Egy ideje tudjuk, hogy a Mercedes (is) nagyon komoly villanyautós térhódításra készül: a stuttgartiak ígérete szerint jövőre már több mint 10 teljesen elektromos kocsival lesznek jelen a piacon. A legtöbben talán – egyebek mellett az ezekre a járművekre jellemző árfekvés miatt – a „belépőmodellként” emlegetett EQA-ra kíváncsiak, amelyről minap végleg lerántotta a leplet a cég. Lássuk tehát, mit is kell pontosan érteni a még idén forgalomba kerülő, „belépő” villany-Merci alatt!

A legnépszerűbb amerikai autókkal kapcsolatos hírekkel az a baj, hogy valahol a cikkek vége felé többnyire ott virít a mondat, hogy „az európai forgalmazás nem várható”. Nos, íme egy kivétel, az USA-ban máris figyelemre méltó karriert befutó Jeep Gladiator ugyanis – az eredeti ígéreteknek megfelelően – megérkezett a mi földrészünkre is. Ehhez persze némi átalakításra volt szükség volt, de a pickup hamarosan így is az öreg kontinens útjainak egyik „csúcsragadozója” lehet.

Mondhatnánk, hogy a defekt egyidős az autókkal, de ez csak nagyjából igaz. Az első felfújható abroncsot 1845-ben szabadalmaztatták Nagy-Britanniában, míg a mai autó ősének tekintett Benz-modell csak 1886-os. Ugyanakkor butaság lenne az autó történetét a robbanómotorhoz kötni, hiszen gőzautók már a 19. század elejétől léteznek. A lényeg: a defekt emberemlékezet óta velünk van, és az akkumulátor mellett a mindenkori autók leggyakoribb problémája, ami mára részben enyhült, részben súlyosbodott. Lássuk!

Máris megjöttek a teljes 2020-as évre vonatkozó statisztikák a magyar autóspiacról. A Datahouse számításai szerint tavaly kicsivel több mint 128 ezer új személygépkocsit helyeztek forgalomba idehaza, miközben ennél bő kétezerrel többet tett ki a használt autók importja – ez „visszaelőzést” jelent az eggyel korábbi esztendőhöz képest. Az adatok közt ezen kívül is akad néhány igencsak érdekes fejlemény.

„– Mit csináljunk, hogy az eddigieknél több autót tudjunk eladni? – Gyártsunk városi terepjárókat!” Ehhez hasonló párbeszédek a közelmúltban számos vállalatnál elhangozhattak, és ez várhatóan 2021-ben is így lesz. Vannak azonban, akik – többek közt a hagyományaikat szem előtt tartva – nem kérnek ebből a divathullámból. Ilyen a McLaren is, amelynek első embere nemrég egy interjúban erről, valamint az elektromos autózáshoz való viszonyukról is meglepő nyíltsággal beszélt.

Az év végéhez közeledve a legtöbb cég olthatatlan vágyat érez aziránt, hogy valami kis aprósággal kapcsolódjon a karácsony hangulatához, kedveskedjen vevőinek, ügyfeleinek. Egy étel- vagy italmárka esetén ez egy limitált szériás, ünnepi csomagolással könnyen megoldható – de mit tegyen egy autógyártó? Nos, a Bentley-nél úgy gondolták, ők is tudnak alkalomhoz illő köntöst adni egyik „termékükre”: ez lett a Flying Spur V8-as szedánjuk „Reindeer Eight”, azaz „Rénszarvas Nyolcas” kiadása.

Negyedik generációjába lép a Hyundai népszerű szabadidő-autója, a már korábban bemutatott hajtásláncok után pedig minap a plug-in hibrid Tucsonnal kapcsolatos tudnivalókat is elárulta a dél-koreai cég. A rendszer alapját az ismert, 1.6 literes T-GDi Smartstream benzinmotor adja, amelyet egy 66,9 kW-os villanymotor egészít ki. A hamarosan érkező kocsival a becslések szerint több mint 50 kilométert lehet tisztán elektromos üzemben megtenni.

Mint szinte mindennek az életben, egy autó üzemeltetésének is vannak fokozatai, amelynek eredménye az „elhanyagolt időzített bombától” az „agyonpolírozott hobbikedvencig” terjednek. Cikkünkben azoknak szeretnénk némi támpontot adni, akik a két véglet elkerülésével az optimumot keresik, de nem szakértői a témának – és többen vannak ilyenek, mint ahányan hiszik.

Szinte pontosan három éve annak, hogy az amerikai Hennessey műhely belengette legújabb hiperautója, a Venom F5 érkezését – a projekt pedig most ért el a sorozatgyártáshoz. Ennek megfelelően a napokban minden olyan információt közöltek a világ leendő legerősebb (és talán leggyorsabb) kocsijával kapcsolatban, amivel eddig még adósak voltak. Az adatokat elnézve pedig sokan egyként mondhatták: erre megérte 3 esztendőt várni!