Az autóipar mai tendenciáit nézve nyugodtan fogalmazhatunk úgy, hogy „meglepő” hír jelent meg minap a Stellantis konszern weboldalán: az óriásvállalat ernyője alá tartozó Fiat ugyanis lágy hibrid rendszerrel kiegészített, benzinmotoros változatban is elérhetővé teszi a néhány éve már kizárólag elektromosként kínált, új generációs 500-as modellt. Az Auto Check center szervizhálózat legújabb cikkében annak igyekszünk utánajárni, mi állhat a stratégiai döntés hátterében, és mit lehet már tudni a Fiat 500 Hybridről.

Természetesen bejárta a hazai és nemzetközi sajtót, hogy a Ferrari leleplezte az új „belépő” szintű sportkocsiját, az Amalfit – amely az Auto Check Center szervizhálózat friss írásában is főszerepet kap. A kocsi szép (milyen lenne?), 3.8 literes V8 és 640 benzines lóerő, megfutja a 300-at (naná) és valami százvalahány millió forint lesz, mire itthon is kaphatóvá válik (a hírek szerint 2026-ban), amit persze mint minden magyar, mi is tűkön ülve várunk.

Az Auto Check Center szervizhálózat mostani írásában egy olasz klasszikus új korszakát vesszük górcső alá: a Lancia hosszú szünet után tavaly rukkolt elő az új Ypsilonnal, most pedig hivatalosan is bemutatták a HF nevű sportváltozatot is. Az aprócska karosszéria alatt meglepően erős technika dolgozik, amit az anyavállalat, a Stellantis konszern más modelljeiből már ismerhetünk – a fejlesztők pedig igyekeztek megmutatni most ennek az amúgy kiváló alapnak a „temperamentumosabb” oldalát. Lássuk, hogyan sikerült!

Mostanra nemhogy egy, de két kezünkön se lehet összeszámolni azokat a kocsikat, amiket napjaink legtöbb példányban eladott autója, a Tesla Model Y riválisaként harangoztak be. Mindenesetre, aki még tudja követni a prémiumkategóriás villany-SUV-ok piacát, annak most az MG révén itt egy újabb jelentkező, amely minden jel szerint rövidesen Európába érkezik, így idővel idehaza is felbukkanhat. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzése kissé rendhagyó lesz, hisz az újdonság nevét még nem ismerjük – ettől függetlenül néhány puzzledarabkát már így is össze lehet rakni.

A már hetek óta csepegtetett információk után a minap a Nissan hivatalosan is bemutatta a Leaf legújabb, harmadik generációs változatát. Ezzel biztossá vált az is, hogy a világ egyik legismertebb villanyautója tizenöt év után maga mögött hagyja a kompakt kategóriát, és crossover-SUV-ként folytatja pályafutását. A dedikáltan tömegmodellnek szánt kocsival kapcsolatos, már napvilágot látott részleteket igyekeztünk összegyűjteni az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkében.

Mindenki látott már útszélen, mellékutcában, de akár főútvonalon hagyott autót az enyészet különböző stádiumaiban, de láthatóan már közlekedésre alkalmatlan állapotban, hónapok-évek óta ott vesztegelve. Egy ilyen, jobb napokat látott kocsi egyrészt szomorú látvány, másrészt a helyfoglalása időnként kifejezetten zavaró, különösen a városok frekventált, helyszűkében lévő parkolóövezeteiben. Az Auto Check Center szervizhálózat legújabb blogbejegyzésében ezúttal kifejezetten ezt a témát járjuk körül.

Egy ideje köztudott volt, hogy a népszerű GR Suprából, amolyan stílusos hattyúdalként, még piacra dob két, igencsak látványos változatot a Toyota. A Lightweight EVO-ról és az A90 Final Editionről a minap hivatalosan le is hullott a lepel, így most már tényleg ideje elfogadni, hogy a viszonylag rövid pályafutása alatt is ikonikussá váló 3 ajtós sportkocsi karrierje hamarosan a végéhez ér. A búcsút megkönnyítendő – vagy éppen, hogy fájdalmasabbá téve – az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkében a típus történetének felidézése mellett a két újdonságot is igyekszünk röviden bemutatni.

Nekünk, az Auto Check Center szervizhálózat szakembereinek is többször feltették már a kérdést, hogy milyen olcsó használt autót érdemes vásárolni? A cinikus válasz persze az lenne, hogy „semmilyet, újat vegyél”, hiszen a legjobb autó az új autó. Persze, az új is elromolhat, de elvétve van komoly hibája megfelelő karbantartással. Mivel aki kérdezi, nem viccből akar idősebb kocsit, legújabb cikkünkben most megpróbáljuk összefoglalni a gondolatainkat ez ügyben, hozzátéve, hogy 12 év felett jellemzően a reménytelen és a még bőven használható között kell választani, a kifogástalan ennél majdnem mindig fiatalabb.

Nem a legszebb napjait éli a Nissan, amelynek háza tájáról az utóbbi időben leépítésekről, a termelés visszafogásáról és részvények eladásáról érkeztek hírek. Az 1999 óta a Renault-val (és 2016 óta a Mitsubishivel is) szövetségben lévő japán gyártó azonban egyelőre a jelek szerint igyekszik „előremenekülni”, ugyanis most hivatalosan is bemutatta a Micra új, immár teljesen elektromos változatát. Persze az „új” jelzőt azért ebben az esetben illik idézőjelbe tenni – hogy miért, arra is kitérünk az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkében.