Autózni drága. Ez Magyarországon nagyjából mindig így volt, megengedve, hogy más országokban az autóbirtoklás arányában kisebb terhet ró a tulajdonosra. Az üzemanyagok árának alakulását mindenki követi, akit érint, így az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében ezzel nem is foglalkozunk. Ehelyett a javítás lesz a fókuszban, mégiscsak ez áll hozzánk a legközelebb.

Az utóbbi időben egyre többet lehetett olvasni arról, hogy 3 japán gyártó – jelesül a Toyota, a Daihatsu és a Suzuki – közösen dolgozik egy kisebb méretű sportkocsi kifejlesztésén, amelyet kimondva-kimondatlanul a népszerű Mazda MX-5 vetélytársának szánnak. Az ottani médiában most újabb részletek láttak napvilágot a koncepcióval kapcsolatban, így többek közt fény derült arra is, hogy a Suzuki egy csaknem 3 évtizede „nyugdíjazott” típusának nevét hozná vissza a kétajtós, nyitott tetős jármű kedvéért. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében a fentiekkel kapcsolatos új információkat igyekszünk sorra venni.

A Volkswagen a minap jelentős modellbővítést jelentett be a palettáján többek közt a Passat helyét átvevő, tisztán elektromos ID.7 kapcsán. Az E-szegmensbe sorolt típus immár a dinamikusabb vezetési élményre vágyóknak, illetve a fokozott hatótávot első helyre rangsoroló vásárlóknak is kínál igencsak ígéretes alternatívát a GTX, valamint a Pro S verziók képében. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében nagyrészt ezekről az újdonságokról lesz szó.

Az „ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező” táblát, köznyelvi nevén STOP!-táblát bizonyára nem kell bemutatni senkinek. Értelmezése egyértelmű: a jelzett helyen megállni kötelező. De vajon mennyi ideig? Az aktuálisan fellehető információk alapján ennek a kérdésnek jártunk utána az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésben.

Rengeteg hír szól itthon és világszerte a kínai autóiparról, holott Európában és Amerikában, azaz két meghatározó piacon, az arányuk még mindig elenyésző. Miért fél akkor tőlük minden érintett, és mi az, ami miatt az amerikai és európai piac se lenyelni, se kiköpni nem képes ezt a jelenséget? Ennek hátterét igyekszünk megvilágítani az Auto Check Center szervizhálózat mostani írásában.

A Mercedes nagyon érzi a korszellemet. Bár a szériamodelljeikre egyre több a panasz ‒ azért nem mindegyikre, az új E-Klasse pl. kiváló lett ‒, és épp igyekszik a márka arcvesztés nélkül kitolatni a korábbi villanyautós vízióiból, azért elfoglaltságaik mellett is feltűnik, hogy a világszerte növekvő társadalmi egyenlőtlenség egy valamit nagyon megtolt, az pedig az ultragazdagok száma és vásárlóereje. Mint tudjuk, ez az a réteg, ahol, ha válság van azon keresnek, ha konjunktúra, akkor azon. Közülük sokan nem is szeretik titokban erjeszteni tehetségük gyümölcseit, így egyre exkluzívabb és látványosabb termékekre vágynak. Ha egy autóból egyetlen darab maradt/készült a világon, az a legjobb, de gyártói szempontból azokon a modelleken lehet igazán keresni, amelyek alig különböznek egy már kapható, nagyobb sorozatú luxusautótól, de mégis látványosan különbek, és csak kevés van belőlük.

Sokszor láttuk már, hogy a különböző gyártók előrukkolnak látványosabbnál látványosabb koncepcióautókkal – amik aztán soha nem jutnak tovább a tervezőasztalnál. Úgy tűnik, a másfél éve beígért Alpine Alpenglow Hy4 nevű sportkocsival nem ez lesz a helyzet, a több szempontból is egészen különleges, kétajtós kocsinak ugyanis a napokban már egy „gurulóképes” változatát is bemutatták Spa-Francorchamps-ban. Ennek apropóján az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében sorra vesszük, mit érdemes tudni a 2017 óta (újra) önálló Alpine-brand jövőjét meghatározó járműről.

A Cupra most már több mint 5 éve önállósodott a SEAT-tól, de a márka két legnépszerűbb típusát, a tavalyi évben 120, illetve 52 ezer példányban eladott Formentort és Leont még mindig gyakran éri az a „vád”, hogy megjelenésükben inkább egy „sportos SEAT”-nak számítanak, semmint független modellnek. Úgy tűnik, ebből lett most elege a fiatal spanyol brandnak, a két említett kocsi napokban bejelentett frissítésével ugyanis egyértelműen a saját, jellegzetes formavilág kialakítása felé léptek. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális írásában a fenti hír részletei mellett a Cuprával kapcsolatos, egyéb újdonságok is szóba kerülnek.

Viszonylag régen hallottunk már a Lotus Evija felől, a már-már „kínos csendet” pedig a jelek szerint a patinás brit gyártó vezetősége is érzékelte, és gyorsan gondoskodtak is arról, hogy ismét legyen egy kis hírverés tisztán elektromos hiperautójuk körül. A több mint 2000 lóerős járművet ellátták egy méretes hátsó szárnnyal, további finomításokat végeztek az aerodinamika terén, majd repesztettek vele egy pokolian gyors kört a legendás Nürburgring-Nordschleife versenypályán. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében a minap közzétett rekord kapcsán az átszámítva több mint 800 millió forintos „villanyszörnyről” ejtünk néhány szót.