Hosszabb idő után újból egy kupéval rukkolt elő a Volvo. Persze nem hagyományos felépítésű kupéról van szó, ahogy az értékesítéstől kezdve az üzemeltetésig semmi sem hagyományos az új modell esetében. A Volvo C40 Recharge nevet viselő újdonság gyártásának kezdete őszre várható, addig is mindenki megbarátkozhat összetett egyéniségével.

A Mercedesnél még hisznek a szedánokban és a kombikban. Legalább is erre utal, hogy jelentős energiát és összegeket fektettek az új C-osztály első modelljeibe, amelyeket a minap nagy reményekkel lepleztek le. Újdonságokból ennek megfelelően nincs is hiány – a kérdés csak az, ezek közül melyikek nyerik el a márka rajongóinak tetszését és melyikek nem. Nézzük, mit lehet már tudni az Audi A4-esek és a BMW 3-asok legújabb vetélytársairól!

Az egyetlen feltöltéssel megtehető távolság mostanra az elektromos járművek egymáshoz „méricskélésének” fő mérőszáma lett. Az Audi első embere viszont egy közelmúltbeli interjúban arra utalt, szerinte a jövő útja nem a nagy kapacitású akkumulátorok mindenáron történő beépítése, hisz hamarosan kisebb hatótávokkal is zökkenőmentesen használhatók lesznek a villanyautók. Ehhez persze rövid úton elég sok mindennek kellene történnie – kérdés, hogy fog-e?

Atlétikában hallottunk már fedettpályás világcsúcsról – no de az autózás berkein belül? Pedig nagyon is létezik ilyen, olyannyira, hogy egy Porsche Taycan Turbo S-sel éppen most döntötték meg! A tavaly debütált teljesen elektromos kocsival 165,1 km/h-val repesztettek egy amerikai rendezvényközpontban, ami még autópályán is sok lenne, egy épület belsejében pedig tényleg elképesztő teljesítmény. Vagy ez már inkább a „mindegy mit, csak beszéljenek rólam” kategória?

Ha egy autómárka a három piacon lévő típusából hármat is rövid úton kivonni készül, az az esetek többségében az adott cég végleges megszűnését jelenti. De nem úgy a Lotusét, amely idén ugyan valóban elköszön az Elise-től, az Exige-től és az Evorától is, azonban a brit vállalat erre egy új fejezet kezdeteként tekint – amely új korszakról egyre több részlet lát napvilágot. Addig pedig többek közt figyelemre méltó limitált szériákkal gondoskodnak arról, hogy a távozó kocsik búcsúja emlékezetesre sikeredjen.

Legutóbbi bejegyzésünk végén „ott hagytuk abba”, hogy a téli időszak „rejtett energiafalóinak” egyike a motorjáratás álló helyzetben. Ezen sokan talán csodálkoznak, figyelembe véve, hogy sok autósnál a „bemelegítés” a mínuszos reggeleken egyfajta feltételes reflexként működik. A témában jártasak persze tudják: egy nagyon rövid ideig tartó helyben pöfékelés még indokolt lehet, de ezen túl már nemhogy felesleges, de egyenesen káros ez a szokás. Mutatjuk, miért.

Alighanem még az idei tél is tartogat olyan hideg reggeleket, amikor az autóba ülve sokak első dolga lesz a pára- és jégmentesítés – vagy épp a komfortérzet növelése – céljából bekapcsolni a különböző fűtőberendezéseket. Azonban minden ilyen „gombnyomás” energiaigénnyel, s vele többletfogyasztással jár. Szakértők most forintosították is ezeket, ami segíthet kicsit tudatosabban használni bizonyos rendszereket.

Két „puzzledarabkára” volt szükség ahhoz, hogy szárnyra keljen a pletyka, miszerint a Ford a legendás Thunderbird típust is villanyautóként támasztaná fel. Az egyik, hogy az amerikai cég a minap (újra) levédette a korábban már használt nevet, a másik pedig, hogy a cég elektromos járművekért felelős vezetője nemrég utalt rá, itt az ideje kiaknázni az egykori ikonikus modelljeikben rejlő potenciált. Jobban belegondolva tehát mindez talán több is mint pletyka…

Egy ideje tudjuk, hogy a Mercedes (is) nagyon komoly villanyautós térhódításra készül: a stuttgartiak ígérete szerint jövőre már több mint 10 teljesen elektromos kocsival lesznek jelen a piacon. A legtöbben talán – egyebek mellett az ezekre a járművekre jellemző árfekvés miatt – a „belépőmodellként” emlegetett EQA-ra kíváncsiak, amelyről minap végleg lerántotta a leplet a cég. Lássuk tehát, mit is kell pontosan érteni a még idén forgalomba kerülő, „belépő” villany-Merci alatt!