A címben szereplő kérdéssel harangozta be Bolide nevű autóját a Bugatti, amellyel nem kevesebbre vállalkoznak, minthogy kihozzák a maximumot ikonikus, 8.0 literes, W16-os turbómotorjukból. No, nem mintha az idén bemutatott Chiron Super Sport 300+ kapcsán bárki panaszkodott volna a lóerők hiányára, de a jelek szerint a mérnököknek mégis sikerült találni „némi” tartalékot a rendszerben.

A Ford nemrég bemutatta a hibrid Explorert, amivel lényegében egy amerikai SUV-ot hozott át egy az egyben az európai piacra. A modell Magyarországon is kapható, de ennél érdekesebb a piac, ahonnan jött, és ahova érkezik.

Bár a nagy olasz gyártó húzómodellje még mindig az érzelmekre ható 500-as és megszámlálhatatlan mutánsai, azért szépen csendben, a maga ésszerű módján a mostohatestvérnek számító TIPO eladásai is hozzák a bevételt. Épp ezért dönthetett úgy a FIAT vezetése, hogy a „legolcsóbb európai kompakt” kétes címére törő modellből frissítést készítenek. Egyébként az olcsóság itt nem feltétlenül pejoratív kategória, a TIPO-t mindenki korrekt vételnek és szerény, de megbízható autóként ismeri, ami időnként kicsit többet fogyaszt a kelleténél.

Azok, akiknek az „elektromos Hummer” maga az „autós szentségtörés”, egészen mostanáig reménykedhettek, hogy az utóbbi idők egyik legnagyobb port kavart projektje csak amolyan félreértés. A General Motors a minap aztán leleplezte a hivatalosan GMC Hummer EV névre keresztelt kocsit, amellyel egy évtized után zöld köntösben élesztik újra a kultikus terepjárót.

Szó, mi szó, az Audinál megadják a módját az ünneplésnek. Negyven esztendeje, hogy a németek elkezdték a Quattro névre keresztelt kocsijuk gyártását, ami sok szempontból mérföldkő volt a cég történetében. Az egykori sikerautó kerek évfordulója előtt most egy limitált szériás modellel tisztelegnek, amelynek alapja a megszűnés küszöbén lévő TT sorozat csúcspéldánya.

Sokan sok helyen elmondták már, hogy a villanyautók igazi „áttörésének” jelenlegi egyik legfőbb akadálya (nemcsak idehaza, hanem számos másik országban is) a túlságosan magas árcímkéjük. Nem véletlen, hogy egyre több gyártó tűzi ki célul a „megfizethető” megoldás piacra dobását. A legújabb nevező ebben a kategóriában a Renault Csoport, amely Dacia Spring néven hozná Európába a Távol-Keleten már sikeres elektromos modelljét.

A Honda nemrég némiképp váratlanul bejelentette, hogy a jelenleg érvényes szerződése lejártakor, azaz 2021 végén kiszáll a Forma–1-ből. A döntés a globális autópiacon zajló eseményeket nézve persze nem olyan meglepő, azonban mégis furcsa, hogy a japánok pont akkor hátrálnak ki, amikor a csapatok már elkezdtek versenyeket nyerni az általuk szállított motorokkal. A lépés izgalmas helyzetet teremthet a száguldó cirkuszban.  

A minap a Togliatti-ban található Lada-gyárban legördült egy piros Granta a futószalagról, amelynek híre bejárta az egész világot. Mi ebben a szenzáció? – kérdezhetnénk, amire némi gúnnyal egyesek talán azt felelnék, hogy manapság már az sem kis dolog, hogy a szebb napokat látott üzemben egyáltalán még készülnek autók. Igazság szerint azonban nagyon is van ok az ünneplésre, a szóban forgó kocsi ugyanis egészen pontosan a harmincmilliomodik Lada.

Egyszerre volt rendhagyó és megszokott a világ legrégibb és legismertebb megbízhatósági autóversenye, a Le Mans-i 24 órás viadal idei kiadása. Rendhagyó, mert az esemény 1923 óta íródó történetében mindössze másodszor csúszott szeptemberre, és sajnos először kellett nézők nélkül megrendezni. És megszokott, hiszen ahogy tavaly és tavalyelőtt, úgy idén is a Toyota diadalmaskodott, méghozzá érdemi külső konkurencia nélkül. A következő évtől azonban merőben új periódus veheti kezdetét.