Így fog kinézni minden idők első Forma–1-es Audija

A minap jelentős ízelítőt kaptunk abból, hogyan fest majd a Formula–1-ben debütáló Audi istálló 2026-os versenyautója. A müncheni premier során a vállalat vezetői hangsúlyozták, hogy egyelőre csak egy koncepciómodellről van szó, azonban már ez is elegendő apropót szolgáltat számunkra arra, hogy az Auto Check Center legfrissebb bejegyzésében összegyűjtsük, amit eddig tudni lehet a gazdag motorsportos hagyományokkal rendelkező márka királykategóriás bemutatkozásáról.

Már 2022-ben biztossá vált, hogy az Audi csatlakozik a száguldó cirkusz mezőnyéhez, két esztendővel később pedig az is kiderült, hogy a bajor cég a Sauber csapatot felvásárolva nyer bebocsátást az exkluzív klubba. Leendő újoncként pedig azt is megtehetik, hogy miközben a többiek még az idei szezon hajrájával vannak elfoglalva, ők nyugodtan leleplezhetik a jövő évi designt, amely a maga ezüst-piros-fekete színkombinációjával elsőre talán a 2000-es évek második felének McLarenjeit juttathatja sok F1-rajongó eszébe.

A „négykarikás” brand beszállásának időzítése aligha véletlen, hiszen a következő idénytől olyan horderejű technikai változások lépnek életbe a népszerű szériában, ami miatt némi túlzással az összes résztvevőnek nulláról kellett kezdenie a fejlesztéseket. A legnagyobb átalakulást minden bizonnyal az aerodinamikai módosítások hozzák, melyek korábbi számítások szerint nagyjából 30%-kal csökkentik majd a leszorítóerőt. Emellett a nézők többsége vélhetően a motorerő villanyirányba történő „eltolását” is kardinális változásként éli meg: a változatlanul 1010 lóerős összeteljesítményhez a jelenlegi 160 helyett jövőre már 470 lőerővel járul hozzá az elektromos rendszer.

És bár a fentiek hatására a pakli alaposan megkeveredhet 2026-ban, az Audinál hivatalosan nem számolnak azonnali sikerekkel: a tervek szerint két tanulóév után 2028-tól szeretnének amolyan kihívó-státuszt kivívni maguknak, 2030-tól pedig már egyértelműen a vb-címekért harcolnának. A távlati cél pedig természetesen nem lehet más, minthogy az Audi név idővel úgy csengjen a Forma–1-ben, mint például az 1980-as években a ralisportban vagy a 2000-es években a Le Mans-i 24 órás viadalokon.

A csapat háttere egyébként meglehetősen nemzetközi, amit már az is jól mutat, hogy a fejlesztés is egyszerre legalább 3 helyszínen zajlik: a kasztnin a Sauber korábbi főhadiszállásán, Svájcban dolgoznak, a motorprogramnak az Audi egyik bajorországi üzeme ad otthont, míg a technológiai központ az angliai Bicesterben található.

A pilótákat illetően az Audi a rutin és a fiatalos lendületet kombinációjára szavaz, vagyis a Sauber idei párosát megtartva a 38 esztendős, idén a Brit Nagydíjon 3. helyen végző Nico Hülkenbergre, valamint a 21 éves brazil Gabriel Bortoletóra bízzák a két autójukat.

Az Audi egyébként nem az egyetlen új szereplő lesz jövőre a rajtrácson, hiszen 11. csapatként csatlakozik a bajnoksághoz a Cadillac, míg motorszállítóként márciustól visszatér a sorozatba a Ford és a Honda is.