Egy színházi előadásban hallottam nemrég a világról alkotott összefoglalásképpen, hogy régen az autókat úgy tervezték, hogy vagy aranyosak legyenek, vagy elegáns-méltóságteljesek, így vagy cukiságfaktort gerjesztettek, vagy áhítatot. Ma meg mindegyiket úgy tervezik, hogy félelmet keltsen, agresszivitást sugározzon. Hormonzavaros ragadozók, hízott fenekű, hunyorgó gyilkosok suhannak villogva a belső sávokban.

Egy autó, amelynek paradox módon éppen a sikeressége okozta a vesztét. Röviddel ezelőttig még valahogy így gondolhattunk a Suzuki Jimny-re, amelynek már eddig is meglehetősen szövevényes története most újabb fordulatot vesz. Korábban úgy festett, hogy a mini SUV-tól a szigorodó károsanyag-kibocsátási szabályok miatt el kell búcsúznia Európának, ám egy friss bejelentés szerint mégis maradhat – csakhogy immár haszongépjárműként!

Bizonyára sokunk emlékszik még a rutinpályák bójasorára, amit ki több, ki kevesebb sikerrel kerülgetett korai szárnypróbálgatásai során. A többség már akkor úgy érezhette, hogy lehetne ezt a műfajt sokkal gyorsabban is csinálni – de amit a napokban egy mindössze 16 esztendős amerikai tinédzser csinált, arra még a legprofibb manőverezők is elismerően kell csettintsenek. Igaz, a szlalomozás új királylánya nem épp olyan autóval vágott neki a feladatnak, mint amin egy átlagos autósiskola növendékei gyakorolnak…

Szeretettel meghívjuk Önt a Virtuális Autonet Mobility Show-ra!

A Hennessey név az autósvilágban jártasak számára ismerősen csenghet, a népszerű amerikai tuningműhelyről azonban a többségnek vélhetően a sebességrekordokat hajszoló hiperautók ugranak be elsőként. Szó, ami szó, a cég most belengetett járműve is rászolgál a „brutális” jelzőre, csak épp egészen más értelemben, mint a bivalyerős sportkocsik. A csapat egy Ram TRX pickupot fejel meg jó pár lóerővel – no, meg két plusz kerékkel!

Az elektromos autóknál az egy feltöltéssel megtehető maximális távolság az egyik legfontosabb tényezőnek számít. Ennek mérésére léteznek hivatalos szabványok, de a gyártók értelemszerűen szeretnék bebizonyítani, hogy a járműveikből többet is ki lehet hozni, mint amit az általánosan elismert tesztek mutatnak. A Volkswagennek most egész meggyőzően sikerült demonstrálni: az ID. 3 számára az 500 kilométer sem lehetetlen!

Több mint 40 éves korszak zárult le most a Formula–1-es Williams istállónál, az eddig családi kézben lévő csapatot ugyanis megvásárolta a Dorilton Capital nevű amerikai befektetőcég. Az újdonsült tulajdonos célja visszarepíteni a szebb napokat látott brit gárda autóit az élmezőnybe, amelytől az utóbbi években kis túlzással fényévekre kerültek. Mindezt úgy, hogy a márka múltját közben szeretnék tiszteletben tartani.

Ha a tömegautó kifejezést halljuk, akkor Európában talán a VW és márkái ugranak be a legtöbb embernek, de világviszonylatban sanszos, hogy a Toyota lesz a „befutó”, főleg, hogy – miközben a németeknek ott a Skoda, a Seat, az Audi, és még számos márka – a legtöbb kocsijukat a saját nevük alatt értékesítik. Épp ezért meglepő, ha a Toyota nevét egy forintban 800 milliós Hypersport kocsival összefüggésben hallja az ember. Pedig nagy cég, nagy lehetőségek.

A Bentayga kétségkívül a patinás Bentley márka közelmúltjának legnagyobb sikertörténete, a 2016-ban debütált luxus crossover pedig most jelentős megújuláson megy át. Az első ezzel kapcsolatos hírekben még csak a 4.0 literes, nyolchengeres változat frissítéséről volt szó, a minap aztán kiderült: érkezik az új Speed verzió is, hatliteres, W12-es ikerturbós motorral és sportkocsikat megszégyenítő dinamikával.