Megjött az első elektromos népautó! – futott végig a hír nemrég a különböző internetes portálokon a Volkswagen ID.3 1st bemutatása kapcsán. Nos, nyilván mindenkinek más fogalmai vannak a „népről”, de egy 13 millió forintnak megfelelő euróért kínált kocsi kapcsán azért ez mégiscsak túlzásnak tűnik. Azért ne legyenek kétségeink, alighanem a tervbe vett 30 ezer példány mindegyike gazdára talál majd.

Hivatalosan csak néhány nap múlva, a New York-i Nemzetközi Auto Show keretein belül mutatják be a Mercedes-AMG legújabb változatát, a CLA 35 4MATIC-ot, de az első képek és a műszaki adatok már most megérkeztek a Kecskeméten gyártott modellről.

Használtautó-vásárlás során sem nélkülözhető a fogyasztói tudatosság!

Ha autóvásárlásról van szó, mindenki más és más szempontok alapján hoz döntést. Akad azonban egy tényező, ami alighanem mindenkinél ott van a lista elején: a megbízhatóság. Pech, hogy pont ez az egyik olyan tulajdonság, amivel a legnehezebb előre kalkulálni. Ezért lehetnek hasznosak azok a kimutatások, amelyek a leggyakrabban előkerülő hibákat és a legmegbízhatóbbnak számító típusukat összesítik.

Az amerikai iSeeCars nevű gigantikus új- és használtautó adatbázist üzemeltető oldal kíváncsi volt rá, melyek azok a kocsik, amelyeken a legnagyobb arányban túladnak tulajdonosaik már egy éven belül. A lista élmezőnyében meglepően sok luxusjárgányt, és fej-fej melletti brit-német „küzdelmet” találunk.

A Red Bull Air Race többek között azért száműzték a közelmúltban Budapestről, mert a repülőgépek zajt csaptak és szennyezték a környezetet. Nos, ezektől az ártalmaktól nem kell tartaniuk a pálya környéki lakosoknak akkor sem, ha igaznak bizonyulnak a hírek, és rövidesen egy új versenysorozat érkezik a fővárosba. Ez ugyanis a Formula–E, vagyis az elektromos versenyautók világbajnoksága lehet.

India nagyon akar komoly autógyártóvá válni, és az irdatlan belső piaca alapján erre minden esélye meg is van, miközben autóipari moguljai olyan patinás európai márkákat vásárolnak fel, mint a Jaguar Land Rover. 

Az április közepi tűzben súlyosan megrongálódott párizsi Notre Dame felújítására a világ különböző vállalatai már több mint egymilliárd eurót ajánlottak fel. A segítő kezet nyújtók között természetesen több autóipari cég is van, ám egyiküknél a felajánlott pénz talán több is, mint adomány: egy kegyvesztetté vált gyártó kísérlete arra, hogy néhány jó pontot szerezzen a franciáknál.

Végy egy legendás, nagyon kocka, közel tökéletes, de amúgy elég szűkös terepjárót függőleges homlokfelülettel, és olyan légellenállással, mint egy fékezőernyőé. Mondjuk egy Mercedes G-t.