Kiderült: jön az elektromos Dacia!

Kiderült: jön az elektromos Dacia!

Lassan egy kezünkön meg tudjuk számolni azokat az autógyártókat, amelyek modellpalettáján még nem jelent meg részben vagy teljesen elektromos típus. Úgy fest, a már így is elég szűkös listáról hamarosan egy újabb nevet is lehúzhatunk, egy friss bejelentés szerint ugyanis rövidesen érkezik az első villany-Dacia – ráadásul a márka hibrid projektjeiről is egyre több részlet lát napvilágot mostanság.

Megvan persze az oka annak, hogy a román gyökerű, 1999 óta a Renault alá tartozó cég eddig nem lépett az elektromobilizáció útjára, hiszen egyik legfőbb vonzerejüket az alacsony ár adja, ami jelenleg még nehezen egyeztethető össze az alternatív hajtásláncok alkalmazásával. A technológia fejlődésével – és főként: a szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt – azonban mostanra átbillenni látszik a mérleg, és a Dacia se kerülheti el a „zöld hullámot”.

Érdekes módon azonban az első teljesen elektromos modelljük beharangozására nem valamiféle nagyszabású ceremónia keretében került sor, sőt, tulajdonképpen a hír csak egy aprócska részlet volt az anyavállalat napokban kiadott pénzügyi jelentésében. A Renault beszámolójában ugyanis szerepelt egy ábra a következő évek várható új modelljeiről is, közte egy még virtuális lepellel letakart, „Dacia Urban City car” nevű kocsival.

Mivel a titkos jármű a táblázat 100%-ban elektromos sorában szerepelt, egyből elindult a találgatás, vajon a konszern melyik, már létező modelljének alapjaira készül el a villanymotoros Dacia. Adná magát például a Renault Zoe, bár tegyük hozzá, ennek ára idehaza 10 millió forint környékén mozog, és kétséges, hogy némi átdolgozással le lehetne-e faragni úgy ezt az összeget, hogy a Dacia „tipikus vevőkörének” megfeleljen.

A legvalószínűbb forgatókönyv éppen ezért az, hogy a Renault Kínába szánt városi crossoverén, a City K-ZE-n alapul majd az új Dacia. A Távol-Keleten átszámítva kb. 2,5 millió forintért árult autóval kapcsolatban a vállalat már korábban jelezte, Európában is szeretné bevezetni, és a többség most arra számít, erre Dacia embléma alatt kerül sor.

Az itteni szigorúbb biztonsági szabályok miatti átalakítások és a kisebb-nagyobb fejlesztések miatt vélhetően az ár feljebb kúszik majd, de szakértők szerint így is 4 millió forint alatt maradhat. Ha a City K-ZE-ből indulunk ki, akkor ezért a pénzért Európa egy 44 lóerős villanymotor által hajtott, egy töltéssel mintegy 250 kilométer megtételére képes autót kaphat, amelynek végsebessége 104 km/h.

A Dacia Urban City car felett 2021-2022-es bevezetési év szerepel, így könnyen lehet, hogy a „márka első alternatív hajtású autója” versenyben végül beelőzik azok a hibridek, amelyekről egy ideje már szó van a Dacia legnépszerűbb modelljeinél. A legutóbbi hírek arról szólnak, hogy a Sandero lehet az „első fecske”, akár még idén, de röviddel követheti a Duster is. A Sandero esetén egy 1.6 literes szívómotorral rendelkező hibrid verzióról lehetett hallani (Stepway néven), amely a maga 140 lóerős összteljesítményével „családja” eddigi legerősebb tagja lehet.