Miután a Porsche tavaly év elején bejelentette, hogy a Macanok a jövőben kizárólag tisztán elektromos verzióban készülnek, már csak idő kérdése volt, hogy a stuttgarti cég mikor rukkol elő a testvérmodell, a Cayenne villanyváltozatával is. Nos, ez az idő most elérkezett, a minap megtartott premieren viszont kiderült az is, hogy ez a lépés a brand nagyobbik szabadidő-autója esetén nem jelenti automatikusan a belsőégésű motorral felszerelt variánsok búcsúját. Az Auto Check Center szervizhálózat friss bejegyzésében ennek miértjét is felfedjük, természetesen a vadonatúj Cayenne Electric-kel kapcsolatos információkkal együtt!
A közismert csípőspaprikáról elnevezett Cayenne-t 2002 óta gyártja a Porsche, és a debütálása idején nemcsak azért számított kuriózumnak, mert némi kihagyást követően visszahozta a márka palettájára a V8-as motorokat, hanem azért is, mert ez volt a vállalat első olyan sorozatgyártású kocsija, amelyre 4 ajtó került. A plug-in hibrid technológia már 2014-ben megjelent a típusnál, ehhez képest nyugodtan mondhatjuk, hogy a 100%-ban elektromos kivitel megalkotásával meglehetősen sokat vártak a fejlesztők.
Persze erre minden okuk meg is volt, hiszen mégiscsak a Porsche jelenének legnépszerűbb modelljéről van szó, a bestsellerek esetén pedig nem mindig tanácsos a gyors stratégiai irányváltás. A cég 2024-ben összesen mintegy 311 ezer járművet értékesített, ennek pedig mintegy harmada (103 ezer) volt Cayenne, amely tavaly a Macant (83 ezer) és a 911-es szériát (51 ezer) utasította maga mögé a háziversenyben. Alighanem ez a kelendőség az oka annak is, hogy a vállalat mostani közlése szerint a vásárlók széles választási lehetőségeinek fenntartása érdekében a harmadik generációs, hagyományos motorral hajtott és hibrid Cayenne-eket is fejlesztik tovább, és még azok is elérhetők lesznek a következő évtizedben.
Rákanyarodva az új Cayenne Electric-re, a legtöbb visszhangot nem meglepő módon a Turbo névre keresztelt csúcsverzió váltotta ki, amely az úgynevezett Launch Control rajtprogram aktiválása esetén akár 1156 lóerős teljesítményt és 1500 Nm-es maximális nyomatékot is képes produkálni. Ezzel a trónról a Taycan Turbo GT-t letaszítva ez lett minden idők legerősebb utcai Porschéja, amely ráadásul a 2,5 tonnát meghaladó tömege ellenére is mindössze 2,5 másodperc alatt felgyorsul 0-ról 100 km/h-ra.
Az alapmodell szintén dupla motoros és ennek megfelelően összkerék-meghajtású, ám a tulajdonosoknak ennél be kell érniük legfeljebb 442 lóerővel és 838 Nm-rel. Cserébe viszont a nettó 108 kWh-s kapacitású akkumulátorból ez a változat a Turbónál valamivel nagyobb, a tesztek alapján nagyjából 640 kilométeres hatótávot (WLTP) képes kicsikarni.
A korábbi (de, mint láttuk, „kifutónak” még nem nevezhető) Cayenne-eknél mintegy 5 centiméterrel hosszabb, így 4,98 méteres, emellé 1,98 méter széles és 1,67 méter magas Cayenne Electric első példányai a tervek szerint már a jövő év első felében az utakon lehetnek. Az árral kapcsolatban 105 ezer euró, azaz átszámítva kb. 40 millió forint környéki indulóösszegről lehet olvasni, míg a piramis csúcsán lévő variánsokért már 165,5 ezer eurót (vagyis valamivel több mint 63 millió forintot) is elkérhetnek.