Alaposan szabadjára eresztették a fantáziájukat a svédországi Volkswagen marketingesei, és egy egészen meghökkentő módját választották annak, hogy egy kis hírverést csapjanak az új Passat Alltrack 4 Motion körül. A cég ugyanis januárban elrejtett egy példányt az autóból a svéd „vadonban”, amely azé lesz, aki először megtalálja. Egy biztos, a napokban sok kalandvágyó szerencsevadász kezdte el nézegetni az oda szóló repülőjegyeket.

Ha új év, akkor új szelek az autós világban, gondolhatnánk – pedig dehogy! A 2020-as esztendő első újonnan bejelentett modelljei ugyanis semmi meglepőt nem hoztak, azaz tökéletesen beleillenek az utóbbi időszakban látott trendekbe. A napokban leleplezett két új Renault egyaránt hibrid és képes a tisztán elektromos üzemmódra!

A Blackwing motor a régi új csoda.

Az élet minden területének megvan a maga „bezzegországa”, ahol minden sokkal fejlettebb, szebb, jobb, mint máshol. Az autózás világában – és persze sok más téren is – az egyik ilyen mindenképpen Norvégia, amely ezúttal sem cáfolt rá jó hírére. A skandináv ország ugyanis a mögöttünk hagyott esztendőben két előremutató szempontból is egészen figyelemre méltó statisztikákat produkált.

Mert ha kell, akkor itt van, megérkezett.

A lassacskán mögöttünk hagyott 2019-es esztendőben is megszámlálhatatlanul sok új autót mutattak be világszerte, azonban vélhetően egyik sem kapott akkora visszhangot, mint a Tesla Cybertruck. Az elektromos pick-up, amelynek prototípusával mostanság a cég első embere, Elon Musk járja Los Angeles utcáit, várhatóan 2021-ben „árasztja el” a világot. Legalább is azt a részét, ahol megfelel majd a szigorú biztonsági előírásoknak. Egy friss vélemény szerint ugyanis Európa nem tartozik majd ebbe a körbe…

A vezető autómárkák kétségkívül a világ legismertebb brandjei közé tartoznak, mégis, ha hajszálpontosan le kellene betűzni egyik-másiknak a nevét, könnyen lehet, hogy többen zavarba jönnének. Egy közelmúltbeli felmérés erre most alaposan rá is világított – szerencsére azonban nem mifelénk, hanem az USA-ban. A vizsgálat során akadt olyan világhírű márka is, amelynél többen esküdtek egy hibás névváltozatra, mint a cég valódi nevére.

Azt, hogy a bolygó védelmének érdekében a (nagyon) közeli jövőben csökkenteni kell a közúti járművek által kibocsátott károsanyagok mennyiségét, talán senki sem vitatja. Ennek módszeréről azonban már megoszlanak a vélemények. Akadnak, akik szerint megfelelő fejlesztések után a „hagyományos” üzemanyagokkal is teljesíthetők a környezetvédelmi célok. Mások viszont drasztikus megoldásokhoz nyúlnának – egy új javaslat például többek közt az autósvilág egyik legnagyobb kuriózumát is megszüntetné.

Eltűnik a Fiat európai kínálatából a 2015 óta gyártott 124 Spider nevű modell. Ez a napokban megjelent hír önmagában nem szólna akkorát, hiszen megszokhattuk már, hogy különböző típusok jönnek és mennek. Igen ám, csakhogy a döntés azt jelentheti, hogy a világ 8. legnagyobb autógyártójának számító csoport egyetlen sportkocsit sem kínál majd az öreg kontinens piacán, ami figyelembe véve, hogy milyen kultikus márkák tartoznak az égisze alá, elég megdöbbentő fordulat.