Ha nyári hétvége, akkor dugó az M7-esen. Ezt már-már megszokta minden autós, ami persze nem jelenti azt, hogy ne bosszantana sokakat a helyzet. Nem véletlen, hogy mostanság egyre komolyabban veendő ötletként jön elő, hogy a Balatonra vezető sztrádán a leállósávok ideiglenes megnyitásával lehetne enyhíteni a túlterheltségen. Érvek és ellenérvek persze akadnak bőven.

Normál esetben egy gyártó nagyon szomorú, ha egy több éve listavezető modelljét letaszítják a legtöbbet vásárolt új autók rangsorának éléről. Egyetlen kivétel lehet, mégpedig ha az újdonsült első helyezett is az ő futószalagjukról kerül le. Márpedig éppen ez történt most a Suzukival: a Vitara közelmúltban látott uralmát az SX4 S-Cross törte meg idehaza.

Elakadtunk? Semmi baj: az autó majd kilábal a bajból. Szó szerint, merthogy lába kelt.

Huszonnyolc híján kétezer lóerős a Lotus legújabb csúcsautója, a napokban bemutatott Evija. Az elektromos szuperkocsi ezzel a valaha volt legerősebb, közúti használatra szánt jármű. Azt pedig, hogy ez mennyire a jövő autója, mi sem bizonyítja jobban, minthogy a töltéséhez olyan technológia is használható lesz majd, amely még nem is létezik.

Naná, hogy nyomnák rá egy upgrade-et. Nem is akármilyet!

Egyre több helyről hallani, hogy az önvezető autók hamarosan meghódítják az utakat, de legalább ugyanennyien figyelmeztetnek arra is: még hosszú, rengeteg fejlesztésen és teszten átívelő út vezet odáig, hogy ténylegesen ezekre a járművekre épüljön a közlekedés. A villámgyors térhódítás gátja pedig egyelőre nem más, mint az ember.

James Bond és az Aston Martin már-már elválaszthatatlan partnerek a filmvásznon, így az eddig is biztosnak tűnt, hogy a brit luxusgyártó autói nem hiányozhatnak a várhatóan jövő tavasszal mozikba kerülő, 25. Bond-filmből se. A napokban aztán lehullt a lepel arról is, a világ legismertebb titkos ügynökének bőrébe bújó Daniel Craiget pontosan melyik típusok volánja mögött láthatjuk majd száguldani.

Azon agyalunk, vajon mit használjunk a gépkocsi kifejezés helyett – merthogy ez a hatkerekű, hidromotoros szöcske biztos, hogy nem az, de járműnek jármű, és van kereke is.

Akadnak, akik már eddig is annak tartották, de egy olasz bíróság a minap végérvényesen kimondta: a Ferrari 250 GTO hivatalosan műalkotásnak minősül! A legendás olasz márka jogi osztálya ezt már hosszú ideje szerette volna elérni, az utóbbi években ugyanis egyre több hamisítvány bukkant fel a piacon a kultikus kocsiból. Nem is véletlenül, a modell példányai ugyanis az összes autó közül a legtöbbért cserélnek gazdát a különböző árveréseken.