Egy ideje köztudott volt, hogy a népszerű GR Suprából, amolyan stílusos hattyúdalként, még piacra dob két, igencsak látványos változatot a Toyota. A Lightweight EVO-ról és az A90 Final Editionről a minap hivatalosan le is hullott a lepel, így most már tényleg ideje elfogadni, hogy a viszonylag rövid pályafutása alatt is ikonikussá váló 3 ajtós sportkocsi karrierje hamarosan a végéhez ér. A búcsút megkönnyítendő – vagy éppen, hogy fájdalmasabbá téve – az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkében a típus történetének felidézése mellett a két újdonságot is igyekszünk röviden bemutatni.

Nekünk, az Auto Check Center szervizhálózat szakembereinek is többször feltették már a kérdést, hogy milyen olcsó használt autót érdemes vásárolni? A cinikus válasz persze az lenne, hogy „semmilyet, újat vegyél”, hiszen a legjobb autó az új autó. Persze, az új is elromolhat, de elvétve van komoly hibája megfelelő karbantartással. Mivel aki kérdezi, nem viccből akar idősebb kocsit, legújabb cikkünkben most megpróbáljuk összefoglalni a gondolatainkat ez ügyben, hozzátéve, hogy 12 év felett jellemzően a reménytelen és a még bőven használható között kell választani, a kifogástalan ennél majdnem mindig fiatalabb.

Nem a legszebb napjait éli a Nissan, amelynek háza tájáról az utóbbi időben leépítésekről, a termelés visszafogásáról és részvények eladásáról érkeztek hírek. Az 1999 óta a Renault-val (és 2016 óta a Mitsubishivel is) szövetségben lévő japán gyártó azonban egyelőre a jelek szerint igyekszik „előremenekülni”, ugyanis most hivatalosan is bemutatta a Micra új, immár teljesen elektromos változatát. Persze az „új” jelzőt azért ebben az esetben illik idézőjelbe tenni – hogy miért, arra is kitérünk az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkében.

A villanyautózás előretörése óta a tradicionális, kultikus kocsik szerelmeseinek jó pár „békát le kellett már nyelniük” (lásd: elektromos Mustang), és a jelek szerint nincs már messze a következő, sokak számára bizonyára szentségtörésnek tűnő lépés sem. Egy ideje ugyanis tudvalevő, hogy a Volkswagen a GTI nevet is átülteti az EV-korszakba, friss nemzetközi sajtóhírek szerint pedig az ID.3 GTI érkezésére már nem is kell sokat várni. Ennek apropóján az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében igyekeztünk összegyűjteni az ezzel kapcsolatos információkat és érdekességeket.

Egyre közelebb van az a pillanat, amikor az ember jártában-keltében nemcsak Xiaomi okostelefonokba és más szórakoztatóelektronikai eszközökbe, hanem Xiaomi autókba is belebotlik majd. A 2021 óta járműipari divízióval is rendelkező kínai techóriás ugyanis a közelmúltban dedikáltan célba vette a nemzetközi piacokat, ez alatt pedig, mivel tisztán elektromos kocsik gyártójáról van szó, minden bizonnyal elsősorban Európát értik. A közelgő térnyerés egyik fő letéteményese lehet a YU7 nevű, közepes méretű SUV is, amelyből a minap egy új, minden eddiginél „kitartóbb” verzió érkezésére is fény derült. Ennek apropóján az Auto Check Center mostani írásában a Tesla Model Y erős globális riválisának ígérkező típusról ejtünk néhány szót.

Nemcsak az autós médiumokban ment nagyot az utóbbi időben az elképzelés, mely szerint lakott területen az alapértelmezett sebességhatárt 30 km/h-ra is le lehetne vinni a mostani ötven (anno 60) helyett. A kezdeményezés mögött a csapda, egyben meghatározó (egyetlen?) érv: egy gázolás során lényegesen magasabb a gyalogos túlélési esélye, ha 50 helyett 30-cal üti el valaki. Mindez tény, fizika és statisztika. Nehéz vitatkozni azzal, hogy minden értelmetlenül ‒ gázolással ‒ elvesztett élet pótolhatatlan veszteség, tragédia stb., ami 30-as tempóval (közlekedve, nem előírva) kisebb eséllyel következne be. Ha bárki ebben a témában úgy kezdi a mondatot, hogy „De…” vagy „Ugyanakkor…”, azonnal megkapja, hogy lelketlen, és „mondd ezt az áldozatok családjának”. Nos, ezt a minősítést kockáztatjuk az Auto Check Center szervizhálózat mostani írásával, amikor hozunk néhány szemben álló érvet.

A minap megérkeztek a 2025-ös esztendő első negyedévére vonatkozó, az új személygépkocsik értékesítésével kapcsolatos hivatalos európai és benne a magyar adatok. Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) összesítéséből kiderült, hogy miközben a nehéz és kiszámíthatatlan gazdasági helyzet némiképp visszavetette a kontinens piacát, hazánkban egyelőre felfelé tendálnak a számok. Európai szinten viszont a villanyautók és általában az elektromos(ított) modellek népszerűsége töretlen, még úgy is, hogy a Teslát pl. az ismert okok miatt alaposan megbüntették a vásárók. Idehaza viszont nem annyira egyértelmű a zöld rendszámosok előretörése, olyannyira, hogy nálunk a másutt zuhanórepülésben lévő dízeles járművek voltak a január-márciusi időszak legnagyobb nyertesei. Ezekről és a friss statisztikák további érdekességeiről szól az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzése.

A nagy villanyautó-dömping (és itt egyelőre elsősorban az újonnan bemutatott modellek számára és nem az eladásokra gondolunk) közepette az ember már-már hajlamos elfelejteni, hogy a helyi károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedésnek akad egy másik alternatívája, jelesül az üzemanyagcellás járművek. És bár a hidrogénes technológiával felvértezett gépkocsik még a klasszikus elektromos társaikhoz képest is roppant szerény volumeneket produkálnak, a Hyundai a jelek szerint még hisz a megoldásban – erre utal legalább is, hogy a Nexo nevű úttörő típusuknak most bemutatták a teljesen megújult, második generációs változatát. Többek közt erről ejtünk néhány szót az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében.

Ha egy kis volumenekkel operáló luxusautó-gyártó manapság bemutat egy igencsak izmosnak ígérkező sportkocsit, némi túlzással biztosra vehetjük, hogy a kaszni alatt kizárólag villanymotorok rejtőznek. A napokban belengetett Karma Amaris a kivételek közé tartozik, mert bár nincs híján az elektromos erőforrásoknak, egy benzinmotor is helyet kap a rendszerben. Hagyományos plug-in hibrid hajtás helyett azonban az attraktív kétajtós kocsi nem túl gyakran látható módon egy hatótávnövelős elektromos jármű (EREV), amely minden bizonnyal Európában is felbukkan majd. Ez épp elég ok arra, hogy az Auto Check Center szervizhálózat legfrissebb cikkében összegyűjtsük a vele kapcsolatos, már ismert részleteket.