A talán még mindig kissé misztikus 3D nyomtatás már most jelentős hatást gyakorolt a világra, a jövőben pedig még inkább átalakíthat számos ágazatot. Kétségkívül az autóipar is ezek közé tartozik, ahol legújabban a Porsche rukkolt elő ezzel az innovatív technológiával készülő alkatrészekkel. Az eredmény: egy eddig is roppant erős sportkocsijukból sikerült még többet kihozni!

Régen, ha egy gyártó kijött egy 435 lóerős, 4 literes V8-assal, ami, ha kell 4,4 alatt van 100-on, és összességében 10 alatt fogyaszt, az autóról poszterek készültek volna, a cég pedig fél évig ezzel nyilatkozta volna tele a sajtót.

 

És ma?

Amikor arról beszélünk, hogy a közúti közlekedésnek környezettudatosabb útra kell lépnie, sokan egyből az elektromos személyautók terjedésére gondolnak, mint kézenfekvő megoldás. Igen ám, de ezzel párhuzamosan a nagy távolságokat áthidaló teherfuvarozásnak is szüksége van a „megtisztulásra”, ennek legjobb módját pedig az üzemanyagcellás, hidrogénhajtású technológia jelentheti. Ilyen téren most a Hyundai egy lépéssel a riválisok elé került.

Jobb későn, mint soha, tartja a mondás, márpedig a jelek szerint ez hamarosan az Aston Martin egyik egészen különleges, ám majdnem feledésbe merült modellje kapcsán is igaz lesz. A Bulldogot 40 esztendővel ezelőtt azért alkották meg, hogy átlépjék vele a 200 mérföld/órás álomhatárt. Ez akkor nem sikerült, de egy friss bejelentés szerint most, jókora csúszással ugyan, de mégis összejöhet.

A napokon belül kezdődő Genfi Autószalonra nemcsak a világmárkák készülnek széles tömegeknek szánt újdonságaikkal, hanem azok a gyártók is, akik csak egy szűk réteget céloznak meg. Méghozzá nagyon szűket, a Czinger 21C hiperautóból például összesen 80 darab készül majd, ami a több mint félmilliárd forintos árat nézve nem is meglepő. És hogy megéri-e? A kocsira pillantva, valamint a részleteket megismerve ezt mindenki eldöntheti!

Lassan egy kezünkön meg tudjuk számolni azokat az autógyártókat, amelyek modellpalettáján még nem jelent meg részben vagy teljesen elektromos típus. Úgy fest, a már így is elég szűkös listáról hamarosan egy újabb nevet is lehúzhatunk, egy friss bejelentés szerint ugyanis rövidesen érkezik az első villany-Dacia – ráadásul a márka hibrid projektjeiről is egyre több részlet lát napvilágot mostanság.

Ha a színpadon felbukkan egy pisztoly, annak előbb-utóbb el kell sülnie. Ha a közismert dramaturgiai mondásnak létezne egy autós megfelelője, az alighanem valahogy úgy hangzana: ha egy gyártó előáll egy sportkupéval, annak rövidesen elkészül a nyitott tetős változata is. Pontosan ez történt most az Aston Martinnál, amely a napokban hivatalosan is bemutatta a Vantage Roadstert, amely egyebek mellett egy világrekorder alkatrésszel tűnne ki a vetélytársak közül.

Vészesen közeleg a Genfi Autószalon, az év első olyan eseménye, amelyet túlzás nélkül az egész világon árgus szemekkel figyelnek a téma szakértői, rajongói. A gyártók sorra jelentik be a rendezvényre időzített újdonságaikat: a Lexus például három európai premierre is készül a svájci városban.  A néhány kedvcsináló fotó erejéig már bemutatott kocsik önmagukban is izgalmasak, de legalább ilyen érdekes az a „nagy terv”, aminek részeként megszülettek.

A Volkswagen ID. R a közelmúltban sorra döntötte a rekordokat a különböző versenypályákon, ráadásul több helyütt nemcsak az elektromos kocsik mezőnyében bizonyult a leggyorsabbnak, hanem az abszolút csúcsot is átadta a múltnak. Sokan ehhez azért hozzátették, a csapat mindig olyan terepet választ, ami tökéletesen fekszik nekik. Most azonban nem akármilyen célt tűztek ki: egy klasszikus aszfaltcsíkon akarják felülmúlni egy világbajnok Forma–1-es autó idejét.