Legutóbb ugyebár egy rosszul rögzített kerék okozott gondot - és több hetes kórházi ápolást - egy operatőrnek, ami miatt az autóktól biztonságos távolságban engedélyezik már az újságírók, fotósok és operatőrök ténykedését. De ez csak egy volt a boxutcai balesetek közül, az elmúlt években ütötte már el a pilóta a saját szerelőjét. Vagy arra is emlékezhetnek a motorsport szerelmesei, amikor 2010-ben éppen a Hungaroringen szabadult el a rosszul rögzített új kereke Nico Rosbergnek és eltalálta a Williams egyik szerelőjét.
Akárhogyis nézzük, a boxutcai baleseteknek a túlnyomó részét a kapkodás okozza. Versenyhelyzetben vannak a csapatok a másodpercekért, egy-egy teljes gumicsere úgy tűnik, lassan már két másodperc alatt meglesz. Éppen ezért került szóba annak lehetősége, hogy a csapatok számára ugyanannyi, a FIA által megszabott idő álljon a kerékcserére.
Bár érdekes lenne: a nagy kapkodáshoz szokott boxutcai dolgozók egy - mondjuk - tíz másodpercre megszabott kerékcsere-idő alatt talán még unatkoznának is egy picit.
A boxutcai kiállás minimális idejéről egyelőre csak pletykák keringenek, de lehetséges, hogy hamarosan valóság lesz belőle.