Ha az ember van annyira szerencsés, hogy szembejön vele egy olyan, kiváló állapotú, legendás autó, amelyet már évtizedek óta nem gyártanak, a nagy csodálkozás utáni első gondolata alighanem valami olyasmi, hogy: „milyen jól tartja magát a korához képest.” Pedig könnyen lehet, hogy az illető csak némi átverés áldozata lett, manapság ugyanis egyre több gyártó készíti el nagy klasszikusainak „után gyártott” verzióját.

Hivatalosan csak néhány nap múlva, a New York-i Nemzetközi Auto Show keretein belül mutatják be a Mercedes-AMG legújabb változatát, a CLA 35 4MATIC-ot, de az első képek és a műszaki adatok már most megérkeztek a Kecskeméten gyártott modellről.

„Hogy ez miért nem nekünk jutott eszünkbe?” – kaphattak a fejükhöz nemrég számos autógyártónál, amikor meglátták az új BMW 2-es Gran Coupét, amint az utolsó tesztfázisához érkezve kigurult az utcára.  Az autón az ilyenkor szokásos „tarkabarka”, álcázó karosszériafólia volt, azonban az első ajtókon akadt valami szokatlan is.

Használtautó-vásárlás során sem nélkülözhető a fogyasztói tudatosság!

Ha nyári hétvége, akkor dugó az M7-esen. Ezt már-már megszokta minden autós, ami persze nem jelenti azt, hogy ne bosszantana sokakat a helyzet. Nem véletlen, hogy mostanság egyre komolyabban veendő ötletként jön elő, hogy a Balatonra vezető sztrádán a leállósávok ideiglenes megnyitásával lehetne enyhíteni a túlterheltségen. Érvek és ellenérvek persze akadnak bőven.

Normál esetben egy gyártó nagyon szomorú, ha egy több éve listavezető modelljét letaszítják a legtöbbet vásárolt új autók rangsorának éléről. Egyetlen kivétel lehet, mégpedig ha az újdonsült első helyezett is az ő futószalagjukról kerül le. Márpedig éppen ez történt most a Suzukival: a Vitara közelmúltban látott uralmát az SX4 S-Cross törte meg idehaza.

Az amerikai iSeeCars nevű gigantikus új- és használtautó adatbázist üzemeltető oldal kíváncsi volt rá, melyek azok a kocsik, amelyeken a legnagyobb arányban túladnak tulajdonosaik már egy éven belül. A lista élmezőnyében meglepően sok luxusjárgányt, és fej-fej melletti brit-német „küzdelmet” találunk.

Huszonnyolc híján kétezer lóerős a Lotus legújabb csúcsautója, a napokban bemutatott Evija. Az elektromos szuperkocsi ezzel a valaha volt legerősebb, közúti használatra szánt jármű. Azt pedig, hogy ez mennyire a jövő autója, mi sem bizonyítja jobban, minthogy a töltéséhez olyan technológia is használható lesz majd, amely még nem is létezik.

India nagyon akar komoly autógyártóvá válni, és az irdatlan belső piaca alapján erre minden esélye meg is van, miközben autóipari moguljai olyan patinás európai márkákat vásárolnak fel, mint a Jaguar Land Rover.