánok a figyelemre méltó rendszerteljesítmény mellett a crossover szegmensben kiugróan alacsony fogyasztási adatot is ígérnek – megfejelve mindezt a nem elhanyagolható tisztán elektromos hatótávval.

Igaz, hogy csak kiállítási tárgy, de még így is akarjuk a még mindig élő és prosperáló, ismert karosszériaműhely, Harman International fejlesztéseinek demonstrálására összehozott apróságot.

Biztatóan zárultak minap a Bloodhound-projekt dél-afrikai tesztjei: a szárazföldi sebességi világcsúcsot célba vevő csapat sugárhajtású járműve átlépte az 1000 km/h-s tempót. A gárda most visszautazik az angliai főhadiszállásra, ahol még jókora munka vár rájuk, azonban elmondásuk szerint hamarosan minden adott lesz ahhoz, hogy átadják a múltnak a több mint húsz esztendős rekordot.

Elakadtunk? Semmi baj: az autó majd kilábal a bajból. Szó szerint, merthogy lába kelt.