Vajon manapság azért rukkolnak elő a gyártók ennyi sportos SUV-modellel, mert tényleg erre van igény, vagy éppen fordítva: azért ekkora a kereslet rájuk, mert a csapból is ezek folynak? A kérdést eldönteni legalább annyira nehéz, mint a tyúk esetét a tojással. A tény azonban ettől még tény marad: a már így is bőséges kínálatú piaci szegmensben most épp a BMW állít csatasorba két új autót, és mérget vehetünk rá, hogy minden egyes darab gazdára is talál majd.

Az Audi hideg és precíz. A Mercedes kényelmes, az Alfa Romeo sportos, a Citroen süppedős, az olaszok vidámak, a BMW… nos, az olyan amilyen, a Toyota megbízható, a Honda kifinomult, de még az orosz kocsiknak is van egy igénytelen, de elpusztíthatatlan karakterük. Egyszóval ezek mind valamilyenek. De mi a helyzet a Peugeot-val?

Használtautó-vásárlás során sem nélkülözhető a fogyasztói tudatosság!

Új uralkodóhoz új autó dukál. Így gondolták ezt Japánban is, ahol a Toyota bemutatta a kifejezetten az idén trónra lépett császár, Naruhito számára tervezett nyitott tetejű Century luxusautót. Az ázsiai szigetország ezzel tovább erősíti a hazai ipar jelenlétét az udvarban, kabrió gyanánt ugyanis korábban egy Rolls-Royce Corniche állt a palota rendelkezésére.

Hivatalosan csak néhány nap múlva, a New York-i Nemzetközi Auto Show keretein belül mutatják be a Mercedes-AMG legújabb változatát, a CLA 35 4MATIC-ot, de az első képek és a műszaki adatok már most megérkeztek a Kecskeméten gyártott modellről.

Ezekben a napokban magyarok tucatjai állnak leesett állal egy alig 5 lóerős, mindössze 30 km/h-s csúcssebességre képes kocsi előtt. És hogy miért? Ha eláruljuk, hogy a szóban forgó jármű több mint egymillió darabból áll, akkor néhányan talán már elkezdik sejteni a választ. Igen, egy LEGO autóról van szó, méghozzá egy Bugatti Chiron 1:1 méretarányú másáról.

Az amerikai iSeeCars nevű gigantikus új- és használtautó adatbázist üzemeltető oldal kíváncsi volt rá, melyek azok a kocsik, amelyeken a legnagyobb arányban túladnak tulajdonosaik már egy éven belül. A lista élmezőnyében meglepően sok luxusjárgányt, és fej-fej melletti brit-német „küzdelmet” találunk.

A Ferrarit annyira feldobta, hogy 9 év után végre újra nyerni tudtak a hazai Forma–1-es versenyükön, hogy rögtön bemutattak két új autót. Na jó, ez persze csak vicc, hiszen a most leleplezett modelleken már jóval régebb óta dolgoztak annál, mint mikor Charles Leclerc-et elsőként intették le Monzában. Még akkor is, ha egyébként „csak” egy-egy már létező típus apró átalakításairól van szó.

India nagyon akar komoly autógyártóvá válni, és az irdatlan belső piaca alapján erre minden esélye meg is van, miközben autóipari moguljai olyan patinás európai márkákat vásárolnak fel, mint a Jaguar Land Rover.