Világszerte alaposan felborzolta az autós társadalom kedélyeit az a nemrég napvilágot látott hír, mely szerint az amerikai Wisconsin államban egy új törvényjavaslat automatikus sebességkorlátozó rendszer beépítésére kötelezné a visszaeső gyorshajtókat. A felvetés tökéletes példája az „egyrészt-másrészt” szempontból is megközelíthető témáknak – éppen ezért az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében is pontosan ezt fogjuk tenni, természetesen a részletek és a háttér ismertetése mellett.

Komor hely lett a világ, és most nem a hírekre, hanem az autókra gondolunk. Manapság még néhány kisautó is „veszélyesnek” akar látszani, a tényleg veszélyesek meg egyenesen „gyilkosnak”. Néha úgy tűnik, mindenki minél nagyobb, lehetőleg domináns autókat keres és like-ol. Egymást érik a SUV-ok, töretlen a(z) (agyon)használt német prémiumok népszerűsége, mert hát az emblémájukkal meg lehet mutatni, hogy aki vezeti, az valaki. Az autóipar egésze valahogy ettől a túltolt, és talán félreértett „maszkulinitástól” szenved. Mintha nem is lenne férfi, aki aznap nem „rakott inasba” valakit, de legalábbis, ha ezt nem tudja a kocsijával kifejezni, hogy ennél ne menjünk tovább. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani írásában erről a jelenségről és néhány ritka kivételről is ejtünk néhány szót.

Amikor a Mercedes-Benz néhány nappal ezelőtt nyilvánosságra hozott néhány kedvcsináló fotót legújabb koncepcióautójáról, rajtuk egy meghökkentő méretű, világító hűtőráccsal, már biztosra lehetett venni, hogy a teljes leleplezés hatalmas visszhangot fog kiváltani. Nos, immár a tényleges premieren is túl vagyunk, így azt is tudjuk, hogy a Vision Iconic névre keresztelt modell esetén ráadásul nem a gigantikus maszk az egyetlen részlet, ami alaposan megosztja az autós közvéleményt. Persze hozzá kell tenni, hogy a kocsi egyelőre csak a tervezőasztalon létezik, ám a stuttgarti cégnél állítják, ez a jármű testesíti meg a mobilitás jövőjéről alkotott elképzeléseiket. Ennek megfelelően az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkéből kiderül az is, milyen innovatív megoldások miatt lehet a Vision Iconic a márka közelgő autóinak előfutára.

A Dacia a napokban a Jogger, a Sandero, a Sandero Stepway, valamint a Spring kapcsán is újdonságokat jelentett be – a legnagyobb visszhangot mégsem ezek a frissítések, hanem egy egyelőre csak koncepcióautó státuszban lévő jármű, a Hipster bemutatása váltotta ki. Az első ránézésre egy klasszikus számítógépes játékból „kiguruló”, tisztán elektromos kocsi egy Európában még csak formálódó kategória egyik első képviselője lehet a mini méreteivel és elérhető árával. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkének középpontjában a nem csak hipsztereknek szánt „négykerekű kocka” áll.

A kínai elektromosautó-óriás egyszerre áll a jövőt formáló innovációk és a jelen kockázatos árharcainak kereszttüzében. Míg szupergyors töltőrendszere forradalmi változást hozhat a villanyautózásban, az agresszív árengedmények akár az iparág stabilitását is veszélybe sodorhatják. Az Auto Check Centert szervizhálózat aktuális cikkében a hazai autógyártás és -piac szempontjából is egyre relevánsabb vállalat jelenéről és jövőjéről lesz szó.

Az év(tized)ek során megszokhattuk, hogy a három nagy, német prémiumgyártó árgus szemekkel figyeli egymás stratégiáját, és a sikeresnek bizonyuló lépéseket igyekeznek is a lehető legrövidebb úton „lemásolni”. Ehhez képest meglepő, hogy míg a BMW és a Mercedes már 2019 óta kínál három üléssoros luxus-szabadidőautót (az X7, illetve a harmadik generáció GLS képében), addig az Audi egyelőre adós egy valóban nagy méretű, akár hétszemélyes SUV-val. A jelek szerint azonban ez már nem sokáig marad így, német sajtóértesülések alapján ugyanis az ingolstadti vállalat hivatalosan is megerősítette a Q9 2026-os érkezését. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésének fókuszában az érkezőben lévő modellel kapcsolatos, már tudvalevő információk állnak majd.

Autók iránt érdeklődő embereknek érdemes észrevenni, hogy az akkumulátortechnológia lényegesen gyorsabban fejlődik, jobb ütemben válik hatékonyabbá, mint azt a benzinmotorok valaha is tették ‒ talán a legelső 2 évtizedtől eltekintve. Ennek nagyon egyszerű oka van, mi pedig ezzel foglalkozunk az Auto Check Center szervizhálózat aktuális írásában.

Mióta csak elkezdődött a „villanyforradalom” az autóiparban, a legtöbb gyártó azon ügyködik, hogy előrukkoljon a megfizethető árú és eközben (nagyjából) kompromisszummentes, tisztán elektromos kocsival. Hogy a napokban a Müncheni Autószalonon már sorozatgyártáshoz közeli verzióban bemutatott Škoda Epiq lesz-e az első valódi „zöld tömegmodell”, azt majd az idő eldönti, de addig is az Auto Check Center szervizhálózat legfrissebb cikkében igyekszünk összegyűjteni mindent, amit már tudni lehet a szóban forgó, kompakt, városi crossoverről.

A kedves olvasónk vajon mekkora távolságot tudna megtenni autóval egyetlen nap leforgása alatt? Mondjuk 1000-1500 kilométert? Esetleg nagyon megfeszítve egy kicsit többet? És mit szólnánk mondjuk 5479 kilométerhez? Merthogy a napokban a Mercedes CONCEPT AMG GT XX néven futó koncepciójármű pontosan ennyit koptatta az olaszországi Nardò Ring aszfaltcsíkját 24 óra alatt, amivel új világcsúcsot állított fel az elektromos kocsik mezőnyében. Az Auto Check Center szervizhálózat friss bejegyzésében a rekord részletei mellett a négyajtós szedánnal kapcsolatos információkat gyűjtöttük össze.