December 26-án ünnepli alapítása 90. évfordulóját a Nissan, a japán gyártó pedig több „akcióval” is tiszteleg a nagy jubileum előtt. Ezek közül talán a legkülönlegesebb az az expedíció, amely során egy skót házaspár – Chris és Julie Ramsey – elautózott az Északitól a Déli-sarkig. Már önmagában ez is egyedülálló vállalkozás, ráadásul a kísérletre egy tisztán elektromos autót, a tavaly óta az utakon lévő Nissan Ariyát választották. Az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzésében ennek a nem mindennapi utazásnak a részleteit osztjuk meg olvasóinkkal.

A mostani télen az utóbbi évekhez képest eddig már-már meglepően sok havat láttunk Magyarországon, a legcsapadékosabb napokon egyes területeken a hóláncok is jól jöttek a biztonságos közlekedéshez. Ez a felszerelés az egyik legnagyobb „csapdahelyzet” a mezei autósok számára: mivel szinte sosem indokolt a használata, a többség nem szerez rutint a felrakásában, emiatt pedig, amikor mégis gyorsan szükség lenne rá, sokaknak jókora fejtörést okoz az egyébként nem megugorhatatlan feladat. Rajtuk segíthet a Hyundai és a Kia egy friss fejlesztése, amely egyetlen gombnyomással képes „hólánccal ellátni” a gumikat. Hogy pontosan miről van szó, azt az Auto Check Center új bejegyzésében járjuk körül.

Ilyentájt, minden autós portál arról beszél, hogyan „készítsük fel autónkat a télre”. Az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkében ezt a misztikus, Trónok harcába illő kijelentést részben szeretnénk megerősíteni, részben pedig „cáfolni”. Ugyanis egy gépkocsit érdemes mindig megfelelő állapotban tartani, és akkor a télnek sincs nagy jelentősége. Viszont, ha egyébként nem sokat foglalkozunk az üzemeltetésével, akár szakértelem híján, akár nemtörődömségből, akkor télen tényleg még jobban ráfaraghatunk a gondatlanságra. Emiatt most felsoroljuk, melyek azok a tételek, amivel a gondos gazdának nem kell foglalkoznia, a többiek viszont jobban teszik, ha vetnek rá egy pillantást:

Hagyományosan november végén nevezik meg, melyik modelleknek van esélyük elnyerni az Európai Év Autója címet, és ez idén sem volt másként. A néhány napja közzétett, 28 résztvevős lista jó pár érdekességet tartogatott, és még a most nyilvánosságra hozott, 7-re szűkített névsorban is akadnak olyan kocsik, melyek szereplése bizonyára sokakat meglep. A tendenciákat persze borítékolni lehetett: hódítanak a villanymotorok, a SUV-ok és a kínaiak. A pontos részletekről szól az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzése.

Az autó lelke a motor, szokták mondani, de akkor a motor lelke bizony az akkumulátor, ami nélkül nincs az a hipersportautó, amit életre lehetne „lehelni”, ideértve vicces módon a villanyautókat is. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkében következzen egy kis akkumulátoros okoskodás az igazi tél előtt.

Alighanem a Zeekr is azok közé a feltörekvő kínai autómárkák közé tartozik, amelyekről rövidesen Európában is gyakrabban fogunk hallani. A többek közt a Volvo tulajdonosaként számontartott Geely konszern alá tartozó, elektromos brand ezidáig 3 járművet mutatott be, a negyedik modelljük hivatalos premierjére pedig az e hét végén kezdődő Guangzhou Auto Show-n kerül sor. A 007-es nevet viselő szedánnal kapcsolatban már most ismert néhány részlet – vagyis fogalmazhatnánk úgy is, hogy „névrokonával”, James Bond ügynökkel ellentétben nem annyira „titkos” –, amiket az Auto Check Center szervizhálózat új bejegyzésében össze is gyűjtöttünk.

Tovább folytatódik a tisztán elektromos csúcssportkocsik gyártói között dúló „számháború”! A legújabb nevező a Mercedes-AMG, amely a szokásoktól eltérően ezúttal önállóan alkot meg egy járművet, amely nemcsak a stuttgarti márka valaha készült legerősebb utcai autója lesz, de a neves riválisoknak – a Teslától a Lucidon át a Porschéig – is alaposan feladhatja a leckét. A napokban a villanymotorokat fejlesztő YASA cég illetékese árult el néhány részletet a nemzetközi sajtónak a lélegzetelállítónak ígérkező kupéról – amelyet most ennek apropóján górcső alá veszünk az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkében.

Hétköznap reggel 8:15: egybefüggő kocsisor cammog az M1-M7 közös szakaszán Őrmező (boomereknek: Osztyapenkó) felé a szürke ég alatt. Az Audi rutinból lép ki a besorolást segítő sávra az Egér úti felhajtó tövében (az a sáv itt ugye az Egér útról érkezők életét hivatott könnyíteni), majd 250 fogcsikorgató métert követően újra kiteszi balra az indexet, és már tolja is be egy ijedős, álmos vagy csak óvatos hölgy Toyotája elé, tegyük hozzá, hogy nem szegve meg közben a KRESZ betűjét. A mutatványt „ha neki lehet” alapon egy kék Peugeot is előadja közvetlenül az Audi után (innen is üdvözöljük), szintén az elejére pofátlankodva.

Egybehangzó médiaértesülések szerint a Volkswagen felhagy jelenlegi palettájának legkisebb tagja, az up! nevű városi autó gyártásával. A döntés az iparág trendjeit látva nem meglepő, hiszen a márkák mostanság sorra „menekülnek ki” a számukra a legkisebb profittal kecsegtető A-szegmensből. A VW-kínálat „alján” így immár a Polót találjuk, igaz, a hírek alapján ennek a napjai is meg vannak számlálva. Az Auto Check Center mostani írásából kiderül az is, milyen modellek lesznek az utódok – bár ez aligha lep meg sokakat.