Egyre közelebb van az a pillanat, amikor az ember jártában-keltében nemcsak Xiaomi okostelefonokba és más szórakoztatóelektronikai eszközökbe, hanem Xiaomi autókba is belebotlik majd. A 2021 óta járműipari divízióval is rendelkező kínai techóriás ugyanis a közelmúltban dedikáltan célba vette a nemzetközi piacokat, ez alatt pedig, mivel tisztán elektromos kocsik gyártójáról van szó, minden bizonnyal elsősorban Európát értik. A közelgő térnyerés egyik fő letéteményese lehet a YU7 nevű, közepes méretű SUV is, amelyből a minap egy új, minden eddiginél „kitartóbb” verzió érkezésére is fény derült. Ennek apropóján az Auto Check Center mostani írásában a Tesla Model Y erős globális riválisának ígérkező típusról ejtünk néhány szót.

Nemcsak az autós médiumokban ment nagyot az utóbbi időben az elképzelés, mely szerint lakott területen az alapértelmezett sebességhatárt 30 km/h-ra is le lehetne vinni a mostani ötven (anno 60) helyett. A kezdeményezés mögött a csapda, egyben meghatározó (egyetlen?) érv: egy gázolás során lényegesen magasabb a gyalogos túlélési esélye, ha 50 helyett 30-cal üti el valaki. Mindez tény, fizika és statisztika. Nehéz vitatkozni azzal, hogy minden értelmetlenül ‒ gázolással ‒ elvesztett élet pótolhatatlan veszteség, tragédia stb., ami 30-as tempóval (közlekedve, nem előírva) kisebb eséllyel következne be. Ha bárki ebben a témában úgy kezdi a mondatot, hogy „De…” vagy „Ugyanakkor…”, azonnal megkapja, hogy lelketlen, és „mondd ezt az áldozatok családjának”. Nos, ezt a minősítést kockáztatjuk az Auto Check Center szervizhálózat mostani írásával, amikor hozunk néhány szemben álló érvet.

A minap megérkeztek a 2025-ös esztendő első negyedévére vonatkozó, az új személygépkocsik értékesítésével kapcsolatos hivatalos európai és benne a magyar adatok. Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) összesítéséből kiderült, hogy miközben a nehéz és kiszámíthatatlan gazdasági helyzet némiképp visszavetette a kontinens piacát, hazánkban egyelőre felfelé tendálnak a számok. Európai szinten viszont a villanyautók és általában az elektromos(ított) modellek népszerűsége töretlen, még úgy is, hogy a Teslát pl. az ismert okok miatt alaposan megbüntették a vásárók. Idehaza viszont nem annyira egyértelmű a zöld rendszámosok előretörése, olyannyira, hogy nálunk a másutt zuhanórepülésben lévő dízeles járművek voltak a január-márciusi időszak legnagyobb nyertesei. Ezekről és a friss statisztikák további érdekességeiről szól az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzése.

A nagy villanyautó-dömping (és itt egyelőre elsősorban az újonnan bemutatott modellek számára és nem az eladásokra gondolunk) közepette az ember már-már hajlamos elfelejteni, hogy a helyi károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedésnek akad egy másik alternatívája, jelesül az üzemanyagcellás járművek. És bár a hidrogénes technológiával felvértezett gépkocsik még a klasszikus elektromos társaikhoz képest is roppant szerény volumeneket produkálnak, a Hyundai a jelek szerint még hisz a megoldásban – erre utal legalább is, hogy a Nexo nevű úttörő típusuknak most bemutatták a teljesen megújult, második generációs változatát. Többek közt erről ejtünk néhány szót az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében.

Ha egy kis volumenekkel operáló luxusautó-gyártó manapság bemutat egy igencsak izmosnak ígérkező sportkocsit, némi túlzással biztosra vehetjük, hogy a kaszni alatt kizárólag villanymotorok rejtőznek. A napokban belengetett Karma Amaris a kivételek közé tartozik, mert bár nincs híján az elektromos erőforrásoknak, egy benzinmotor is helyet kap a rendszerben. Hagyományos plug-in hibrid hajtás helyett azonban az attraktív kétajtós kocsi nem túl gyakran látható módon egy hatótávnövelős elektromos jármű (EREV), amely minden bizonnyal Európában is felbukkan majd. Ez épp elég ok arra, hogy az Auto Check Center szervizhálózat legfrissebb cikkében összegyűjtsük a vele kapcsolatos, már ismert részleteket.

Cégként régen sem volt könnyű eldönteni, hogyan tegyünk szert a vállalati kocsikra, de a dilemma már a magánszemélyeket is elérte, miközben ‒ nem gondolnánk, de ‒ a kettő között van egy átmeneti zóna is. Szürkének ne nevezzük, hiszen nincs benne semmi törvénytelen, de tény, hogy befolyással van a döntésre, amikor feltesszük a nem is 20 forintos kérdést: vásárlás vagy bérlés? Ezt a témát járjuk körbe az Auto Check Center szervizhálózat aktuális írásában.

Ahhoz képest, hogy a Toyota annak idején a hibrid autózás úttörője volt, a teljesen elektromos járművek gyártása terén eddig óvatosabban haladt, mint a legtöbb vetélytársa. A jelek szerint azonban most magasabb sebességbe kapcsolnak ilyen téren – legalább is Európában mindenképp. A japán vállalat a minap egy nagyszabású brüsszeli eseményen két teljesen új, valamint egy alaposan megújuló villanymodellt mutatott be, ráadásul további zéróemissziós kocsik érkezését is belengette. A várhatóan még az esztendő vége előtt Magyarországra is megérkező újdonságokat igyekszünk röviden bemutatni az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkében.

Az utóbbi időben megtörni látszik az elektromos járművek felfutásának lendülete, aminek sokrétű okai vannak, de az egyik ezek közül mindenképp az, hogy a gyártók igyekezete ellenére még mindig nem születetett meg az első olyan villanyautó, amely minden szempontból rászolgálhat a „tömegmodell” jelzőre. A Volkswagen reményei szerint azonban már erre sem kell sokat várni, a minap ugyanis hivatalosan leleplezték az ID. EVERY1 névre keresztelt, belépőszintű kocsijukat. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében a rövidesen az e-up!-ot felváltó kisautóval kapcsolatos, már napvilágra került információkat gyűjtöttük össze.

A villanyautózás nemrég még unikális volt, majd elindult a szokásos úton, amit az új technológiák be szoktak járni. Az „early adoptereken” már rég túl vagyunk, de azért mainstreamnek még messze nem lehet nevezni egy tisztán elektromos családi autó beszerzését. Nemcsak Magyarországon van ez így, ahol a magánszemélyek elsősorban a használt autós piacon böngésznek, hanem azokban az országokban is, ahol azért hajlamosak az emberek – egyre hosszabb időnként bár, de – újat venni. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkében a tisztán elektromos járművek jelenével és jövőjével kapcsolatban elmélkedünk egy keveset.