A Škoda alig egy hónapja mutatta be hivatalosan harmadik teljesen elektromos modelljét, az Elroq-ot, a kompakt szabadidő-autó pedig máris megérkezett a magyarországi márkakereskedésekbe is. A cseh brand új „Modern Solid” formavilágának első képviselője egy mostanság kifejezetten felkapott, ennek megfelelően egyre több gyártó által „támadott” szegmensbe érkezik, de több jel is arra utal, hogy megtalálhatja a maga közönségét a piacon. Egyebek mellett ezekről lesz szó az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkében.

Küszöbön áll a Hyundai következő nagy dobásának, az IONIQ 9-nek a premierje, a dél-koreai gyártó pedig már a hivatalos bemutató előtt közzétett néhány fotót az újdonságról. Amennyire azt a sejtelmes felvételekből ki lehet venni, a kocsi nagyrészt hű maradhatott a három évvel ezelőtt leleplezett koncepcióautóhoz (képünkön), egyúttal a Santa Fe modellen látott szögletes elülső vonalak után visszatérni látszik a márka tradícióihoz illeszkedő, ívesebb formavilághoz – ami persze egy tisztán elektromos jármű esetén nem is meglepő. Az Auto Check Center friss bejegyzésében sorra vesszük, mit lehet már tudni a novemberben érkező, három üléssoros SUV-ról.

Ahogy egyre inkább ősziesre fordul az időjárás, és a téli hónapok is közelítenek, az útviszonyok jelentősen megváltoznak, ami kihívást jelent az autósok számára. Az eső, a köd, a hó és a jég mind-mind fokozott figyelmet igényel a járművezetőktől, és rendkívül fontos, hogy felkészüljünk ezekre a körülményekre, hogy elkerüljük a baleseteket. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében összegyűjtöttük a legfontosabb szempontokat, amelyekre érdemes figyelni az őszi-téli időszakban.

Lassan négy éve van az utakon az Opel Mokka aktuális, második generációja, a fejlesztők így az ilyenkor szokásos módon elérkezettnek látták az időt egy kis ciklusközepi frissítésre. A vállalat által a brand egyik bestsellerének nevezett kompakt szabadidő-autó külsejéhez csak óvatosan nyúltak hozzá a mérnökök, ezzel együtt a címben említett két újdonság mindenképp mérföldkövet jelent a típus életében. Többek közt ezekről, valamint a további újdonságokról esik szó az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzésében.

Az 1953-ban megismert Chevrolet Corvette kétségkívül az egyik legjobban csengő név az autózás történetében, a jelek szerint pedig a kultikus típus modernkori képviselői is hűek a nem akármilyen hagyományokhoz. Az aktuális generáció (C8) csúcsmodellje, a ZR1 például a napokban döntött meg egy nem hivatalos sebesség-világrekordot. Ezenkívül is bőven van miről beszélni a gyorsaságra kihegyezett kocsi kapcsán, amely ennek megfelelően az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkének főszereplője lesz.

Nyugodtan mondhatjuk, a Ford Explorer EV pályafutása eddig nem éppen zökkenőmentes: a döntően az európai piacra szánt, tisztán elektromos szabadidő-autót még tavaly tavasszal mutatta be az amerikai gyártó, amely röviddel azután meg is kezdte volna a típus forgalmazását. A tényleges debütálás azonban nagyjából egy évet csúszott, Magyarországra pedig csak most érkezik meg a kínálat harmadik, belépőszintű modellje. Ennek apropóján a friss designdíjas villany-crossover lesz az Auto Check Center szervizhálózat legújabb cikkének főszereplője.

Nemrégiben az 5-10 éves használt autók megbízhatóságát vizsgálta Amerika egyik legismertebb fogyasztói portálja, a Consumer Reports, az eredmények mellett pedig az Auto Check Center szervizhálózatnál sem szeretnénk elmenni szó nélkül. Mielőtt legújabb cikkünkben sóhajtva elmerülnénk a közhelyek iszapjában, gyorsan hozzá kell tennünk, hogy amerikai modellekről van szó, amelyek vagy teljesen megegyeznek az Európában forgalmazottakkal vagy épp valamilyen mértékben különböznek, esetleg azonos néven teljesen más kocsik. Szintén megfigyelhető, hogy bizonyos nálunk elterjedt márkák, mint a Renault, Peugeot, Citroën, Opel, Suzuki, Škoda és mások egyáltalán nem szerepelnek a listában, mert „odaát” szinte nincs belőlük. Érdemes továbbá a rangsort némi fenntartással kezelni, mert pl. a (Dodge) RAM márkájú kisteherautók egy másik hasonló összevetésben épp a Toyota után következtek megbízhatóságban, míg itt a 22 helyet tudták „megcsípni”. Ugyanakkor márkánként nem egyetlen típust vizsgáltak, úgyhogy azért a tendenciákat valamennyire „ráhúzhatjuk” a magyar piacra is. Szintén meg kell jegyezni, hogy amíg itthon az autók átlagos életkora 15-16 év, addig itt 5-10 esztendős, vagyis kis túlzással újszerű kocsikról van szó.

Bekerült a Guinness Rekordok Könyvébe a Toyota Prius, miután a közelmúltban a hypermiling műfaj kiemelkedő alakja, Wayne Gerdes 100 kilométerenként alig több mint 2,5 literes fogyasztással szelte át az Egyesült Államokat az úttörő hibrid jármű egy gyári példányával. A Toyota napokban kiadott közleményében azért hozzáteszi, ez a teljesítmény nem tekinthető tipikusnak – ettől függetlenül az üzemanyag-spórolás technikáit tökélyre fejlesztő sofőr kísérletéből a hétköznapi autósok is tanulhatnak. Éppen ezért az Auto Check Center mostani írásában össze is foglaljuk a nem mindennapi út részleteit.

A Hennessey név nemcsak az alkoholos italok piacán, hanem az autók világában is kifejezetten jól cseng. A texasi székhelyű vállalat most egy újabb lélegzetelállító járművel igyekszik növelni renoméját: a Venom F5-M Roadstert egyenesen a világ legerősebb, kézi váltóval felszerelt kocsijaként mutatták be a minap. A kiváló alapokra épülő, néhány egyedi újdonsággal is ellátott, nyitott tetejű modell lesz az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkének főszereplője.