Az április közepi tűzben súlyosan megrongálódott párizsi Notre Dame felújítására a világ különböző vállalatai már több mint egymilliárd eurót ajánlottak fel. A segítő kezet nyújtók között természetesen több autóipari cég is van, ám egyiküknél a felajánlott pénz talán több is, mint adomány: egy kegyvesztetté vált gyártó kísérlete arra, hogy néhány jó pontot szerezzen a franciáknál.

„Putyin nyári kocsija”. Csak így nevezik a nemzetközi autós szlengben az orosz luxusmárka legújabb modelljét, az Aurus Senat kabrió változatát. Korábban ugyanebből a sorozatból fellebbent már a függöny egy kisbuszról és egy limuzinról is – utóbbinak a páncélozott változata „fuvarozza” az orosz elnököt. És bár a nyitott tető jelentette biztonsági kockázat miatt az új darabbal aligha fog utazni Putyin, az orosz milliárdosok azért biztosan bejelentkeznek majd 1-2 példányért.

–vagy ami maradt belőle.

Evergrande Group eddig inkább az ingatlanfejlesztésben volt érdekelt, de csupán eddig: 51%-os részesedést vásárolt ugyanis a gyakorlatilag a Saab-ot birtokló NEVS nevű cégben, amelynél most a gyártósorok és a teljes üzem található. 

Ha valaki leadja a súlyának 10%-át, az igencsak megsüvegelendő teljesítmény. Igaz ez még akkor is, ha az „illető” nem egy ember, hanem egy autó, jelesül a legújabb generációs Opel Corsa, amely a hírek szerint nagyjából „egy százast ledobva” 980 kilogrammot nyom majd. A leadott kilók ráadásul egy kocsinál is jelentős pozitív „élettani hatásokkal” járnak: javul a menetdinamika és csökken a fogyasztás.

256 255 autót adtak el – ez alighanem rekord.

Ahogy egy-két évtizeddel ezelőtt a xenonlámpa volt a sláger, úgy ma a LED-izzók korát – vagy, hogy stílszerűek legyünk, fénykorát – kezdjük élni. Egyre több internetes oldal kínál a tompított- és a távolsági fényszórókba utólag beszerelhető, elérhető áru LED-eket. Ezekkel kapcsolatban azonban nem árt néhány dolgot észben tartani.

Hol vannak már azok az idők, amikor az ABS, az ASR vagy épp ESP számítottak a legmodernebb „hárombetűs” vezetésbiztonsági berendezéseknek? A világ legnépszerűbb autójának legújabb generációs modelljeiben már PCS, ACC, LDA, RSA, AHB, LTA, BSM, DSC és – ráadásként egy „négybetűs” – RCTA is van. Mindenki tesztelheti, a fentiek közül hányat tud azonosítani, de ha akadnak fehér foltok, igyekszünk segíteni!

Igaz, hogy csak kiállítási tárgy, de még így is akarjuk a még mindig élő és prosperáló, ismert karosszériaműhely, Harman International fejlesztéseinek demonstrálására összehozott apróságot.