Az élet minden területének megvan a maga „bezzegországa”, ahol minden sokkal fejlettebb, szebb, jobb, mint máshol. Az autózás világában – és persze sok más téren is – az egyik ilyen mindenképpen Norvégia, amely ezúttal sem cáfolt rá jó hírére. A skandináv ország ugyanis a mögöttünk hagyott esztendőben két előremutató szempontból is egészen figyelemre méltó statisztikákat produkált.

Ha a 20 milliós Model 3-at lehet népautónak hívni, akkor ennek emelt, „SUV-osított” változata lesz a Model Y, kicsit drágábban, de háromnegyedig azonos alkatrészekből.

A lassacskán mögöttünk hagyott 2019-es esztendőben is megszámlálhatatlanul sok új autót mutattak be világszerte, azonban vélhetően egyik sem kapott akkora visszhangot, mint a Tesla Cybertruck. Az elektromos pick-up, amelynek prototípusával mostanság a cég első embere, Elon Musk járja Los Angeles utcáit, várhatóan 2021-ben „árasztja el” a világot. Legalább is azt a részét, ahol megfelel majd a szigorú biztonsági előírásoknak. Egy friss vélemény szerint ugyanis Európa nem tartozik majd ebbe a körbe…

A vezető autómárkák kétségkívül a világ legismertebb brandjei közé tartoznak, mégis, ha hajszálpontosan le kellene betűzni egyik-másiknak a nevét, könnyen lehet, hogy többen zavarba jönnének. Egy közelmúltbeli felmérés erre most alaposan rá is világított – szerencsére azonban nem mifelénk, hanem az USA-ban. A vizsgálat során akadt olyan világhírű márka is, amelynél többen esküdtek egy hibás névváltozatra, mint a cég valódi nevére.

Azt, hogy a bolygó védelmének érdekében a (nagyon) közeli jövőben csökkenteni kell a közúti járművek által kibocsátott károsanyagok mennyiségét, talán senki sem vitatja. Ennek módszeréről azonban már megoszlanak a vélemények. Akadnak, akik szerint megfelelő fejlesztések után a „hagyományos” üzemanyagokkal is teljesíthetők a környezetvédelmi célok. Mások viszont drasztikus megoldásokhoz nyúlnának – egy új javaslat például többek közt az autósvilág egyik legnagyobb kuriózumát is megszüntetné.

Eltűnik a Fiat európai kínálatából a 2015 óta gyártott 124 Spider nevű modell. Ez a napokban megjelent hír önmagában nem szólna akkorát, hiszen megszokhattuk már, hogy különböző típusok jönnek és mennek. Igen ám, csakhogy a döntés azt jelentheti, hogy a világ 8. legnagyobb autógyártójának számító csoport egyetlen sportkocsit sem kínál majd az öreg kontinens piacán, ami figyelembe véve, hogy milyen kultikus márkák tartoznak az égisze alá, elég megdöbbentő fordulat.

Elég logikusnak tűnt, hogy a nemrég bejelentett városi terepjáró kapja a hajtást, de mégsem.

Alig, hogy véget ért a Forma–1-es világbajnokság idei zárófutama Abu Dhabiban, a Yas Marina versenypálya célegyenesét illusztris vendégek foglalták el. A híres RM Sotheby’s aukciósház ugyanis itt tartotta „kihelyezett” árverését – méghozzá stílszerűen, hiszen a tétellistán számos sportkocsi, közte több egykori F1-es autó is szerepelt. A legnagyobb várakozás a legendás Michael Schumacher 2002-es Ferrariját övezte – a nyertes ajánlat pedig nem is okozott csalódást.

Méregdrága lesz - lehet tippelni, ennek ellenére hány perc alatt kapkodják majd el.