Vajon manapság azért rukkolnak elő a gyártók ennyi sportos SUV-modellel, mert tényleg erre van igény, vagy éppen fordítva: azért ekkora a kereslet rájuk, mert a csapból is ezek folynak? A kérdést eldönteni legalább annyira nehéz, mint a tyúk esetét a tojással. A tény azonban ettől még tény marad: a már így is bőséges kínálatú piaci szegmensben most épp a BMW állít csatasorba két új autót, és mérget vehetünk rá, hogy minden egyes darab gazdára is talál majd.

Igaz, hogy csak kiállítási tárgy, de még így is akarjuk a még mindig élő és prosperáló, ismert karosszériaműhely, Harman International fejlesztéseinek demonstrálására összehozott apróságot.

Új uralkodóhoz új autó dukál. Így gondolták ezt Japánban is, ahol a Toyota bemutatta a kifejezetten az idén trónra lépett császár, Naruhito számára tervezett nyitott tetejű Century luxusautót. Az ázsiai szigetország ezzel tovább erősíti a hazai ipar jelenlétét az udvarban, kabrió gyanánt ugyanis korábban egy Rolls-Royce Corniche állt a palota rendelkezésére.

Elakadtunk? Semmi baj: az autó majd kilábal a bajból. Szó szerint, merthogy lába kelt.

Ezekben a napokban magyarok tucatjai állnak leesett állal egy alig 5 lóerős, mindössze 30 km/h-s csúcssebességre képes kocsi előtt. És hogy miért? Ha eláruljuk, hogy a szóban forgó jármű több mint egymillió darabból áll, akkor néhányan talán már elkezdik sejteni a választ. Igen, egy LEGO autóról van szó, méghozzá egy Bugatti Chiron 1:1 méretarányú másáról.

Naná, hogy nyomnák rá egy upgrade-et. Nem is akármilyet!

A Ferrarit annyira feldobta, hogy 9 év után végre újra nyerni tudtak a hazai Forma–1-es versenyükön, hogy rögtön bemutattak két új autót. Na jó, ez persze csak vicc, hiszen a most leleplezett modelleken már jóval régebb óta dolgoztak annál, mint mikor Charles Leclerc-et elsőként intették le Monzában. Még akkor is, ha egyébként „csak” egy-egy már létező típus apró átalakításairól van szó.

Azon agyalunk, vajon mit használjunk a gépkocsi kifejezés helyett – merthogy ez a hatkerekű, hidromotoros szöcske biztos, hogy nem az, de járműnek jármű, és van kereke is.

Két hónap telt el azóta, hogy a Volkswagen futószalagjáról legördült az utolsó Bogár. A németek a New Beetle szerény eladási mutatói mellett azzal indokolták a 81 éven gyártott autó búcsúját, hogy az így felszabaduló erőforrásaikat teljes egészében az elektromos autókra fordíthatják majd. A sors iróniája, hogy most úgy fest, éppen a villanymotor lehet az, ami a segítheti a kultikus kocsi továbbélését.