„A versenypályáról az utakra”. Ezzel a szlogennel mutatták be minap a Lamborghini Huracán STO-t, amely ennek megfelelően a közúti forgalomban is használható, ám ettől függetlenül minden „porcikájában” a sebesség hajszolására született. Utóbbi persze nem is csoda, hisz olyan elődök alapjaira építkezett, mint az olasz gyártó saját versenyszériájában vitézkedő Huracán Super Trofeo EVO vagy épp a háromszoros Daytona 24 órás bajnok Huracán GT3 EVO.

A BMW még a 2018-as Párizsi Motor Show-n lengette be a Vision iNext tanulmányautót, a koncepcióból pedig kicsivel több mint két év alatt lett gyártásra kész változat. A napokban ugyanis leleplezték az immár BMW iX néven emlegetett kocsit, amelyet a bajor márka csúcskategóriás, elektromos szabadidőautójának szánnak.  Lássuk, melyik jelzőre mennyire szolgál rá a jövőre várhatóan már az utakon is feltűnő jármű!

„Nyomokban eredetit tartalmazhat.” A különböző élelmiszerek csomagolásán olvasható feliratot kölcsönvéve nagyjából ezt mondhatjuk az olasz Totem Automobili műhely által a napokban bemutatott autóról, amely egy 55 esztendővel ezelőtti Alfa Romeo Giulia GTA elektromossá varázsolt változata. A mérnökök tehát bátran hozzányúltak a tradíciókhoz – ettől persze még a végeredmény több mint lélegzetelállító!

Idén ünnepli 40. születésnapját a Renault Trafic kisteherautó, a gyártó pedig ez alkalomból két új változattal rukkolt elő. A SpaceClass és a Combi névre keresztelt verziók a tervek szerint jövő tavasszal kerülnek forgalomba, de jó pár részletet már most elárult a francia cég. Ez alapján a népszerű mikrobusz kívül és belül is átesik némi megújuláson.

A címben szereplő kérdéssel harangozta be Bolide nevű autóját a Bugatti, amellyel nem kevesebbre vállalkoznak, minthogy kihozzák a maximumot ikonikus, 8.0 literes, W16-os turbómotorjukból. No, nem mintha az idén bemutatott Chiron Super Sport 300+ kapcsán bárki panaszkodott volna a lóerők hiányára, de a jelek szerint a mérnököknek mégis sikerült találni „némi” tartalékot a rendszerben.

A Ford nemrég bemutatta a hibrid Explorert, amivel lényegében egy amerikai SUV-ot hozott át egy az egyben az európai piacra. A modell Magyarországon is kapható, de ennél érdekesebb a piac, ahonnan jött, és ahova érkezik.

Bár a nagy olasz gyártó húzómodellje még mindig az érzelmekre ható 500-as és megszámlálhatatlan mutánsai, azért szépen csendben, a maga ésszerű módján a mostohatestvérnek számító TIPO eladásai is hozzák a bevételt. Épp ezért dönthetett úgy a FIAT vezetése, hogy a „legolcsóbb európai kompakt” kétes címére törő modellből frissítést készítenek. Egyébként az olcsóság itt nem feltétlenül pejoratív kategória, a TIPO-t mindenki korrekt vételnek és szerény, de megbízható autóként ismeri, ami időnként kicsit többet fogyaszt a kelleténél.

Azok, akiknek az „elektromos Hummer” maga az „autós szentségtörés”, egészen mostanáig reménykedhettek, hogy az utóbbi idők egyik legnagyobb port kavart projektje csak amolyan félreértés. A General Motors a minap aztán leleplezte a hivatalosan GMC Hummer EV névre keresztelt kocsit, amellyel egy évtized után zöld köntösben élesztik újra a kultikus terepjárót.

Szó, mi szó, az Audinál megadják a módját az ünneplésnek. Negyven esztendeje, hogy a németek elkezdték a Quattro névre keresztelt kocsijuk gyártását, ami sok szempontból mérföldkő volt a cég történetében. Az egykori sikerautó kerek évfordulója előtt most egy limitált szériás modellel tisztelegnek, amelynek alapja a megszűnés küszöbén lévő TT sorozat csúcspéldánya.