Az Európai Unió a személyautókra vonatkozó, jövő évben debütáló szabályozással akarja elérni, hogy a balesetek megelőzhetőek legyenek, vagy ha mégsem, akkor enyhébbek és kivizsgálhatóbbak. A bevezetés lépcsőzetes lesz: 2022 júliusától az újonnan piacra kerülő modelleket, 2024 júliusától pedig az összes új autót kötelező ellátni az új biztonsági berendezésekkel, funkciókkal.  Később fokozatosan a használt autók felszerelése is kötelező lesz. Az alábbiakban összegyűjtöttük a leglényegesebb beavatkozási pontokat.

Hosszabb idő után újból egy kupéval rukkolt elő a Volvo. Persze nem hagyományos felépítésű kupéról van szó, ahogy az értékesítéstől kezdve az üzemeltetésig semmi sem hagyományos az új modell esetében. A Volvo C40 Recharge nevet viselő újdonság gyártásának kezdete őszre várható, addig is mindenki megbarátkozhat összetett egyéniségével.

A Mercedesnél még hisznek a szedánokban és a kombikban. Legalább is erre utal, hogy jelentős energiát és összegeket fektettek az új C-osztály első modelljeibe, amelyeket a minap nagy reményekkel lepleztek le. Újdonságokból ennek megfelelően nincs is hiány – a kérdés csak az, ezek közül melyikek nyerik el a márka rajongóinak tetszését és melyikek nem. Nézzük, mit lehet már tudni az Audi A4-esek és a BMW 3-asok legújabb vetélytársairól!

Az egyetlen feltöltéssel megtehető távolság mostanra az elektromos járművek egymáshoz „méricskélésének” fő mérőszáma lett. Az Audi első embere viszont egy közelmúltbeli interjúban arra utalt, szerinte a jövő útja nem a nagy kapacitású akkumulátorok mindenáron történő beépítése, hisz hamarosan kisebb hatótávokkal is zökkenőmentesen használhatók lesznek a villanyautók. Ehhez persze rövid úton elég sok mindennek kellene történnie – kérdés, hogy fog-e?

Atlétikában hallottunk már fedettpályás világcsúcsról – no de az autózás berkein belül? Pedig nagyon is létezik ilyen, olyannyira, hogy egy Porsche Taycan Turbo S-sel éppen most döntötték meg! A tavaly debütált teljesen elektromos kocsival 165,1 km/h-val repesztettek egy amerikai rendezvényközpontban, ami még autópályán is sok lenne, egy épület belsejében pedig tényleg elképesztő teljesítmény. Vagy ez már inkább a „mindegy mit, csak beszéljenek rólam” kategória?

Ha egy autómárka a három piacon lévő típusából hármat is rövid úton kivonni készül, az az esetek többségében az adott cég végleges megszűnését jelenti. De nem úgy a Lotusét, amely idén ugyan valóban elköszön az Elise-től, az Exige-től és az Evorától is, azonban a brit vállalat erre egy új fejezet kezdeteként tekint – amely új korszakról egyre több részlet lát napvilágot. Addig pedig többek közt figyelemre méltó limitált szériákkal gondoskodnak arról, hogy a távozó kocsik búcsúja emlékezetesre sikeredjen.

Legutóbbi bejegyzésünk végén „ott hagytuk abba”, hogy a téli időszak „rejtett energiafalóinak” egyike a motorjáratás álló helyzetben. Ezen sokan talán csodálkoznak, figyelembe véve, hogy sok autósnál a „bemelegítés” a mínuszos reggeleken egyfajta feltételes reflexként működik. A témában jártasak persze tudják: egy nagyon rövid ideig tartó helyben pöfékelés még indokolt lehet, de ezen túl már nemhogy felesleges, de egyenesen káros ez a szokás. Mutatjuk, miért.

Alighanem még az idei tél is tartogat olyan hideg reggeleket, amikor az autóba ülve sokak első dolga lesz a pára- és jégmentesítés – vagy épp a komfortérzet növelése – céljából bekapcsolni a különböző fűtőberendezéseket. Azonban minden ilyen „gombnyomás” energiaigénnyel, s vele többletfogyasztással jár. Szakértők most forintosították is ezeket, ami segíthet kicsit tudatosabban használni bizonyos rendszereket.

Két „puzzledarabkára” volt szükség ahhoz, hogy szárnyra keljen a pletyka, miszerint a Ford a legendás Thunderbird típust is villanyautóként támasztaná fel. Az egyik, hogy az amerikai cég a minap (újra) levédette a korábban már használt nevet, a másik pedig, hogy a cég elektromos járművekért felelős vezetője nemrég utalt rá, itt az ideje kiaknázni az egykori ikonikus modelljeikben rejlő potenciált. Jobban belegondolva tehát mindez talán több is mint pletyka…