Egy napelemes villanyautó elsőre kiváló ötletnek tűnik: a járművek – legalább is működés közben – úgyis a szabad ég alatt vannak, így szinte kézenfekvő, hogy a rajtuk elhelyezett szolárpanelek némi ingyenenergiát termeljenek, amit aztán egy kis extra hatótávra lehet váltani. Azt, hogy mindez a gyakorlatban mégsem ilyen egyszerű, jól jelzi többek közt az annak idején nagy ambíciókkal startoló, de a közelmúltban zsákutcába jutott német Sono Motors vállalat Sion nevű modelljének története is. A korát a jelek szerint kissé megelőző kocsi prototípusait most egy osztrák aukciós portálon lehet megvásárolni – az esetleges érdeklődők kedvéért pedig az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében röviden összefoglaljuk ennek a nem éppen sikersztorinak a legfontosabb állomásait.

A Lamborghini éppen 2 esztendeje kezdte gyártani az Aventador utódjának szánt, immár plug-in hibrid technológiát felvonultató Revueltót, amely eddig a szupersportkocsik szegmenséhez képest kifejezetten kapósnak bizonyult: a forintban kifejezve több mint 200 milliós árcímkéje ellenére tavaly nagyjából 1400 példányt értékesítettek belőle. Ezek után nem meglepő, hogy az olasz gyártó egy még exkluzívabb (és még erősebb) változatot is piacra dob belőle, méghozzá a sokatmondó Fenomeno néven. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében a fotóival az internetet már a hivatalos bemutató előtt elárasztó járműről lesz szó.

Az autós híreket követő embereknek ismerős lehet a sztori, mely szerint számos Tesla tulaj világszerte feltette a kocsijára a matricát, persze angolul, miszerint: „Még azelőtt vettem, hogy Elon megbolondult” Talán emlékezetes a Kia ehhez kapcsolódó trollkodása is, amikor a cég elektromos autóinak néhány reklámján megjelent az „Az után vettem, hogy Elon megbolondult” felirat, mondván, hogy van élet a Tesla után/helyett, amit persze hamar vissza kellett vonni. Az egész jelenség egyfelől szórakoztató, másfelől elgondolkodtató, különösen, ha mellé tesszük, hogy a gyártó eladásai 50-60%-ot zuhantak Európa-szerte, és a világ többi részén sem állnak fényesen. A Volkswagen dízelbotránya is nagyot szólt, de a kocsijaikat azért vették, maximum benzinesként. Voltak emlékezetes légzsák-, gyújtáskapcsoló- és más botrányok, de ilyen közvetlen és tartós hullámot (ejtsd: dajjer :)) talán egyik sem vetett. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani írásában tehát azt elemezzük, mi minden állhat a vállalat brutális visszaesése mögött.

Még 2023 májusában a Rimac Nevera nevű elektromos hiperautó nem kevesebb mint 23 darab különböző gyorsulási (és „lassulási”) rekordot állított fel egyetlen nap alatt a németországi Papenburg mellett található tesztpályán. A horvát vállalat tavaly nyáron előrukkolt a szóban forgó kocsi továbbfejlesztett, Nevera R nevű változatával, mellyel most visszatértek a korábbi sikerek helyszínére, ahol sikerült még egy lapáttal rátenniük: a vállalat friss közleménye alapján ezúttal 24 világcsúcsot döntöttek meg. Az Auto Check Center szervizhálózat legújabb írásának olvasóit megkíméljük az összes időeredmény felsorolásától, de a legérdekesebbeket azért megpróbáljuk kiemelni!

Az autóipar mai tendenciáit nézve nyugodtan fogalmazhatunk úgy, hogy „meglepő” hír jelent meg minap a Stellantis konszern weboldalán: az óriásvállalat ernyője alá tartozó Fiat ugyanis lágy hibrid rendszerrel kiegészített, benzinmotoros változatban is elérhetővé teszi a néhány éve már kizárólag elektromosként kínált, új generációs 500-as modellt. Az Auto Check center szervizhálózat legújabb cikkében annak igyekszünk utánajárni, mi állhat a stratégiai döntés hátterében, és mit lehet már tudni a Fiat 500 Hybridről.

Természetesen bejárta a hazai és nemzetközi sajtót, hogy a Ferrari leleplezte az új „belépő” szintű sportkocsiját, az Amalfit – amely az Auto Check Center szervizhálózat friss írásában is főszerepet kap. A kocsi szép (milyen lenne?), 3.8 literes V8 és 640 benzines lóerő, megfutja a 300-at (naná) és valami százvalahány millió forint lesz, mire itthon is kaphatóvá válik (a hírek szerint 2026-ban), amit persze mint minden magyar, mi is tűkön ülve várunk.

Az Auto Check Center szervizhálózat mostani írásában egy olasz klasszikus új korszakát vesszük górcső alá: a Lancia hosszú szünet után tavaly rukkolt elő az új Ypsilonnal, most pedig hivatalosan is bemutatták a HF nevű sportváltozatot is. Az aprócska karosszéria alatt meglepően erős technika dolgozik, amit az anyavállalat, a Stellantis konszern más modelljeiből már ismerhetünk – a fejlesztők pedig igyekeztek megmutatni most ennek az amúgy kiváló alapnak a „temperamentumosabb” oldalát. Lássuk, hogyan sikerült!

Mostanra nemhogy egy, de két kezünkön se lehet összeszámolni azokat a kocsikat, amiket napjaink legtöbb példányban eladott autója, a Tesla Model Y riválisaként harangoztak be. Mindenesetre, aki még tudja követni a prémiumkategóriás villany-SUV-ok piacát, annak most az MG révén itt egy újabb jelentkező, amely minden jel szerint rövidesen Európába érkezik, így idővel idehaza is felbukkanhat. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzése kissé rendhagyó lesz, hisz az újdonság nevét még nem ismerjük – ettől függetlenül néhány puzzledarabkát már így is össze lehet rakni.

A már hetek óta csepegtetett információk után a minap a Nissan hivatalosan is bemutatta a Leaf legújabb, harmadik generációs változatát. Ezzel biztossá vált az is, hogy a világ egyik legismertebb villanyautója tizenöt év után maga mögött hagyja a kompakt kategóriát, és crossover-SUV-ként folytatja pályafutását. A dedikáltan tömegmodellnek szánt kocsival kapcsolatos, már napvilágot látott részleteket igyekeztünk összegyűjteni az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkében.