Jelenleg az autóipar hatalmas változások előtt áll, az elektronika és a digitális technológia rendkívüli mértékben formálja át a járműveket, vajon lehet így szupersportkocsit építeni? A válasz: igen.
A Toyota 2015-ben egyesítette motorsport-tevékenységeit a GAZOO Racing (TGR) égisze alatt, amely bemutatta a GR Super Sport tanulmányautót, amely hajtáslánca ugyanaz, mint ami a TS050 Hybrid LMP1 versenyautókat is hajtja.
Az első alkalommal januárban, a 2018-as Tokiói Autószalonon kiállított új generációs hiperautó hibrid-elektromos technológiáját a Toyota a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) versenysorozatban csiszolta tökéletesre. A TGR WEC csapat az elmúlt hat év WEC-futamain tesztelte és finomította az élvonalbeli hibrid-elektromos rendszert és a fogyasztáscsökkentő technológiát – s most mindezt beépítették egy gyönyörű autóba. Ennek eredményei pedig sorozatgyártású autóikban is megjelennek majd.
A GR Super Sport tanulmányt a TS050 Hybrid LMP1 versenyautóból ismert V6-os ikerturbós benzinmotor és a Toyota Hybrid System-Racing (THS-R) rendszer hajtja, méghozzá 1000 lóerős összesített teljesítménnyel.
Toyota GR Super Sport tanulmányautó – Műszaki adatok
Hajtáslánc
Motor típusa: kettős turbótöltésű, közvetlen befecskendezéses V6-os
Motor lökettérfogata: 2400 cm³
Összesített teljesítmény (benzinmotor + elektromotorok): 735 kW / 1000 DIN LE
Hibrid rendszer: Toyota Hybrid System – Racing (THS-R)
Keréktárcsák
Méret (elöl és hátul): 18 x 13J
Gumiabroncsok
Méret (elöl és hátul): 330/710R18