Precedens értékű lehet az a győzelem, amelyet a Jaguar Land Rover aratott a minap egy pekingi bíróságon. Most először sikerült ugyanis egy nemzetközi autógyártónak Kínában is pert nyernie egy olyan helyi cég, jelesül a Jiangling Motors Corporation, ellen, amely szemérmetlen módon lemásolta az egyik autóját.

Elakadtunk? Semmi baj: az autó majd kilábal a bajból. Szó szerint, merthogy lába kelt.

Ma az a ritka gyártó, amelyik nem rukkol elő elektromos hajtású koncepcióval vagy késztermékkel egy nemzetközi kiállításon. Mondhatni, ez ma az autóipari alap. Mostanra az a kérdés, ki mit hoz ki ebből a nagy szabadságot kínáló technikából.

Naná, hogy nyomnák rá egy upgrade-et. Nem is akármilyet!

Rossz tanuló diákoknál fordul elő, hogy otthon úgy dicsekszenek a kapott közepessel: mindenkié 1-es lett, de én hármast kaptam. Valami ehhez hasonló helyzet alakult ki a német autóklub, az ADAC már-már legendás nyári tesztjén.

Azon agyalunk, vajon mit használjunk a gépkocsi kifejezés helyett – merthogy ez a hatkerekű, hidromotoros szöcske biztos, hogy nem az, de járműnek jármű, és van kereke is.

Próbálunk nem belefulladni az amúgy tök pofás fejlesztés felett fakadó, nyilvánvaló szóvicc-cunamiba. A lényeg: a napokban két eljárást is levédetett az Apple – ami almásék lépésében a pláne, hogy mind a kettő a.) kocsiba való; b.) arcfelismerő rendszert takar. Egyelőre nem tudni, okoz-e majd a dolog fejetlenséget a piacon, ugyanis van már gép, amiben szerepel a fejlesztés.

Lassan, szavanként: kétütemű, kompresszió-gyújtású, ellendugattyús motor. 

Eddig. Lehet tippelni, melyik autó érte el 0, azaz nulla pontot.