Hát, ezt nem kapkodták el. Az amerikai Shelby SuperCars (SSC) autógyártó cég már 2010-ben bejelentette, hogy megkezdték egy „hipersportkocsi” fejlesztését, a végeredményre azonban csaknem egy évtizedet kellett várni. Amikor azonban a minap bemutatták a Tuatara névre keresztelt járgányt, jó páran elégedetten csettintettek, majd hozzátették: erre megérte várni.

–vagy ami maradt belőle.

Evergrande Group eddig inkább az ingatlanfejlesztésben volt érdekelt, de csupán eddig: 51%-os részesedést vásárolt ugyanis a gyakorlatilag a Saab-ot birtokló NEVS nevű cégben, amelynél most a gyártósorok és a teljes üzem található. 

Fernando Alonsóról 2006 táján nagyon sokan gondolták úgy, hogy mostanra akár minden idők legeredményesebb Forma–1-es pilótája is válhat belőle. Nem véletlenül, hiszen 25 éves korára már kétszeres világbajnok volt, második alkalommal a legendás Michael Schumachert maga mögé utasítva. F1-es karrierje aztán nem úgy alakult, ahogy szerette volna, azonban nem tett le arról, hogy történelmet írjon. A napokban a Namíb-sivatagban tesztelt, hogy még egy lépéssel közelebb kerüljön a „minden idők legsokoldalúbb versenyzője” címhez.

„Kékre van a, kékre van a forró utca festve” – énekelhetnék az ismert magyar népdal átköltött verzióját mostantól Katarban. A közel-keleti ország fővárosában ugyanis egy kísérleti projekt kezdődött, amelynek keretében óceánszínűre mázolták az egyik forgalmas út burkolatát. Mindez látványnak sem utolsó, ám a cél elsősorban nem esztétikai volt: így akarják legyőzni a pokoli hőséget.

„– Mivel jöttél? – Egy Kalasnyikovval!” Az elsőre meglehetősen baljós párbeszéd láttán nem kell feltétlenül a legrosszabbra gondolni, a világhírű orosz cég ugyanis egy ideje már nem csak fegyvereket, hanem járműveket is gyárt. Korábban nem meglepő módon csak katonai és rendőrségi vonalon mozogtak, most azonban úgy fest, egy különleges fejlesztéssel betörnének a civil autózás világába is.

256 255 autót adtak el – ez alighanem rekord.

Ha az ember van annyira szerencsés, hogy szembejön vele egy olyan, kiváló állapotú, legendás autó, amelyet már évtizedek óta nem gyártanak, a nagy csodálkozás utáni első gondolata alighanem valami olyasmi, hogy: „milyen jól tartja magát a korához képest.” Pedig könnyen lehet, hogy az illető csak némi átverés áldozata lett, manapság ugyanis egyre több gyártó készíti el nagy klasszikusainak „után gyártott” verzióját.

Igaz, hogy csak kiállítási tárgy, de még így is akarjuk a még mindig élő és prosperáló, ismert karosszériaműhely, Harman International fejlesztéseinek demonstrálására összehozott apróságot.

„Hogy ez miért nem nekünk jutott eszünkbe?” – kaphattak a fejükhöz nemrég számos autógyártónál, amikor meglátták az új BMW 2-es Gran Coupét, amint az utolsó tesztfázisához érkezve kigurult az utcára.  Az autón az ilyenkor szokásos „tarkabarka”, álcázó karosszériafólia volt, azonban az első ajtókon akadt valami szokatlan is.