Javában tart a Brüsszeli Motor Show, amely természetesen ezúttal is bővelkedik a nagy bejelentésekben. Ezek közül is az egyik legizgalmasabb, hogy a Mazda néhány hónapon belül az európai kereskedéseiben is elérhetővé teszi az Ázsiában tavaly debütált EZ-6 modelljét, méghozzá 6e néven. A 100%-ban elektromos szedán a hírek szerint átesett néhány módosításon annak érdekében, hogy jobban megfeleljen az itteni vásárlók igényeinek és ízlésének. Az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzésében a Tesla Model 3 egyik nagy riválisának szánt kocsit igyekszünk röviden bemutatni.

A már Magyarország útjain is fel-felbukkanó kínai Lynk & Co. márka néhány hónappal ezelőtt olvadt egybe a Geely konszern egy másik brandjével, az idehaza szintén nem teljesen ismeretlen Zeekrrel, ám a vállalatcsoport már akkor is jelezte, hogy a túraautó-világbajnokságon hírnevet szerzett cég továbbra is saját név alatt fejleszti modelljeit. Ennek gyors igazolására máris itt a legújabb SUV-juk, a Lynk & Co 900-as, amelynek már a mérete is tekintélyes – és akkor a benne elhelyezett képernyőkről még nem is beszéltünk. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális írásában igyekeztünk röviden összefoglalni a terebélyes divatterepjárók szegmensének vadiúj szereplőjével kapcsolatos tudnivalókat.

Lassan magunk mögött hagyjuk a 2024-es esztendőt, így itt a legfőbb ideje előretekinteni: vajon milyen új autók fogják uralni a hírfolyamokat és persze az eladási listákat 2025-ben? Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében pontosan ezt próbáljuk megjövendölni, méghozzá a különböző márkák tömegmodellnek szánt kocsijaira fókuszálva!

Talán van olyan, hogy az emberiség ‒ ha lehet ezzel kapcsolatban egyáltalán kijelentéseket tenni ‒ ráun néha a saját álmaira. Évtizedekig, évszázadokig, folyamatosan kapja az impulzusokat, és egyszerűen elveszíti az érdeklődését. Az Auto Check Center szervizhálózat rendhagyó cikkében ezt járjuk körül, természetesen a járművek kapcsán.

Nem olyan régen ‒ még mielőtt valóban kapni lehetett volna ‒ minden attól volt hangos, hogy a Tesla kisteherautójára, a Cybertruckra 1 millió előrendelés érkezett. Nem rossz egy olyan járműtől, ami nem igazán megy egy töltéssel 500 km-nél többet, viszont nagyon nagy és nagyon nehéz, ráadásul inkább meghökkentő, mint érdekes, viszont az ára átszámítva 21-35 millió Ft, de jellemzően az utóbbihoz van közelebb. Ez tehát egy 100 ezer dolláros termék. A járgány beharangozója a szokás szerint részben szenzációs volt, részben vicces, amolyan igazi Tesla-Musk módra, nyilván ennek is köszönhető a hatalmas hype ‒ amit aztán nem követett vásárlási hullám.

Miközben a Jaguar épp a minap leplezett le egy finoman szólva is „szokatlan” külsejű, elektromos GT-autót, a patinás brit márka egy másik aktualitás kapcsán is bekerült a hírekbe. A Mecum Auctions jóvoltából ugyanis rövidesen árverésre kerül egy 1967-es évjáratú E-Type, amely a sokak által kedvelt Austin Powers vígjáték-trilógia révén vált világhírűvé. A brit zászló színeiben pompázó roadster a korát meghazudtoló állapotnak örvend, és mivel a filmes vonal nélkül is egy kifejezetten kelendő típusról van szó, minden bizonnyal jelentős licitcsata alakul majd ki érte. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani írásában a „tétel” értéknövelő tényezőit vesszük sorra.

Az autógumival csak a baj van, de még nem nagyon találtak ki jobbat. A jóval több mint 100 éves története során minden porcikája fejlődött a gépjárműnek, a legtöbb annyit, hogy szinte rá sem ismerni. Van azonban néhány alkatrész, amit akár egy 80 évvel ezelőtti felhasználó is felismerne: ilyen például az abroncs. A fakereket nagyon hamar felváltotta a gumikeverék, és bár a hordozófelület, a mintázat és maguk a keverékek rengeteget fejlődnek folyamatosan, azért egy mai gumi nagyjából ugyanúgy néz ki messziről, mint egy sok évtizeddel ezelőtti ‒ csak persze nagyobb és szélesebb, mint ahogy maguk az autók is.

A Porsche a közelmúltban hozta nyilvánosságra az idei első három negyedév összesített eladási adatait, amikből kiderült, hogy a márka elektromos átállásában kulcsszerepet betöltő Taycanból csak fele annyi fogyott, mint egy esztendővel korábban. Mindez a vállalat komplett statisztikájára is rányomta a bélyegét, ugyanis az előző év azonos időszakához képest idén eddig 7%-kal kevesebb járművet adtak el. A fentiek, és a villanyautók kapcsán egyre gyakrabban felhangzó vészharangok, dacára a stuttgarti székhelyű cég a jelek szerint egyelőre bízik a típusban, olyannyira, hogy nemrég 3 új változatát is bejelentettek. Az Auto Check Center friss írásában a minap Magyarországon is elérhetővé vált újdonságokról ejtünk néhány szót.

Az Audi még csak a közelmúltban mutatta be az A5 és a sportosabb S5 legújabb generációját, de sokak örömére már javában zajlik a közúti tesztelése a kocsi teljesítményre kihegyezett verziójának, az RS5-nek is. A napokban közzétett „lesifotók” alapján a csúcsváltozat az elődökhöz képest átesett néhány jelentősnek mondható külső módosításon, ám az igazi változások nem meglepő módon a motorháztető alatt mentek végbe. Ezeket is igyekszünk sorra venni az Auto Check Center friss cikkében.