Cégként régen sem volt könnyű eldönteni, hogyan tegyünk szert a vállalati kocsikra, de a dilemma már a magánszemélyeket is elérte, miközben ‒ nem gondolnánk, de ‒ a kettő között van egy átmeneti zóna is. Szürkének ne nevezzük, hiszen nincs benne semmi törvénytelen, de tény, hogy befolyással van a döntésre, amikor feltesszük a nem is 20 forintos kérdést: vásárlás vagy bérlés? Ezt a témát járjuk körbe az Auto Check Center szervizhálózat aktuális írásában.

Ahhoz képest, hogy a Toyota annak idején a hibrid autózás úttörője volt, a teljesen elektromos járművek gyártása terén eddig óvatosabban haladt, mint a legtöbb vetélytársa. A jelek szerint azonban most magasabb sebességbe kapcsolnak ilyen téren – legalább is Európában mindenképp. A japán vállalat a minap egy nagyszabású brüsszeli eseményen két teljesen új, valamint egy alaposan megújuló villanymodellt mutatott be, ráadásul további zéróemissziós kocsik érkezését is belengette. A várhatóan még az esztendő vége előtt Magyarországra is megérkező újdonságokat igyekszünk röviden bemutatni az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkében.

Az utóbbi időben megtörni látszik az elektromos járművek felfutásának lendülete, aminek sokrétű okai vannak, de az egyik ezek közül mindenképp az, hogy a gyártók igyekezete ellenére még mindig nem születetett meg az első olyan villanyautó, amely minden szempontból rászolgálhat a „tömegmodell” jelzőre. A Volkswagen reményei szerint azonban már erre sem kell sokat várni, a minap ugyanis hivatalosan leleplezték az ID. EVERY1 névre keresztelt, belépőszintű kocsijukat. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében a rövidesen az e-up!-ot felváltó kisautóval kapcsolatos, már napvilágra került információkat gyűjtöttük össze.

A villanyautózás nemrég még unikális volt, majd elindult a szokásos úton, amit az új technológiák be szoktak járni. Az „early adoptereken” már rég túl vagyunk, de azért mainstreamnek még messze nem lehet nevezni egy tisztán elektromos családi autó beszerzését. Nemcsak Magyarországon van ez így, ahol a magánszemélyek elsősorban a használt autós piacon böngésznek, hanem azokban az országokban is, ahol azért hajlamosak az emberek – egyre hosszabb időnként bár, de – újat venni. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkében a tisztán elektromos járművek jelenével és jövőjével kapcsolatban elmélkedünk egy keveset.

A hónap végén nagyszabású „leleplezőshowra” készül a Kia, amely egyszerre 3 új modelljét mutatja majd be hivatalosan egy spanyolországi eseményen. A rendezvény felvezetéseként az egyik szóban forgó típusról, az EV4-ről már most közreadták az első fotókat, és ezzel együtt néhány információt is közöltek az elsőre talán kissé meglepő szegmens(ek)be érkező kocsiról. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében ezeket fésültük össze a már korábban napvilágot látott részletekkel és a szakértők által vizionált további tudnivalókkal.

Némi iróniával mondhatjuk, hogy kissé rossz ütemben – hiszen zöld rendszámra már nem jogosult –, de megérkezett hazánkba a Škoda Superb közelmúltban bemutatott plug-in hibrid változata. A kérdés már csak az, hogy az aktuális Volkswagen Passatnál is használt technológiával felvértezett újdonság a konnektoros hibrideket korábban megillető kiváltságok nélkül is elég vonzó tud-e lenni – ennek eldöntéséhez igyekszünk néhány támpontot adni az Auto Check Center szervizhálózat legújabb írásában.

Nemrégiben jelentős frissítésen esett át a BMW iX, a bajor gyártó tisztán elektromos luxus szabadidő-autójának vadiúj változatai pedig a minap Magyarországon is elérhetővé váltak. Ennek apropóján az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében megkíséreljük röviden összefoglalni, mit érdemes tudni a Mercedes-Benz EQE SUV, az Audi Q8 e-tron, a Genesis GV60 vagy épp a Tesla Model X és a Cadillac Lyriq riválisának számító villany-crossoverről.

Drágul a benzin, mostanra majdnem megint annyiba kerül, mint amikor nagyon drága volt. Ha emlékszünk, 2022 nyarán a külföldiek, illetve az ársapka alól kilógó más vásárlók 801 forintért tankolták azt, aminek a „sapkás” hatósági ára akkor 480 Ft volt. Igaz, a benzin hazánkban az elmúlt 30 évben mindig is drága volt, ha mondjuk a mindenkori mediánfizetéshez nézzük. Az áram is drága. A gáz is. Az autó is, és igen, tudjuk, a szerviz is. Hogy miért? A generális, „méregzöld” válasz az, hogy túl sokan vagyunk a világon, akik mind úgy érezzük, hogy jár nekünk az egyéni közlekedés luxusa, de azért a részletek nem közömbösek, és a helyzet ennél kicsit bonyolultabb, és a valódi okok is mások. Ezeket próbáljuk felgöngyölíteni az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében.

A hazai újautó-eladások után a minap a használt személygépkocsik piacával kapcsolatos, 2024-es évre vonatkozó statisztikák is napvilágot láttak. Félig viccesen írhatnánk, hogy nem véletlenül tartott több hétig összesíteni a számokat, a mögöttünk hagyott esztendőben ugyanis rekordmennyiségű – a DataHouse adatai szerint mintegy 909 ezer – autó talált új gazdára használtan Magyarországon. A történelmi csúcs részleteiről és a trendek hátterében meghúzódó okokról szól az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzése.