A Blackwing motor a régi új csoda.

Továbbra is tarol az SUV-szegmens, de nagy tempóban jönnek felfelé a pickupok. A legnépszerűbb autók továbbra is Japánból érkeznek, és közülük is „minden idők bestsellere” a listavezető. A piac „kizöldülése” közben lassan, de azért folyamatosan halad. Többek között ezek a trendek rajzolódnak ki az idei év első felének globális autóeladási statisztikáiból, amelyeket most hoztak nyilvánosságra.

Mert ha kell, akkor itt van, megérkezett.

Az elektromos autózás széleskörű és gyors elterjedésének egyik legfőbb gátja jelenleg kétségtelenül a – benzines és dízeles kocsikhoz képesti – magasabb ár. Ezen próbál most változtatni a svéd Uniti vállalat, amely a piacon lévő villanyjárművekhez képest jócskán olcsóbban kínálja One nevű új kocsiját. Az persze, hogy ezzel el is nyerik mindenki tetszését, még nem garantált…

Egy ideje már hallani arról, hogy a Volkswagen csoportnak különös tervei vannak az égisze alá tartozó Seattal. Úgy tűnik, a cél a márka magasabbra pozicionálása, aminek akár maga a név is áldozatul eshet. A leendő új elnevezés a hírek szerint a korábban a Seat legsportosabb modelljeinél használt Cupra lenne. De mi köze van ennek az egésznek a Skodához?

–vagy ami maradt belőle.

Evergrande Group eddig inkább az ingatlanfejlesztésben volt érdekelt, de csupán eddig: 51%-os részesedést vásárolt ugyanis a gyakorlatilag a Saab-ot birtokló NEVS nevű cégben, amelynél most a gyártósorok és a teljes üzem található. 

A Saab 9-3 Aero típusú autókat új korukban nagyjából 8 millió forintnak megfelelő svéd koronáért kezdték árulni. A gyártás 2014-ben ért véget, így mostanra már a legfiatalabb példányaikért sem kérnek átszámítva 3-4 milliónál forintnál többet. Egy közelgő árverésen viszont egy ilyen autó minden bizonnyal ennek sokszorosáért talál majd gazdára. Nem is véletlenül, hiszen a szervezők szerint „ez az utolsó esély új Saabot vásárolni!”

256 255 autót adtak el – ez alighanem rekord.