Az autó a legtöbb tulajdonosnak mélyen beépült az életébe. Némelyek kifejezetten szeretik az autójukat, mások csak elégedetten használják, és vannak a fanatikusok.

A Kia Seltos neve 2019 óta ismerős lehet azoknak, akik követik a dél-koreai márka meglehetősen intenzív SUV-offenzíváját. Az első generációs változatát Ausztráliától Kínán és Indián át Észak-Amerikáig számos piacon forgalmazták, Európát viszont látványosan „kikerülte” – a minap bemutatott vadonatúj verzióval azonban ez megváltozik. De ne szaladjunk ennyire előre, hanem az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében nézzük lépésről lépésre, mit érdemes tudni a méretkategóriát ugró ötajtós szabadidő-autóról.

A Toyota a minap leleplezett egy vadonatúj utcai sportkocsit – amelyen azonban a japán gyártó emblémája helyett a „GR” logó virít. Nem is véletlenül, a kétajtós kupé fejlesztéséért ugyanis főként a vállalat versenydivíziója, a Gazoo Racing felelt. A „csökkentett tömeg–alacsony súlypont–fejlett aerodinamika szentháromsága” köré szerveződő – és azért a lóerőkkel sem adós – Toyota GR GT lesz az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkének főszereplője!

A hivatalosan is népautónak elnevezett Volkswagen Bogár óta azonnal és mindenre ráaggatja a köznyelv ezt a jelzőt, amiből sokat adnak el. De van-e értelme még ennek a kifejezésnek manapság? Vagy volt-e valaha is? Ezen rugózunk az Auto Check Center szervizhálózat következő bejegyzésben.

Miután a Porsche tavaly év elején bejelentette, hogy a Macanok a jövőben kizárólag tisztán elektromos verzióban készülnek, már csak idő kérdése volt, hogy a stuttgarti cég mikor rukkol elő a testvérmodell, a Cayenne villanyváltozatával is. Nos, ez az idő most elérkezett, a minap megtartott premieren viszont kiderült az is, hogy ez a lépés a brand nagyobbik szabadidő-autója esetén nem jelenti automatikusan a belsőégésű motorral felszerelt variánsok búcsúját. Az Auto Check Center szervizhálózat friss bejegyzésében ennek miértjét is felfedjük, természetesen a vadonatúj Cayenne Electric-kel kapcsolatos információkkal együtt!

A minap jelentős ízelítőt kaptunk abból, hogyan fest majd a Formula–1-ben debütáló Audi istálló 2026-os versenyautója. A müncheni premier során a vállalat vezetői hangsúlyozták, hogy egyelőre csak egy koncepciómodellről van szó, azonban már ez is elegendő apropót szolgáltat számunkra arra, hogy az Auto Check Center legfrissebb bejegyzésében összegyűjtsük, amit eddig tudni lehet a gazdag motorsportos hagyományokkal rendelkező márka királykategóriás bemutatkozásáról.

Amikor a villanyautózás újkori felfutásának hajnalán a szakértők (és a gyártók) azon töprengtek, vajon melyik járműkategóriában lesz a legnehézkesebb az elektromos áttörés, sokan már akkor is a pickup-okra tippeltek. Ez egyrészt adódhat abból a félig-meddig sztereotip vélekedésből, hogy a tipikus kisteherautó/terepjáró tulajdonos/vásárló talán kevésbé fogékony az alternatív hajtástechnológiákra. Emellett kétségtelenül van egy praktikus indok is, jelesül, hogy ebben a szegmensben gyakran kulcsfontosságú az állásidő minimalizálása, amiben a jelenleg még számottevően lassabb újratöltés miatt az elektromos autók nem elhanyagolható hátrányban vannak. Akárhogy is, a szkeptikusok most könnyen lehet, hogy kapnak egy megerősítést, mértékadó médiumok beszámolói szerint ugyanis a Ford mérlegeli a villany-pick-upok világának zászlóshajójának induló, de a piacon a vártnál gyengébben teljesítő F-150 Lightning gyártásának leállítását. Bár az amerikai vállalat hivatalos nem kommentálta ezt az értesülést, ez nem tart vissza minket attól, hogy az Auto Check Center szervizhálózat aktuális írásában röviden körüljárjuk a témát.

Világszerte alaposan felborzolta az autós társadalom kedélyeit az a nemrég napvilágot látott hír, mely szerint az amerikai Wisconsin államban egy új törvényjavaslat automatikus sebességkorlátozó rendszer beépítésére kötelezné a visszaeső gyorshajtókat. A felvetés tökéletes példája az „egyrészt-másrészt” szempontból is megközelíthető témáknak – éppen ezért az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében is pontosan ezt fogjuk tenni, természetesen a részletek és a háttér ismertetése mellett.

Komor hely lett a világ, és most nem a hírekre, hanem az autókra gondolunk. Manapság még néhány kisautó is „veszélyesnek” akar látszani, a tényleg veszélyesek meg egyenesen „gyilkosnak”. Néha úgy tűnik, mindenki minél nagyobb, lehetőleg domináns autókat keres és like-ol. Egymást érik a SUV-ok, töretlen a(z) (agyon)használt német prémiumok népszerűsége, mert hát az emblémájukkal meg lehet mutatni, hogy aki vezeti, az valaki. Az autóipar egésze valahogy ettől a túltolt, és talán félreértett „maszkulinitástól” szenved. Mintha nem is lenne férfi, aki aznap nem „rakott inasba” valakit, de legalábbis, ha ezt nem tudja a kocsijával kifejezni, hogy ennél ne menjünk tovább. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani írásában erről a jelenségről és néhány ritka kivételről is ejtünk néhány szót.