Nemcsak az autós médiumokban ment nagyot az utóbbi időben az elképzelés, mely szerint lakott területen az alapértelmezett sebességhatárt 30 km/h-ra is le lehetne vinni a mostani ötven (anno 60) helyett. A kezdeményezés mögött a csapda, egyben meghatározó (egyetlen?) érv: egy gázolás során lényegesen magasabb a gyalogos túlélési esélye, ha 50 helyett 30-cal üti el valaki. Mindez tény, fizika és statisztika. Nehéz vitatkozni azzal, hogy minden értelmetlenül ‒ gázolással ‒ elvesztett élet pótolhatatlan veszteség, tragédia stb., ami 30-as tempóval (közlekedve, nem előírva) kisebb eséllyel következne be. Ha bárki ebben a témában úgy kezdi a mondatot, hogy „De…” vagy „Ugyanakkor…”, azonnal megkapja, hogy lelketlen, és „mondd ezt az áldozatok családjának”. Nos, ezt a minősítést kockáztatjuk az Auto Check Center szervizhálózat mostani írásával, amikor hozunk néhány szemben álló érvet.