Méregdrága lesz - lehet tippelni, ennek ellenére hány perc alatt kapkodják majd el.

Egyre több helyről hallani, hogy az önvezető autók hamarosan meghódítják az utakat, de legalább ugyanennyien figyelmeztetnek arra is: még hosszú, rengeteg fejlesztésen és teszten átívelő út vezet odáig, hogy ténylegesen ezekre a járművekre épüljön a közlekedés. A villámgyors térhódítás gátja pedig egyelőre nem más, mint az ember.

James Bond és az Aston Martin már-már elválaszthatatlan partnerek a filmvásznon, így az eddig is biztosnak tűnt, hogy a brit luxusgyártó autói nem hiányozhatnak a várhatóan jövő tavasszal mozikba kerülő, 25. Bond-filmből se. A napokban aztán lehullt a lepel arról is, a világ legismertebb titkos ügynökének bőrébe bújó Daniel Craiget pontosan melyik típusok volánja mögött láthatjuk majd száguldani.

Nem mintha eddig nem lett volna gyönyörű.

Akadnak, akik már eddig is annak tartották, de egy olasz bíróság a minap végérvényesen kimondta: a Ferrari 250 GTO hivatalosan műalkotásnak minősül! A legendás olasz márka jogi osztálya ezt már hosszú ideje szerette volna elérni, az utóbbi években ugyanis egyre több hamisítvány bukkant fel a piacon a kultikus kocsiból. Nem is véletlenül, a modell példányai ugyanis az összes autó közül a legtöbbért cserélnek gazdát a különböző árveréseken.

Bizonyára sokakkal előfordult már, hogy az úttesten való átkelésnél kizárólag a fülükre hagyatkozva azt gondolták, se közel, se távol nem jön semmi, aztán egyszer csak néhány méternyire ott termett egy elektromos autó. A kétségkívül balesetveszélyes helyzetre reagálva az Európai Unió júliustól életbe léptet egy szabályt, amely szerint minden új villanykocsit figyelmeztető hangjelzést kibocsátó berendezéssel kell ellátni. Az ügyben azért még sok a nyitott kérdés.

Egy ideje már tudvalevő, hogy az idén 50 éves Mini háza táján dolgoznak egy teljesen elektromos modellen. Két éve, amikor először lehetett hallani a koncepcióról, 2019-re már sorozatgyártást ígért a cég, ám a friss hírek szerint erre legkorábban jövőre kerülhet sor. Júliusban mindenesetre leleplezik a végleges verziót, amelyről már most kiszivárgott néhány részlet.

Az eDrive virtuális összkerékhajtás tesztelését az északi sarkkör mellett végzik.

Úgy fest, hamarosan jelentős lépésre szánhatja el magát Franciaország, ahol napirenden van egy olyan javaslat, amely 2040-től megtiltaná a „hagyományos” üzemanyagokkal táplált autók árusítását, és az elektromos járművek egyeduralmát hozná el. Egyesek üdvözlik a kezdeményezést, mások azonban hozzáteszik: „nem eszik olyan forrón azt a kását”.