Az 1953-ban megismert Chevrolet Corvette kétségkívül az egyik legjobban csengő név az autózás történetében, a jelek szerint pedig a kultikus típus modernkori képviselői is hűek a nem akármilyen hagyományokhoz. Az aktuális generáció (C8) csúcsmodellje, a ZR1 például a napokban döntött meg egy nem hivatalos sebesség-világrekordot. Ezenkívül is bőven van miről beszélni a gyorsaságra kihegyezett kocsi kapcsán, amely ennek megfelelően az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkének főszereplője lesz.

Nyugodtan mondhatjuk, a Ford Explorer EV pályafutása eddig nem éppen zökkenőmentes: a döntően az európai piacra szánt, tisztán elektromos szabadidő-autót még tavaly tavasszal mutatta be az amerikai gyártó, amely röviddel azután meg is kezdte volna a típus forgalmazását. A tényleges debütálás azonban nagyjából egy évet csúszott, Magyarországra pedig csak most érkezik meg a kínálat harmadik, belépőszintű modellje. Ennek apropóján a friss designdíjas villany-crossover lesz az Auto Check Center szervizhálózat legújabb cikkének főszereplője.

Nemrégiben az 5-10 éves használt autók megbízhatóságát vizsgálta Amerika egyik legismertebb fogyasztói portálja, a Consumer Reports, az eredmények mellett pedig az Auto Check Center szervizhálózatnál sem szeretnénk elmenni szó nélkül. Mielőtt legújabb cikkünkben sóhajtva elmerülnénk a közhelyek iszapjában, gyorsan hozzá kell tennünk, hogy amerikai modellekről van szó, amelyek vagy teljesen megegyeznek az Európában forgalmazottakkal vagy épp valamilyen mértékben különböznek, esetleg azonos néven teljesen más kocsik. Szintén megfigyelhető, hogy bizonyos nálunk elterjedt márkák, mint a Renault, Peugeot, Citroën, Opel, Suzuki, Škoda és mások egyáltalán nem szerepelnek a listában, mert „odaát” szinte nincs belőlük. Érdemes továbbá a rangsort némi fenntartással kezelni, mert pl. a (Dodge) RAM márkájú kisteherautók egy másik hasonló összevetésben épp a Toyota után következtek megbízhatóságban, míg itt a 22 helyet tudták „megcsípni”. Ugyanakkor márkánként nem egyetlen típust vizsgáltak, úgyhogy azért a tendenciákat valamennyire „ráhúzhatjuk” a magyar piacra is. Szintén meg kell jegyezni, hogy amíg itthon az autók átlagos életkora 15-16 év, addig itt 5-10 esztendős, vagyis kis túlzással újszerű kocsikról van szó.

Bekerült a Guinness Rekordok Könyvébe a Toyota Prius, miután a közelmúltban a hypermiling műfaj kiemelkedő alakja, Wayne Gerdes 100 kilométerenként alig több mint 2,5 literes fogyasztással szelte át az Egyesült Államokat az úttörő hibrid jármű egy gyári példányával. A Toyota napokban kiadott közleményében azért hozzáteszi, ez a teljesítmény nem tekinthető tipikusnak – ettől függetlenül az üzemanyag-spórolás technikáit tökélyre fejlesztő sofőr kísérletéből a hétköznapi autósok is tanulhatnak. Éppen ezért az Auto Check Center mostani írásában össze is foglaljuk a nem mindennapi út részleteit.

A Hennessey név nemcsak az alkoholos italok piacán, hanem az autók világában is kifejezetten jól cseng. A texasi székhelyű vállalat most egy újabb lélegzetelállító járművel igyekszik növelni renoméját: a Venom F5-M Roadstert egyenesen a világ legerősebb, kézi váltóval felszerelt kocsijaként mutatták be a minap. A kiváló alapokra épülő, néhány egyedi újdonsággal is ellátott, nyitott tetejű modell lesz az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkének főszereplője.

Valószínűleg még hosszú éveknek kell eltelniük, mire az autós társadalom legnagyobb része a Smart márkanevet hallva nem a ’90-es években megismert, kissé „bumfordi”, szupermini városi járművekre asszociál majd. Az öt éve a Mercedes-Benz és a Geely közös tulajdonában álló brand mindenesetre most tesz egy újabb ölés lépést az újrapozicionálás felé, az egyaránt a crossoverek kategóriájába sorolható Smart 1 és 3 után ugyanis a minap hivatalosan is leleplezték a Smart 5 nevet viselő, közepes méretű, prémium szabadidő-autójukat. A két említett elődjéhez hasonlóan tisztán elektromos kocsival kapcsolatos tudnivalókat gyűjtöttük össze az Auto Check Center mostani bejegyzésében.

Milyen kocsit dobjon manapság piacra egy gyártó, ha biztos kasszasikerre hajt? Nagyon úgy fest, hogy erre a kérdésre a válasz egyre többek szerint: egy kompakt, elektromos szabadidő-autót! Így tett nemrégiben a Kia is, amely a már többször is bevált E-GMP platformra építve, némi módosítással, megalkotta az EV3-at. A B-szegmensbe sorolt villany-crossover a nyár elején debütált hazájában, Dél-Koreában, az évszak végére pedig megérkezett Magyarországra is, így legfőbb ideje, hogy az Auto Check Center szervizhálózat friss bejegyzésében is ejtsünk róla néhány szót!

Dél-Spanyolországban kapták lencsevégre a Lamborghini napokon belül hivatalosan is debütáló új modelljét, a Temerariót (jelentése olaszul: „Vakmerő”). A nemzetközi sajtóban villámgyorsan elterjedő fotókon az autó természetesen az ilyenkor szokásos álcázófóliát viselte, de azért néhány újdonságot így is fel lehetett fedezni a Huracán utódjának szánt, kétajtós sportkocsival kapcsolatban. Ezeket, valamint a már korábban napvilágra került információkat gyűjtöttük össze az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében.

Nemrégiben jött ki az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács 2023-as évre vonatkozó elemzése a közúti halálozásokról. Ha valaki csak erre kíváncsi, egyrészt részletesen tanulmányozhatja az eredeti dokumentumot (angol nyelven) ezen a weboldalon, másrészt előrebocsátjuk a tényt: Norvégia nyerte az összehasonlítást, ahol egymillió lakosra vetítve 20 ember vesztette életét tavaly az utakon. A másik végletet Bulgária jelenti 82-vel, míg Magyarország nagyjából a kettő közt félúton áll 50-nel. Jó hír, hogy az elmúlt 10 évben többé-kevésbé, de minden vizsgált országban javult a helyzet, a javulás mértékében egyébként a 4. legjobbak vagyunk. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális írásában azt próbáljuk megfejteni, mi állhat a jobb és rosszabb eredmények mögött.