Azt, hogy a bolygó védelmének érdekében a (nagyon) közeli jövőben csökkenteni kell a közúti járművek által kibocsátott károsanyagok mennyiségét, talán senki sem vitatja. Ennek módszeréről azonban már megoszlanak a vélemények. Akadnak, akik szerint megfelelő fejlesztések után a „hagyományos” üzemanyagokkal is teljesíthetők a környezetvédelmi célok. Mások viszont drasztikus megoldásokhoz nyúlnának – egy új javaslat például többek közt az autósvilág egyik legnagyobb kuriózumát is megszüntetné.

Használtautó-vásárlás során sem nélkülözhető a fogyasztói tudatosság!

Eltűnik a Fiat európai kínálatából a 2015 óta gyártott 124 Spider nevű modell. Ez a napokban megjelent hír önmagában nem szólna akkorát, hiszen megszokhattuk már, hogy különböző típusok jönnek és mennek. Igen ám, csakhogy a döntés azt jelentheti, hogy a világ 8. legnagyobb autógyártójának számító csoport egyetlen sportkocsit sem kínál majd az öreg kontinens piacán, ami figyelembe véve, hogy milyen kultikus márkák tartoznak az égisze alá, elég megdöbbentő fordulat.

Az Audi hideg és precíz. A Mercedes kényelmes, az Alfa Romeo sportos, a Citroen süppedős, az olaszok vidámak, a BMW… nos, az olyan amilyen, a Toyota megbízható, a Honda kifinomult, de még az orosz kocsiknak is van egy igénytelen, de elpusztíthatatlan karakterük. Egyszóval ezek mind valamilyenek. De mi a helyzet a Peugeot-val?

Alig, hogy véget ért a Forma–1-es világbajnokság idei zárófutama Abu Dhabiban, a Yas Marina versenypálya célegyenesét illusztris vendégek foglalták el. A híres RM Sotheby’s aukciósház ugyanis itt tartotta „kihelyezett” árverését – méghozzá stílszerűen, hiszen a tétellistán számos sportkocsi, közte több egykori F1-es autó is szerepelt. A legnagyobb várakozás a legendás Michael Schumacher 2002-es Ferrariját övezte – a nyertes ajánlat pedig nem is okozott csalódást.

Hivatalosan csak néhány nap múlva, a New York-i Nemzetközi Auto Show keretein belül mutatják be a Mercedes-AMG legújabb változatát, a CLA 35 4MATIC-ot, de az első képek és a műszaki adatok már most megérkeztek a Kecskeméten gyártott modellről.

Heten maradtak versenyben az Év Autója (Car of the Year) címért, amelyet hagyományosan az egyik legrangosabb elismerésnek tartanak a négykerekűek világában. A szakmai zsűri által szűkített kör kiválóan leképezi a piac jövőjét – vagy legalább is azt, amit sokan a jövőtől várnak: az elitkörben ugyanis a jelenleg az utakon látható arányokhoz képest jelentősen felülreprezentáltak az elektromos és hibrid modellek.

Az amerikai iSeeCars nevű gigantikus új- és használtautó adatbázist üzemeltető oldal kíváncsi volt rá, melyek azok a kocsik, amelyeken a legnagyobb arányban túladnak tulajdonosaik már egy éven belül. A lista élmezőnyében meglepően sok luxusjárgányt, és fej-fej melletti brit-német „küzdelmet” találunk.

Nem akármilyen autót mutatott be a most zajló Los Angeles-i Auto Show-n a Toyota. A cég újdonsága a RAV4 Prime nevű plug-in hibrid modell, amely az ötödik generációjánál tartó kompakt SUV történetének eddigi legerősebb verziója lesz. A japánok a figyelemre méltó rendszerteljesítmény mellett a crossover szegmensben kiugróan alacsony fogyasztási adatot is ígérnek – megfejelve mindezt a nem elhanyagolható tisztán elektromos hatótávval.