A Kia Seltos neve 2019 óta ismerős lehet azoknak, akik követik a dél-koreai márka meglehetősen intenzív SUV-offenzíváját. Az első generációs változatát Ausztráliától Kínán és Indián át Észak-Amerikáig számos piacon forgalmazták, Európát viszont látványosan „kikerülte” – a minap bemutatott vadonatúj verzióval azonban ez megváltozik. De ne szaladjunk ennyire előre, hanem az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében nézzük lépésről lépésre, mit érdemes tudni a méretkategóriát ugró ötajtós szabadidő-autóról.
Az annak idején a gyártó palettáján a Soul és a Sportage közti „lukat” betölteni hivatott Seltos kifejezetten sikeres modellnek számít: a bevezetést követő esztendőtől kezdve rendre nagyjából évi 300 ezer példányt értékesítettek belőle világszerte. Ez pedig bőven elég indok volt a második felvonásra, azaz egy kívül-belül jelentősen megújult variáns leleplezésére.
Az új Seltos designját úgy próbálták megrajzolni, hogy élesebben elváljon a néha inkább csak „emelt hasmagasságú személyautóknak” tűnő crossoverektől. Az orr-rész függőlegesebb lett, de a kerekek körüli burkolatok és a markáns vállvonal is az eddiginél „kockásabb” karaktert kölcsönöznek a kocsinak, amely formavilágában már a márka nagyobb SUV-jaihoz áll közel.
Az újdonság egyébként a Hyundai-Kia K3 nevű platformájára épül, hasonlóan például az aktuális Kia Niróhoz, ám vonalai a „terepjárósabb” irányba tolódtak el. A méretnövekedés nemcsak érzésre, hanem számokban is tetten érhető: a jármű változatlan szélesség (1,83 méter) és magasság (1,6 méter) mellett nagyjából 10 centivel lett hosszabb elődjénél, és immár 4,43 méteres.
A hajtásláncot illetően a Kia nem szakít a belsőégésű motorokkal, sőt. A választékot kezdetben egy 2.0 literes, a vállalat közlése szerint a takarékosságra optimalizált benzines erőforrás, valamint két, egyaránt 1.6 literes, turbós benzinmotor jelenti majd, melyek közül az izmosabb 193 lóerős teljesítményre és 265 Nm-es maximális nyomatékra lehet képes. Az opciók közt kézi- és automata váltó is szerepel, illetve – és ennek alighanem szintén többen örülnek – választható lesz összkerék-meghajtású rendszer is.
Ahogy arra a bevezetőben már utaltunk, a leköszönő modellel ellentétben az új Seltos Európában is elérhetővé válik, a tervek szerint a 2026-os év során. Az itteni vásárlók számára releváns ígéret lehet, hogy a Kia szintén a jövő évre kilátásba helyezte egy hibrid kivitel premierjét, melyben már a vállalat friss fejlesztésű regeneratív fékezési megoldása is helyet kap. Tisztán elektromos változatról azonban egyelőre nem szólnak a hírek a Seltos kapcsán, amely így a hagyományosabb technológiájú divatterepjárók kifejezetten sűrű szegmensében igyekszik majd megtalálni a maga közönségét.