Jó, ilyen törésteszt-eredmény még soha nem volt

Jó, ilyen törésteszt-eredmény még soha nem volt

Eddig. Lehet tippelni, melyik autó érte el 0, azaz nulla pontot.

A European New Car Assessment Programme, azaz az Európai Új Autó Értékelő Program - Euro NCAP hivatott foglalkozni az Európában forgalmazott autók biztonságával. Három biztonsági teszt alapján értékelnek – frontális ütközés, oldal-ütközés fallal és oszloppal és gyalogossal való ütközés.
Na most, a Fiat Panda ezeken a teszteken nem több, mint 0 pontot ért el, de nem feltétlenül azért, mert nagyon összetört(te a benne ülő bábukat).
Ugyanis a teszt eléggé igazságtalan, hiszen egy több éves konstrukció újrateszteléséről beszélünk, ellenben az is igaz, hogy a vas (hm…) még kapható. Jelen esetben a vezetéstámogató rendszerek hiánya pecsételte meg a 0 pontos eredményt. Ugyanezért kapott mindösszesen 1 pontot a csoport másik gépe, a Jeep Wrangler: igaz, hogy ebben akad sebességkorlátozó, sőt, még a biztonsági övre is figyelmeztet, de… nos, ennyi, ami pedig nem futotta többre, kérdés, hogy egy telivér terepjárónak ezt a szemére kell-e vetni. Ugye, hogy nem? De ha az eladott modellek 85%-át városi cowboyok használják?