Van képed hozzá – jön az arccal indítható autó

Van képed hozzá – jön az arccal indítható autó

Próbálunk nem belefulladni az amúgy tök pofás fejlesztés felett fakadó, nyilvánvaló szóvicc-cunamiba. A lényeg: a napokban két eljárást is levédetett az Apple – ami almásék lépésében a pláne, hogy mind a kettő a.) kocsiba való; b.) arcfelismerő rendszert takar. Egyelőre nem tudni, okoz-e majd a dolog fejetlenséget a piacon, ugyanis van már gép, amiben szerepel a fejlesztés.

Az ujjlenyomat azonosítás nyomán persze már nem akkora truváj ez, két évtizede próbálják a kocsikba szuszakolni az eljárást (mégis: csak pár éve lett belőle igazán használható valami, elsőképp a laptopokon és mobilokon pl.) – azaz az úgynevezett biometrikus, más szóval az élő szervezetek vizsgálatában statisztikai és matematikai módszereket alkalmazó tudományág gyakorlati alkalmazása (ha gyerekcipőben már nem is, de azért) eléggé gyenge lábakon áll.

 Vagy lehet, hogy csak állt.

Pl. az Apple fejlesztésének köszönhetően úgy fest, az arcfelismerő rendszerek széleskörű alkalmazása már nem sci-fi: a Face ID alkalmazásuk jó ideje részét képezi a mindenféle kütyüiknek, amely ugyanúgy felhasználható, mint az ujjlenyomat azonosítás, csak itt a redők és lenyomatok helyett az arcformára, a szemek, az orr, a mindenféle azonosító jegyek elhelyezkedésére megy rá a program.

Aztán február 7-én levédették autónyitó- és indító lehetőségként is, egyből két változatban: egyszer maga az autó tolná a Face ID-t, a másik pedig a telón keresztül tenné lehetővé az azonosítást. És nem csak azt: tárolna számos egyéni beállítást is, pl.: az ülés-, és a tükrök-, a hifi-, a klíma beállítását, stb. 

Az még nem világos, hogy a Faraday Future FF91 után vajon levédetheti-e egyáltalán az Apple az arcosodást (hiszen az a gép már tartalmazta ezt az opciót), de tény, hogy nagy lépés ez a jövő felé.