Eltűnik a Fiat európai kínálatából a 2015 óta gyártott 124 Spider nevű modell. Ez a napokban megjelent hír önmagában nem szólna akkorát, hiszen megszokhattuk már, hogy különböző típusok jönnek és mennek. Igen ám, csakhogy a döntés azt jelentheti, hogy a világ 8. legnagyobb autógyártójának számító csoport egyetlen sportkocsit sem kínál majd az öreg kontinens piacán, ami figyelembe véve, hogy milyen kultikus márkák tartoznak az égisze alá, elég megdöbbentő fordulat.

Eddig. Lehet tippelni, melyik autó érte el 0, azaz nulla pontot.

Alig, hogy véget ért a Forma–1-es világbajnokság idei zárófutama Abu Dhabiban, a Yas Marina versenypálya célegyenesét illusztris vendégek foglalták el. A híres RM Sotheby’s aukciósház ugyanis itt tartotta „kihelyezett” árverését – méghozzá stílszerűen, hiszen a tétellistán számos sportkocsi, közte több egykori F1-es autó is szerepelt. A legnagyobb várakozás a legendás Michael Schumacher 2002-es Ferrariját övezte – a nyertes ajánlat pedig nem is okozott csalódást.

A Bloombergnek adott interjúban Michael Jost elmondta (reményét fejezte ki?): a 2026-ban megjelenő motorcsalád lesz az utolsó, ami még belsőégésű lesz a VW konszern életében. A CO2-semleges üzemeltetés láthatóan nemhogy lehetőség, de követelmény lesz a jövőben –a VW pedig (úgy fest) komolyan veszi a CO2-kibocsátás csökkentését, ahogy az a világ hol első, hol második legnagyobb autógyártójához  illik is.

Heten maradtak versenyben az Év Autója (Car of the Year) címért, amelyet hagyományosan az egyik legrangosabb elismerésnek tartanak a négykerekűek világában. A szakmai zsűri által szűkített kör kiválóan leképezi a piac jövőjét – vagy legalább is azt, amit sokan a jövőtől várnak: az elitkörben ugyanis a jelenleg az utakon látható arányokhoz képest jelentősen felülreprezentáltak az elektromos és hibrid modellek.

Vagyis már van, sőt: immár fényképeken is megcsodálhatjuk a belsejét.

Nem akármilyen autót mutatott be a most zajló Los Angeles-i Auto Show-n a Toyota. A cég újdonsága a RAV4 Prime nevű plug-in hibrid modell, amely az ötödik generációjánál tartó kompakt SUV történetének eddigi legerősebb verziója lesz. A japánok a figyelemre méltó rendszerteljesítmény mellett a crossover szegmensben kiugróan alacsony fogyasztási adatot is ígérnek – megfejelve mindezt a nem elhanyagolható tisztán elektromos hatótávval.

A luxusmárkák minimál-változata érzelmileg sokféleképpen megközelíthető. Ha akarjuk, lekicsinylően „Mercedest akart venni, de csak erre futotta”, de ha akarjuk, dicséretként, „mindenképp Mercedest vett volna, de nem akart feleslegesen nagy autót”. Minden esetre az új, kompakt A osztály minden tekintetben felnőtt a márka színvonalához, méretben, árban és tudásban is. Az 5 ajtós Golfnál 15 centivel hosszabb, az ára pedig a végtelen konfigurációs, motor, stb. lehetőség miatt változó, de sohasem kevés: 8 és 15 millió forint között van.

Biztatóan zárultak minap a Bloodhound-projekt dél-afrikai tesztjei: a szárazföldi sebességi világcsúcsot célba vevő csapat sugárhajtású járműve átlépte az 1000 km/h-s tempót. A gárda most visszautazik az angliai főhadiszállásra, ahol még jókora munka vár rájuk, azonban elmondásuk szerint hamarosan minden adott lesz ahhoz, hogy átadják a múltnak a több mint húsz esztendős rekordot.