Nem olyan régen ‒ még mielőtt valóban kapni lehetett volna ‒ minden attól volt hangos, hogy a Tesla kisteherautójára, a Cybertruckra 1 millió előrendelés érkezett. Nem rossz egy olyan járműtől, ami nem igazán megy egy töltéssel 500 km-nél többet, viszont nagyon nagy és nagyon nehéz, ráadásul inkább meghökkentő, mint érdekes, viszont az ára átszámítva 21-35 millió Ft, de jellemzően az utóbbihoz van közelebb. Ez tehát egy 100 ezer dolláros termék. A járgány beharangozója a szokás szerint részben szenzációs volt, részben vicces, amolyan igazi Tesla-Musk módra, nyilván ennek is köszönhető a hatalmas hype ‒ amit aztán nem követett vásárlási hullám.

Miközben a Jaguar épp a minap leplezett le egy finoman szólva is „szokatlan” külsejű, elektromos GT-autót, a patinás brit márka egy másik aktualitás kapcsán is bekerült a hírekbe. A Mecum Auctions jóvoltából ugyanis rövidesen árverésre kerül egy 1967-es évjáratú E-Type, amely a sokak által kedvelt Austin Powers vígjáték-trilógia révén vált világhírűvé. A brit zászló színeiben pompázó roadster a korát meghazudtoló állapotnak örvend, és mivel a filmes vonal nélkül is egy kifejezetten kelendő típusról van szó, minden bizonnyal jelentős licitcsata alakul majd ki érte. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani írásában a „tétel” értéknövelő tényezőit vesszük sorra.

Az autógumival csak a baj van, de még nem nagyon találtak ki jobbat. A jóval több mint 100 éves története során minden porcikája fejlődött a gépjárműnek, a legtöbb annyit, hogy szinte rá sem ismerni. Van azonban néhány alkatrész, amit akár egy 80 évvel ezelőtti felhasználó is felismerne: ilyen például az abroncs. A fakereket nagyon hamar felváltotta a gumikeverék, és bár a hordozófelület, a mintázat és maguk a keverékek rengeteget fejlődnek folyamatosan, azért egy mai gumi nagyjából ugyanúgy néz ki messziről, mint egy sok évtizeddel ezelőtti ‒ csak persze nagyobb és szélesebb, mint ahogy maguk az autók is.

A Porsche a közelmúltban hozta nyilvánosságra az idei első három negyedév összesített eladási adatait, amikből kiderült, hogy a márka elektromos átállásában kulcsszerepet betöltő Taycanból csak fele annyi fogyott, mint egy esztendővel korábban. Mindez a vállalat komplett statisztikájára is rányomta a bélyegét, ugyanis az előző év azonos időszakához képest idén eddig 7%-kal kevesebb járművet adtak el. A fentiek, és a villanyautók kapcsán egyre gyakrabban felhangzó vészharangok, dacára a stuttgarti székhelyű cég a jelek szerint egyelőre bízik a típusban, olyannyira, hogy nemrég 3 új változatát is bejelentettek. Az Auto Check Center friss írásában a minap Magyarországon is elérhetővé vált újdonságokról ejtünk néhány szót.

Az Audi még csak a közelmúltban mutatta be az A5 és a sportosabb S5 legújabb generációját, de sokak örömére már javában zajlik a közúti tesztelése a kocsi teljesítményre kihegyezett verziójának, az RS5-nek is. A napokban közzétett „lesifotók” alapján a csúcsváltozat az elődökhöz képest átesett néhány jelentősnek mondható külső módosításon, ám az igazi változások nem meglepő módon a motorháztető alatt mentek végbe. Ezeket is igyekszünk sorra venni az Auto Check Center friss cikkében.

A Škoda alig egy hónapja mutatta be hivatalosan harmadik teljesen elektromos modelljét, az Elroq-ot, a kompakt szabadidő-autó pedig máris megérkezett a magyarországi márkakereskedésekbe is. A cseh brand új „Modern Solid” formavilágának első képviselője egy mostanság kifejezetten felkapott, ennek megfelelően egyre több gyártó által „támadott” szegmensbe érkezik, de több jel is arra utal, hogy megtalálhatja a maga közönségét a piacon. Egyebek mellett ezekről lesz szó az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkében.

Küszöbön áll a Hyundai következő nagy dobásának, az IONIQ 9-nek a premierje, a dél-koreai gyártó pedig már a hivatalos bemutató előtt közzétett néhány fotót az újdonságról. Amennyire azt a sejtelmes felvételekből ki lehet venni, a kocsi nagyrészt hű maradhatott a három évvel ezelőtt leleplezett koncepcióautóhoz (képünkön), egyúttal a Santa Fe modellen látott szögletes elülső vonalak után visszatérni látszik a márka tradícióihoz illeszkedő, ívesebb formavilághoz – ami persze egy tisztán elektromos jármű esetén nem is meglepő. Az Auto Check Center friss bejegyzésében sorra vesszük, mit lehet már tudni a novemberben érkező, három üléssoros SUV-ról.

Ahogy egyre inkább ősziesre fordul az időjárás, és a téli hónapok is közelítenek, az útviszonyok jelentősen megváltoznak, ami kihívást jelent az autósok számára. Az eső, a köd, a hó és a jég mind-mind fokozott figyelmet igényel a járművezetőktől, és rendkívül fontos, hogy felkészüljünk ezekre a körülményekre, hogy elkerüljük a baleseteket. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében összegyűjtöttük a legfontosabb szempontokat, amelyekre érdemes figyelni az őszi-téli időszakban.

Lassan négy éve van az utakon az Opel Mokka aktuális, második generációja, a fejlesztők így az ilyenkor szokásos módon elérkezettnek látták az időt egy kis ciklusközepi frissítésre. A vállalat által a brand egyik bestsellerének nevezett kompakt szabadidő-autó külsejéhez csak óvatosan nyúltak hozzá a mérnökök, ezzel együtt a címben említett két újdonság mindenképp mérföldkövet jelent a típus életében. Többek közt ezekről, valamint a további újdonságokról esik szó az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzésében.