Ha a színpadon felbukkan egy pisztoly, annak előbb-utóbb el kell sülnie. Ha a közismert dramaturgiai mondásnak létezne egy autós megfelelője, az alighanem valahogy úgy hangzana: ha egy gyártó előáll egy sportkupéval, annak rövidesen elkészül a nyitott tetős változata is. Pontosan ez történt most az Aston Martinnál, amely a napokban hivatalosan is bemutatta a Vantage Roadstert, amely egyebek mellett egy világrekorder alkatrésszel tűnne ki a vetélytársak közül.

Nem mintha eddig nem lett volna gyönyörű.

Vészesen közeleg a Genfi Autószalon, az év első olyan eseménye, amelyet túlzás nélkül az egész világon árgus szemekkel figyelnek a téma szakértői, rajongói. A gyártók sorra jelentik be a rendezvényre időzített újdonságaikat: a Lexus például három európai premierre is készül a svájci városban.  A néhány kedvcsináló fotó erejéig már bemutatott kocsik önmagukban is izgalmasak, de legalább ilyen érdekes az a „nagy terv”, aminek részeként megszülettek.

A Volkswagen ID. R a közelmúltban sorra döntötte a rekordokat a különböző versenypályákon, ráadásul több helyütt nemcsak az elektromos kocsik mezőnyében bizonyult a leggyorsabbnak, hanem az abszolút csúcsot is átadta a múltnak. Sokan ehhez azért hozzátették, a csapat mindig olyan terepet választ, ami tökéletesen fekszik nekik. Most azonban nem akármilyen célt tűztek ki: egy klasszikus aszfaltcsíkon akarják felülmúlni egy világbajnok Forma–1-es autó idejét.

Ha egy nagy cég neve egy hírben szerepel egy jótékonysági szervezetével, akkor az esetek túlnyomó többségében valamifajta támogatásról, felajánlásról van szó. Egy mostani eset viszont a ritka kivételek közé tartozik, a Ferrari ugyanis névhasználati vitába keveredett egy fiatalokat segítő alapítvánnyal. A szóban forgó kifejezést a legendás olasz gyártó az egyik olyan jövőbeli modellje számára szemelte ki, amely jelentős mérföldkő lehet a vállalat történetében.

Hivatalosan is bemutatkozott a Seat Leon legújabb, negyedik generációja, amely nagyban épít a népszerű elődök alapjaira, azonban néhány merésznek is mondható formatervi megoldásnak köszönhetően már első ránézésre is határozottan eltér azoktól. A Volkswagen csoport tulajdonában álló spanyol márka képviselői siettek leszögezni, rengeteg pénzt költöttek a zászlóshajónak számító modelljük megújítására, így értelemszerűen az elvárások is magasak iránta.

„Nem hiszem, hogy az elektromos kocsik a közeljövőben széles körben elterjedtté válnak.” Ha egy hétköznapi ember mond ilyet, egyik-másik társaságban talán még le is torkollják, hiszen ebben az iparágban mostanság kis túlzással másról sem szólnak a hírek, mind a villanyautókról. De mit kezdjünk azzal, ha ugyanezt az egyik vezető gyártó, jelesül a Honda első embere nyilatkozza?

Az eDrive virtuális összkerékhajtás tesztelését az északi sarkkör mellett végzik.

Dodge Viper. Ezt a nevet hallva csaknem minden vérbeli autórajongónak meglódul a fantáziája. Egyeseknek a különböző számítógépes szimulátor játékokban vált nagy kedvencévé, mások az autóskártyák verhetetlen ászaként emlékeznek rá, míg sokaknak népszerű filmek üldözős jeleneteinek szereplőjeként égett a retinájába. Bizonyára sokan ábrándoztak már arról, milyen jó lenne vezetni egyet – és akkor már miért ne egy egészen különleges példányt, mondjuk a legelsőt. Nos, valaki már ezt az érzést is bármikor átélheti.