Mostanra nemhogy egy, de két kezünkön se lehet összeszámolni azokat a kocsikat, amiket napjaink legtöbb példányban eladott autója, a Tesla Model Y riválisaként harangoztak be. Mindenesetre, aki még tudja követni a prémiumkategóriás villany-SUV-ok piacát, annak most az MG révén itt egy újabb jelentkező, amely minden jel szerint rövidesen Európába érkezik, így idővel idehaza is felbukkanhat. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzése kissé rendhagyó lesz, hisz az újdonság nevét még nem ismerjük – ettől függetlenül néhány puzzledarabkát már így is össze lehet rakni.

A már hetek óta csepegtetett információk után a minap a Nissan hivatalosan is bemutatta a Leaf legújabb, harmadik generációs változatát. Ezzel biztossá vált az is, hogy a világ egyik legismertebb villanyautója tizenöt év után maga mögött hagyja a kompakt kategóriát, és crossover-SUV-ként folytatja pályafutását. A dedikáltan tömegmodellnek szánt kocsival kapcsolatos, már napvilágot látott részleteket igyekeztünk összegyűjteni az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkében.

Mindenki látott már útszélen, mellékutcában, de akár főútvonalon hagyott autót az enyészet különböző stádiumaiban, de láthatóan már közlekedésre alkalmatlan állapotban, hónapok-évek óta ott vesztegelve. Egy ilyen, jobb napokat látott kocsi egyrészt szomorú látvány, másrészt a helyfoglalása időnként kifejezetten zavaró, különösen a városok frekventált, helyszűkében lévő parkolóövezeteiben. Az Auto Check Center szervizhálózat legújabb blogbejegyzésében ezúttal kifejezetten ezt a témát járjuk körül.

Egy ideje köztudott volt, hogy a népszerű GR Suprából, amolyan stílusos hattyúdalként, még piacra dob két, igencsak látványos változatot a Toyota. A Lightweight EVO-ról és az A90 Final Editionről a minap hivatalosan le is hullott a lepel, így most már tényleg ideje elfogadni, hogy a viszonylag rövid pályafutása alatt is ikonikussá váló 3 ajtós sportkocsi karrierje hamarosan a végéhez ér. A búcsút megkönnyítendő – vagy éppen, hogy fájdalmasabbá téve – az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkében a típus történetének felidézése mellett a két újdonságot is igyekszünk röviden bemutatni.

Nekünk, az Auto Check Center szervizhálózat szakembereinek is többször feltették már a kérdést, hogy milyen olcsó használt autót érdemes vásárolni? A cinikus válasz persze az lenne, hogy „semmilyet, újat vegyél”, hiszen a legjobb autó az új autó. Persze, az új is elromolhat, de elvétve van komoly hibája megfelelő karbantartással. Mivel aki kérdezi, nem viccből akar idősebb kocsit, legújabb cikkünkben most megpróbáljuk összefoglalni a gondolatainkat ez ügyben, hozzátéve, hogy 12 év felett jellemzően a reménytelen és a még bőven használható között kell választani, a kifogástalan ennél majdnem mindig fiatalabb.

Nem a legszebb napjait éli a Nissan, amelynek háza tájáról az utóbbi időben leépítésekről, a termelés visszafogásáról és részvények eladásáról érkeztek hírek. Az 1999 óta a Renault-val (és 2016 óta a Mitsubishivel is) szövetségben lévő japán gyártó azonban egyelőre a jelek szerint igyekszik „előremenekülni”, ugyanis most hivatalosan is bemutatta a Micra új, immár teljesen elektromos változatát. Persze az „új” jelzőt azért ebben az esetben illik idézőjelbe tenni – hogy miért, arra is kitérünk az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkében.

A villanyautózás előretörése óta a tradicionális, kultikus kocsik szerelmeseinek jó pár „békát le kellett már nyelniük” (lásd: elektromos Mustang), és a jelek szerint nincs már messze a következő, sokak számára bizonyára szentségtörésnek tűnő lépés sem. Egy ideje ugyanis tudvalevő, hogy a Volkswagen a GTI nevet is átülteti az EV-korszakba, friss nemzetközi sajtóhírek szerint pedig az ID.3 GTI érkezésére már nem is kell sokat várni. Ennek apropóján az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében igyekeztünk összegyűjteni az ezzel kapcsolatos információkat és érdekességeket.

Egyre közelebb van az a pillanat, amikor az ember jártában-keltében nemcsak Xiaomi okostelefonokba és más szórakoztatóelektronikai eszközökbe, hanem Xiaomi autókba is belebotlik majd. A 2021 óta járműipari divízióval is rendelkező kínai techóriás ugyanis a közelmúltban dedikáltan célba vette a nemzetközi piacokat, ez alatt pedig, mivel tisztán elektromos kocsik gyártójáról van szó, minden bizonnyal elsősorban Európát értik. A közelgő térnyerés egyik fő letéteményese lehet a YU7 nevű, közepes méretű SUV is, amelyből a minap egy új, minden eddiginél „kitartóbb” verzió érkezésére is fény derült. Ennek apropóján az Auto Check Center mostani írásában a Tesla Model Y erős globális riválisának ígérkező típusról ejtünk néhány szót.

Nemcsak az autós médiumokban ment nagyot az utóbbi időben az elképzelés, mely szerint lakott területen az alapértelmezett sebességhatárt 30 km/h-ra is le lehetne vinni a mostani ötven (anno 60) helyett. A kezdeményezés mögött a csapda, egyben meghatározó (egyetlen?) érv: egy gázolás során lényegesen magasabb a gyalogos túlélési esélye, ha 50 helyett 30-cal üti el valaki. Mindez tény, fizika és statisztika. Nehéz vitatkozni azzal, hogy minden értelmetlenül ‒ gázolással ‒ elvesztett élet pótolhatatlan veszteség, tragédia stb., ami 30-as tempóval (közlekedve, nem előírva) kisebb eséllyel következne be. Ha bárki ebben a témában úgy kezdi a mondatot, hogy „De…” vagy „Ugyanakkor…”, azonnal megkapja, hogy lelketlen, és „mondd ezt az áldozatok családjának”. Nos, ezt a minősítést kockáztatjuk az Auto Check Center szervizhálózat mostani írásával, amikor hozunk néhány szemben álló érvet.