Ezekben a napokban magyarok tucatjai állnak leesett állal egy alig 5 lóerős, mindössze 30 km/h-s csúcssebességre képes kocsi előtt. És hogy miért? Ha eláruljuk, hogy a szóban forgó jármű több mint egymillió darabból áll, akkor néhányan talán már elkezdik sejteni a választ. Igen, egy LEGO autóról van szó, méghozzá egy Bugatti Chiron 1:1 méretarányú másáról.
Az ikonikus sportautó Technic elemekből épített élethű változata szeptember 16. és 22. között tekinthető meg a budapesti Westend City Centerben. A dán játékgyártó nem kevesebbet állít, mint hogy ez az első olyan nagyméretű, mozgatható modelljük, amelyet 1 milliónál több „alkatrészből” építettek, és a gyártás során egyáltalán nem használtak hozzá ragasztót.
Imént a „mozgatható” kifejezést használtuk, ám valójában ennél is többről van szó: a LEGO Chiron akár önállóan is képes már-már száguldani. Mindezt úgy, hogy a meghajtásáról is csak és kizárólag létező Technic modellekben használt elemek gondoskodnak. A fejlesztők összesen 2304 úgynevezett Power Functions motort, 4032 fogaskereket és 2016 tengelyt építettek bele. A mintegy másfél tonnás jármű így 5,3 lóerős teljesítményre képes, forgatónyomatékát pedig 92 Nm-re becsülik.
Az autó tesztelésére a németországi Ehra-Lessien pályán került sor, ugyanott, ahol nemrég az „igazi” Bugatti Chiron egy jelentősen feltuningolt változata új sebességrekordot állított fel a maga 490 km/h-s tempójával. Ehhez képest a LEGO verzió 30 km/h-ja persze szerény, de az autóiparban finoman szólva is szokatlan anyaghasználatot nézve már igencsak szép teljesítmény.
A motor mellett az autó utasterére is jutott a tervezők és a kivitelezők figyelméből: az ülésektől a műszerfalon és a fékpedálon át egészen a levehető kormánykerékig mindenhol aprólékosan kidolgozott részletekre bukkanhatunk. A projekt a hírek szerint összesen több mint 13 ezer munkaórát ölelt fel, az eredményt pedig a Bugattinál is honorálták: az olasz gyártó eredeti kerekekkel és emblémákkal látta el a kocsit.
A LEGO Technic tervezői csapata elárulta, ennek a modellnek a megalkotása volt fennállásuk eddigi legnagyobb kihívása, amit a járművet alaposan szemügyre véve meg is lehet érteni. Az ötlet egyébként akkor jött, amikor a gárda befejezte a Chiron 1:8-hoz arányú Technic változatát, majd arra jutottak, onnan már tényleg „csak” egy lépés a teljes életnagyságú másolat.