Egy színházi előadásban hallottam nemrég a világról alkotott összefoglalásképpen, hogy régen az autókat úgy tervezték, hogy vagy aranyosak legyenek, vagy elegáns-méltóságteljesek, így vagy cukiságfaktort gerjesztettek, vagy áhítatot. Ma meg mindegyiket úgy tervezik, hogy félelmet keltsen, agresszivitást sugározzon. Hormonzavaros ragadozók, hízott fenekű, hunyorgó gyilkosok suhannak villogva a belső sávokban.

Az Audi hideg és precíz. A Mercedes kényelmes, az Alfa Romeo sportos, a Citroen süppedős, az olaszok vidámak, a BMW… nos, az olyan amilyen, a Toyota megbízható, a Honda kifinomult, de még az orosz kocsiknak is van egy igénytelen, de elpusztíthatatlan karakterük. Egyszóval ezek mind valamilyenek. De mi a helyzet a Peugeot-val?

Használtautó-vásárlás során sem nélkülözhető a fogyasztói tudatosság!

Egy autó, amelynek paradox módon éppen a sikeressége okozta a vesztét. Röviddel ezelőttig még valahogy így gondolhattunk a Suzuki Jimny-re, amelynek már eddig is meglehetősen szövevényes története most újabb fordulatot vesz. Korábban úgy festett, hogy a mini SUV-tól a szigorodó károsanyag-kibocsátási szabályok miatt el kell búcsúznia Európának, ám egy friss bejelentés szerint mégis maradhat – csakhogy immár haszongépjárműként!

Bizonyára sokunk emlékszik még a rutinpályák bójasorára, amit ki több, ki kevesebb sikerrel kerülgetett korai szárnypróbálgatásai során. A többség már akkor úgy érezhette, hogy lehetne ezt a műfajt sokkal gyorsabban is csinálni – de amit a napokban egy mindössze 16 esztendős amerikai tinédzser csinált, arra még a legprofibb manőverezők is elismerően kell csettintsenek. Igaz, a szlalomozás új királylánya nem épp olyan autóval vágott neki a feladatnak, mint amin egy átlagos autósiskola növendékei gyakorolnak…

Szeretettel meghívjuk Önt a Virtuális Autonet Mobility Show-ra!

A Hennessey név az autósvilágban jártasak számára ismerősen csenghet, a népszerű amerikai tuningműhelyről azonban a többségnek vélhetően a sebességrekordokat hajszoló hiperautók ugranak be elsőként. Szó, ami szó, a cég most belengetett járműve is rászolgál a „brutális” jelzőre, csak épp egészen más értelemben, mint a bivalyerős sportkocsik. A csapat egy Ram TRX pickupot fejel meg jó pár lóerővel – no, meg két plusz kerékkel!

Hivatalosan csak néhány nap múlva, a New York-i Nemzetközi Auto Show keretein belül mutatják be a Mercedes-AMG legújabb változatát, a CLA 35 4MATIC-ot, de az első képek és a műszaki adatok már most megérkeztek a Kecskeméten gyártott modellről.

Az elektromos autóknál az egy feltöltéssel megtehető maximális távolság az egyik legfontosabb tényezőnek számít. Ennek mérésére léteznek hivatalos szabványok, de a gyártók értelemszerűen szeretnék bebizonyítani, hogy a járműveikből többet is ki lehet hozni, mint amit az általánosan elismert tesztek mutatnak. A Volkswagennek most egész meggyőzően sikerült demonstrálni: az ID. 3 számára az 500 kilométer sem lehetetlen!