Rengeteg hír szól itthon és világszerte a kínai autóiparról, holott Európában és Amerikában, azaz két meghatározó piacon, az arányuk még mindig elenyésző. Miért fél akkor tőlük minden érintett, és mi az, ami miatt az amerikai és európai piac se lenyelni, se kiköpni nem képes ezt a jelenséget? Ennek hátterét igyekszünk megvilágítani az Auto Check Center szervizhálózat mostani írásában.

A Mercedes nagyon érzi a korszellemet. Bár a szériamodelljeikre egyre több a panasz ‒ azért nem mindegyikre, az új E-Klasse pl. kiváló lett ‒, és épp igyekszik a márka arcvesztés nélkül kitolatni a korábbi villanyautós vízióiból, azért elfoglaltságaik mellett is feltűnik, hogy a világszerte növekvő társadalmi egyenlőtlenség egy valamit nagyon megtolt, az pedig az ultragazdagok száma és vásárlóereje. Mint tudjuk, ez az a réteg, ahol, ha válság van azon keresnek, ha konjunktúra, akkor azon. Közülük sokan nem is szeretik titokban erjeszteni tehetségük gyümölcseit, így egyre exkluzívabb és látványosabb termékekre vágynak. Ha egy autóból egyetlen darab maradt/készült a világon, az a legjobb, de gyártói szempontból azokon a modelleken lehet igazán keresni, amelyek alig különböznek egy már kapható, nagyobb sorozatú luxusautótól, de mégis látványosan különbek, és csak kevés van belőlük.

Sokszor láttuk már, hogy a különböző gyártók előrukkolnak látványosabbnál látványosabb koncepcióautókkal – amik aztán soha nem jutnak tovább a tervezőasztalnál. Úgy tűnik, a másfél éve beígért Alpine Alpenglow Hy4 nevű sportkocsival nem ez lesz a helyzet, a több szempontból is egészen különleges, kétajtós kocsinak ugyanis a napokban már egy „gurulóképes” változatát is bemutatták Spa-Francorchamps-ban. Ennek apropóján az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében sorra vesszük, mit érdemes tudni a 2017 óta (újra) önálló Alpine-brand jövőjét meghatározó járműről.

A Cupra most már több mint 5 éve önállósodott a SEAT-tól, de a márka két legnépszerűbb típusát, a tavalyi évben 120, illetve 52 ezer példányban eladott Formentort és Leont még mindig gyakran éri az a „vád”, hogy megjelenésükben inkább egy „sportos SEAT”-nak számítanak, semmint független modellnek. Úgy tűnik, ebből lett most elege a fiatal spanyol brandnak, a két említett kocsi napokban bejelentett frissítésével ugyanis egyértelműen a saját, jellegzetes formavilág kialakítása felé léptek. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális írásában a fenti hír részletei mellett a Cuprával kapcsolatos, egyéb újdonságok is szóba kerülnek.

Viszonylag régen hallottunk már a Lotus Evija felől, a már-már „kínos csendet” pedig a jelek szerint a patinás brit gyártó vezetősége is érzékelte, és gyorsan gondoskodtak is arról, hogy ismét legyen egy kis hírverés tisztán elektromos hiperautójuk körül. A több mint 2000 lóerős járművet ellátták egy méretes hátsó szárnnyal, további finomításokat végeztek az aerodinamika terén, majd repesztettek vele egy pokolian gyors kört a legendás Nürburgring-Nordschleife versenypályán. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében a minap közzétett rekord kapcsán az átszámítva több mint 800 millió forintos „villanyszörnyről” ejtünk néhány szót.

Folyton azt olvasni, hogy Magyarországon a magánszemélyek autóvásárlásai mindössze a 30%-át adják a piacnak, a többi kocsit mind cégek veszik, ami nyilván statisztikailag igaz, de van néhány mögöttes információ, ami részben árnyalja, részben súlyosbítja a képet. Ezt a témát igyekszünk körüljárni az Auto Check Center friss írásában.

Sejthető volt, hogy nagy port kavar majd, amikor az Alfa Romeo, sokadikként beállva a sorba, előrukkol története legelső tisztán elektromos kocsijával – az igazi vihart azonban ezúttal nem is a sokak szemében szentségtörésnek számító villanymotorok okozták. Alig néhány nappal a hivatalos premier után ugyanis az olasz cég kénytelen volt átkeresztelni kompakt szabadidő-autóját, miután az eredeti elnevezés (Milano) a külföldi gyártással kombinálva politikai vitákat szított az országban. A nem mindennapi történet remek apropót szolgáltat arra, hogy az Auto Check Center szervizhálózat legfrissebb bejegyzésében bemutassuk az immár Junior névre hallgató elektromos crossovert.

A világ 2022 legelején, a Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n hallott először a Mercedes-Benz Vision EQXX tanulmányautóról. A rendkívül áramvonalas, tisztán elektromos szedánnal nem kisebb célt tűzött ki maga elé a stuttgarti vállalat, mint valós körülmények között 10 kWh/100 km alatti fogyasztást produkálni. A négyajtós kocsi ezt már a debütáló évében teljesítette, a közelmúltban pedig még magasabbra tette a lécet. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében a friss kísérlet mellett a koncepció jövőjéről is szót ejtünk.

Azok után, hogy az Audi vezetői a közelmúltban elárulták, várhatóan 2027-ben érkezik az A3-as tisztán elektromos utódja, már sejthető volt, hogy a népszerű középkategóriás autó jelenleg az utakon lévő, belsőégésű motorral felszerelt változatai már nem fognak teljes mértékben megújulni. Egy jelentősebbnek mondható frissítéssel azért most előrukkolt az ingolstadti gyártó, és a közeljövőre tervezett újdonságokról is megosztottak néhány részletet. Ezekről lesz szó az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében.