A technológiai fejlődés egyik legfőbb mozgatórugója napjainkban az ember minél nagyobb kényelme. Mégis akadnak esetek, amikor a fogyasztók „kikövetelik” maguknak, hogy igenis több energiabefektetésükbe kerüljön egy-egy tevékenység – főleg, ha mindez az élményről is szól. Így fordulhatott elő, hogy egy évvel a Porsche 911-esek legújabb generációjának bemutatása után a gyártó most előrukkolt a kézi váltós verzióval is.

Az Audi hideg és precíz. A Mercedes kényelmes, az Alfa Romeo sportos, a Citroen süppedős, az olaszok vidámak, a BMW… nos, az olyan amilyen, a Toyota megbízható, a Honda kifinomult, de még az orosz kocsiknak is van egy igénytelen, de elpusztíthatatlan karakterük. Egyszóval ezek mind valamilyenek. De mi a helyzet a Peugeot-val?

Használtautó-vásárlás során sem nélkülözhető a fogyasztói tudatosság!

Az észt Ott Tanak már az utolsó, november közepi verseny előtt behozhatatlan előnyre tett szert, ezzel tizenhat év után először avatnak nem francia világbajnokot a rali világában. Sőt, akár úgy is fogalmazhatnánk, hogy 2003 után fordul elő ismét, hogy a sportág királykategóriájának trónjára olyasvalaki ülhet fel, akit nem Sebastiannak hívnak. Az új bajnoknak pedig az ünneplés közepette sikerült alaposan meglepnie mindenkit egy nagy bejelentéssel.

Hivatalosan csak néhány nap múlva, a New York-i Nemzetközi Auto Show keretein belül mutatják be a Mercedes-AMG legújabb változatát, a CLA 35 4MATIC-ot, de az első képek és a műszaki adatok már most megérkeztek a Kecskeméten gyártott modellről.

„Elfogadnám – válaszolta a minap egy interjúban Mick Schumacher arra kérdésre, mit tenne, ha egy Forma–1-es istálló ülést kínálna neki a következő szezonra. A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia jelenleg a száguldó cirkusz előszobájának tartott Forma–2-ben versenyez, mellette a Ferrari Akadémia növendéke, így a legjobb úton halad céljai elérése felé. Lehet, hogy az autósport történetének egyik legnagyobb sztorijára már tényleg csak néhány hónapot kell várni.

Az amerikai iSeeCars nevű gigantikus új- és használtautó adatbázist üzemeltető oldal kíváncsi volt rá, melyek azok a kocsik, amelyeken a legnagyobb arányban túladnak tulajdonosaik már egy éven belül. A lista élmezőnyében meglepően sok luxusjárgányt, és fej-fej melletti brit-német „küzdelmet” találunk.

Továbbra is tarol az SUV-szegmens, de nagy tempóban jönnek felfelé a pickupok. A legnépszerűbb autók továbbra is Japánból érkeznek, és közülük is „minden idők bestsellere” a listavezető. A piac „kizöldülése” közben lassan, de azért folyamatosan halad. Többek között ezek a trendek rajzolódnak ki az idei év első felének globális autóeladási statisztikáiból, amelyeket most hoztak nyilvánosságra.

India nagyon akar komoly autógyártóvá válni, és az irdatlan belső piaca alapján erre minden esélye meg is van, miközben autóipari moguljai olyan patinás európai márkákat vásárolnak fel, mint a Jaguar Land Rover.