Sokan sok helyen elmondták már, hogy a villanyautók igazi „áttörésének” jelenlegi egyik legfőbb akadálya (nemcsak idehaza, hanem számos másik országban is) a túlságosan magas árcímkéjük. Nem véletlen, hogy egyre több gyártó tűzi ki célul a „megfizethető” megoldás piacra dobását. A legújabb nevező ebben a kategóriában a Renault Csoport, amely Dacia Spring néven hozná Európába a Távol-Keleten már sikeres elektromos modelljét.

A Honda nemrég némiképp váratlanul bejelentette, hogy a jelenleg érvényes szerződése lejártakor, azaz 2021 végén kiszáll a Forma–1-ből. A döntés a globális autópiacon zajló eseményeket nézve persze nem olyan meglepő, azonban mégis furcsa, hogy a japánok pont akkor hátrálnak ki, amikor a csapatok már elkezdtek versenyeket nyerni az általuk szállított motorokkal. A lépés izgalmas helyzetet teremthet a száguldó cirkuszban.  

A minap a Togliatti-ban található Lada-gyárban legördült egy piros Granta a futószalagról, amelynek híre bejárta az egész világot. Mi ebben a szenzáció? – kérdezhetnénk, amire némi gúnnyal egyesek talán azt felelnék, hogy manapság már az sem kis dolog, hogy a szebb napokat látott üzemben egyáltalán még készülnek autók. Igazság szerint azonban nagyon is van ok az ünneplésre, a szóban forgó kocsi ugyanis egészen pontosan a harmincmilliomodik Lada.

Egyszerre volt rendhagyó és megszokott a világ legrégibb és legismertebb megbízhatósági autóversenye, a Le Mans-i 24 órás viadal idei kiadása. Rendhagyó, mert az esemény 1923 óta íródó történetében mindössze másodszor csúszott szeptemberre, és sajnos először kellett nézők nélkül megrendezni. És megszokott, hiszen ahogy tavaly és tavalyelőtt, úgy idén is a Toyota diadalmaskodott, méghozzá érdemi külső konkurencia nélkül. A következő évtől azonban merőben új periódus veheti kezdetét.

Egy színházi előadásban hallottam nemrég a világról alkotott összefoglalásképpen, hogy régen az autókat úgy tervezték, hogy vagy aranyosak legyenek, vagy elegáns-méltóságteljesek, így vagy cukiságfaktort gerjesztettek, vagy áhítatot. Ma meg mindegyiket úgy tervezik, hogy félelmet keltsen, agresszivitást sugározzon. Hormonzavaros ragadozók, hízott fenekű, hunyorgó gyilkosok suhannak villogva a belső sávokban.

Egy autó, amelynek paradox módon éppen a sikeressége okozta a vesztét. Röviddel ezelőttig még valahogy így gondolhattunk a Suzuki Jimny-re, amelynek már eddig is meglehetősen szövevényes története most újabb fordulatot vesz. Korábban úgy festett, hogy a mini SUV-tól a szigorodó károsanyag-kibocsátási szabályok miatt el kell búcsúznia Európának, ám egy friss bejelentés szerint mégis maradhat – csakhogy immár haszongépjárműként!

Bizonyára sokunk emlékszik még a rutinpályák bójasorára, amit ki több, ki kevesebb sikerrel kerülgetett korai szárnypróbálgatásai során. A többség már akkor úgy érezhette, hogy lehetne ezt a műfajt sokkal gyorsabban is csinálni – de amit a napokban egy mindössze 16 esztendős amerikai tinédzser csinált, arra még a legprofibb manőverezők is elismerően kell csettintsenek. Igaz, a szlalomozás új királylánya nem épp olyan autóval vágott neki a feladatnak, mint amin egy átlagos autósiskola növendékei gyakorolnak…

Szeretettel meghívjuk Önt a Virtuális Autonet Mobility Show-ra!

A Hennessey név az autósvilágban jártasak számára ismerősen csenghet, a népszerű amerikai tuningműhelyről azonban a többségnek vélhetően a sebességrekordokat hajszoló hiperautók ugranak be elsőként. Szó, ami szó, a cég most belengetett járműve is rászolgál a „brutális” jelzőre, csak épp egészen más értelemben, mint a bivalyerős sportkocsik. A csapat egy Ram TRX pickupot fejel meg jó pár lóerővel – no, meg két plusz kerékkel!