A történelem során számos példát láttunk arra, hogy egy nagy, közös ellenség réme még olyanokat is egy oldalra terelt, akik korábban egymás ádáz riválisai voltak. Valami hasonló játszódhat le hamarosan az autóiparban is, nemzetközi médiaértesülések szerint ugyanis a 3 legnagyobb európai autógyártó (a Volkswagen, a Stellantis és a Renault Csoport) mérlegeli egy konszern létrehozását, hogy az így optimalizált költségek révén felvehessék a versenyt a Teslával, illetve a szélsebesen nyomuló kínai cégekkel. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében a nagy horderejű változásokat előrevetítő kezdeményezésről lesz szó.

A legkülönbözőbb extrák fokozatosan „leszivárognak” a prémiumszegmensből a hétköznapi autókba, miközben utóbbiak ára és minősége ‒ nem minden összefüggés nélkül ‒ egy inkább közelít a prémiumszintekhez, vagy inkább a kettő között elmosódik a határ. Csak néhány példa: LED-mátrix fényszóró, Head-up display, mobilról irányítható autófunkciók, nagy méretű, színes fedélzeti kijelző, önvezetés, sávtartó, vészfékasszisztens, kétzónás klíma, navigáció. Mindezen extrák szép sorban megjelentek az autókban, egyre drágábbá és egyre bonyolultabbá téve lényegében minden új jármű szerkezetét.

Az utóbbi években egymást érik az olyan hírek, amelyek arról szólnak, hogy egy belsőégésű erőforrásokkal felszerelt autónak elkészül az elektromos (vagy legalábbis hibrid) verziója. Ebből a szempontból már-már kuriózumként hat, ha egy kocsi ellentétes utat jár be, márpedig az aktuális Mini Cooperekkel most valami ilyesmi történt. A legendás jármű legfrissebb korosztálya a közelmúltban kizárólag villanymotorokkal debütált, ám a minap hivatalosan bejelentették, hogy érkeznek a hagyományos variánsok is. Ezekre is kitérünk az Auto Check Center szervizhálózat mostani írásában.

Történelmi éve volt tavaly a Mercedes-Benz luxus (mármint „még luxusabb”) autóira specializálódott brandjének: a Maybach előbb leleplezte az első plug-in hibrid modelljét, majd rögtön előrukkolt egy tisztán elektromos kocsival is, amely az EQS 680 SUV nevet kapta. Az USA-ban gyártott típus az amerikai után rövidesen az európai piacra is megérkezik, így itt az ideje, hogy az Auto Check Center cikkeinek olvasóival is megosszunk néhány részletet vele kapcsolatban.

Éppen ezekben a hetekben „ünnepli” 10. születésnapját a Porsche Macan, amely a jeles alkalomra ugyanazt az „ajándékot” kapta a fejlesztőktől, mint manapság oly sok másik típus: a minap bejelentették, hogy érkeznek a kompakt luxus-SUV teljesen elektromos változatai! Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében sorra vesszük, mit lehet jelenleg tudni a stuttgarti székhelyű gyártó első villany-szabadidőautóiról.

Egy időben a közemlékezet szerint Leninnek tulajdonított mondás (jóval korábbi, még csak nem is tőle való) közhellyé vált, ma pedig a többség azt sem tudja, miről beszél, aki idézi. Ettől még új képességet, tudást szerezni hasznos, bár kétségkívül energiabefektetést kíván az élet bármely területén, így az autózásban is. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében arról ejtünk szót, hogy mi mindent kellene megtanulnia az embernek felnőtt fejjel, autóvezetőként, a jogosítvány megszerzésétől függetlenül. Rengeteg olyan összetört és/vagy műszaki hibás autó kerül be ugyanis hozzánk, ahol a baj megelőzhető lett volna, a hozzájuk kapcsolódó történeteket pedig vagy a tulajdonosok mesélik el, vagy maguk a tönkrement alkatrészek. Ezeket a tapasztalatainkat összegezzük alább.

A Jeep a napokban hivatalosan is bejelentette a Wagoneer S érkezését, amely a népszerű gyártó első globálisan forgalmazott elektromos modellje lesz. A Stellantis konszern ernyője alá tartozó márka a kedvcsináló fotó mellett néhány részletet is közzétett a várhatóan még idén az utakra kerülő villany-SUV-ról. Az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkében egyéb érdekességek mellett ezekről is szót ejtünk.

Szakértők tavaly ilyenkor 10%-os csökkenést vártak a magyarországi újautó-piacon – ehhez képest már-már örömtelinek tűnik, hogy a napokban megjelent összesítések alapján végül az eggyel korábbi esztendőhöz képest „csak” mintegy 3,5%-os visszaesést volt kénytelen elkönyvelni az iparág 2023-ban. Az eredmény ezzel együtt nem túl biztató, főleg, hogy az Európai Unióban immár egyedül hazánkban csökkennek éves alapon a személygépjármű-eladások. A szabadidő-autók térhódítását illetően viszont itthon is érvényesülnek az EU-s trendek – nem úgy, mint az elektromos kocsik esetén. A részleteket az Auto Check Center szervizhálózat idei első bejegyzésében vesszük górcső alá.

Nem sok konzervatívabb, (német) „felső középosztálybelibb”, megállapodottabb és megnyugtatóbb dolog állhat a garázsban egy Mercedes E-osztálynál. Lényegében mindegy, hogy a kombiról (T-sorozat) vagy a klasszikus szedánról van szó, ahogy lehet benzines vagy dízel is, de az AMG-féle extremitások, a villanyosítás már kilóg az elképzelésből, miközben a modell persze, hogy ilyen hajtásláncokkal is kapható, sőt! Csak a „csillagosok” kínálnak olyan plug-in hibridet, ahol a hatótáv növelését dízelmotorra bízták. Ez már önmagában egyesíti a két legtakarékosabb megoldást, különösen, hogy a dízelmotorok állandó fordulatszámon kiemelkedően hatékonyak és tiszták (igen, nem tévedés, tessék utánajárni) tudnak lenni.