Small but beautiful, azaz „Kicsi, de szép”. Ezt a nevet kapta a Mitsubishi napokban ismertetett új üzleti terve, amely a koronavírus-válság miatti veszteségek kezelésére született. A „kicsi” kifejezés szerepeltetéséből már nem nehéz kitalálni, hogy a stratégia jókora megszorítással, áldozatokkal jár. Többek közt azzal, hogy az idén 150 éves japán gyártó gyakorlatilag „feladja” az európai piacot.

Az Audi hideg és precíz. A Mercedes kényelmes, az Alfa Romeo sportos, a Citroen süppedős, az olaszok vidámak, a BMW… nos, az olyan amilyen, a Toyota megbízható, a Honda kifinomult, de még az orosz kocsiknak is van egy igénytelen, de elpusztíthatatlan karakterük. Egyszóval ezek mind valamilyenek. De mi a helyzet a Peugeot-val?

Használtautó-vásárlás során sem nélkülözhető a fogyasztói tudatosság!

Amikor a Ford tavaly előállt a tisztán elektromos Mustang terveivel, már tudni lehetett, hogy a vállalat marketingosztályának nem lesz könnyű dolga, ha az úttörő (mások szerint inkább szentségtörő…) modellt meg akarják szerettetni a vérbeli rajongókkal, akik számára a Mustang név egyet jelent a V8-as benzinmotorral. Nos, a gyártó most egy nem akármilyen „reklámmal” állt elő: elkészítették a Mach-E bivalyerős „rokonát”, amely a teljesítmény terén senkiben sem hagyhat hiányérzetet.

Hivatalosan csak néhány nap múlva, a New York-i Nemzetközi Auto Show keretein belül mutatják be a Mercedes-AMG legújabb változatát, a CLA 35 4MATIC-ot, de az első képek és a műszaki adatok már most megérkeztek a Kecskeméten gyártott modellről.

125 éves a Skoda márka (kezdetben Laurin&Klement), és már ezért is megérdemelne egy hosszabb összefoglalót a legfontosabb modellekről (Octavia, Felicia, 1000/1100 MB, S100, 105,120, 130, Favorit, újra Felicia, Fabia, újra Octavia, Superb és legújabban a SUV-ok), de mégsem erről lesz szó, hanem arról, hogy mi történik, ha néhány autóbolond gyakornokot szabadjára engednek a gyárban azzal, hogy gondolják újra valamelyik meglévő modellt.

Az amerikai iSeeCars nevű gigantikus új- és használtautó adatbázist üzemeltető oldal kíváncsi volt rá, melyek azok a kocsik, amelyeken a legnagyobb arányban túladnak tulajdonosaik már egy éven belül. A lista élmezőnyében meglepően sok luxusjárgányt, és fej-fej melletti brit-német „küzdelmet” találunk.

A talán még mindig kissé misztikus 3D nyomtatás már most jelentős hatást gyakorolt a világra, a jövőben pedig még inkább átalakíthat számos ágazatot. Kétségkívül az autóipar is ezek közé tartozik, ahol legújabban a Porsche rukkolt elő ezzel az innovatív technológiával készülő alkatrészekkel. Az eredmény: egy eddig is roppant erős sportkocsijukból sikerült még többet kihozni!

India nagyon akar komoly autógyártóvá válni, és az irdatlan belső piaca alapján erre minden esélye meg is van, miközben autóipari moguljai olyan patinás európai márkákat vásárolnak fel, mint a Jaguar Land Rover.