Máris megjöttek a teljes 2020-as évre vonatkozó statisztikák a magyar autóspiacról. A Datahouse számításai szerint tavaly kicsivel több mint 128 ezer új személygépkocsit helyeztek forgalomba idehaza, miközben ennél bő kétezerrel többet tett ki a használt autók importja – ez „visszaelőzést” jelent az eggyel korábbi esztendőhöz képest. Az adatok közt ezen kívül is akad néhány igencsak érdekes fejlemény.

„– Mit csináljunk, hogy az eddigieknél több autót tudjunk eladni? – Gyártsunk városi terepjárókat!” Ehhez hasonló párbeszédek a közelmúltban számos vállalatnál elhangozhattak, és ez várhatóan 2021-ben is így lesz. Vannak azonban, akik – többek közt a hagyományaikat szem előtt tartva – nem kérnek ebből a divathullámból. Ilyen a McLaren is, amelynek első embere nemrég egy interjúban erről, valamint az elektromos autózáshoz való viszonyukról is meglepő nyíltsággal beszélt.

Az év végéhez közeledve a legtöbb cég olthatatlan vágyat érez aziránt, hogy valami kis aprósággal kapcsolódjon a karácsony hangulatához, kedveskedjen vevőinek, ügyfeleinek. Egy étel- vagy italmárka esetén ez egy limitált szériás, ünnepi csomagolással könnyen megoldható – de mit tegyen egy autógyártó? Nos, a Bentley-nél úgy gondolták, ők is tudnak alkalomhoz illő köntöst adni egyik „termékükre”: ez lett a Flying Spur V8-as szedánjuk „Reindeer Eight”, azaz „Rénszarvas Nyolcas” kiadása.

Negyedik generációjába lép a Hyundai népszerű szabadidő-autója, a már korábban bemutatott hajtásláncok után pedig minap a plug-in hibrid Tucsonnal kapcsolatos tudnivalókat is elárulta a dél-koreai cég. A rendszer alapját az ismert, 1.6 literes T-GDi Smartstream benzinmotor adja, amelyet egy 66,9 kW-os villanymotor egészít ki. A hamarosan érkező kocsival a becslések szerint több mint 50 kilométert lehet tisztán elektromos üzemben megtenni.

Mint szinte mindennek az életben, egy autó üzemeltetésének is vannak fokozatai, amelynek eredménye az „elhanyagolt időzített bombától” az „agyonpolírozott hobbikedvencig” terjednek. Cikkünkben azoknak szeretnénk némi támpontot adni, akik a két véglet elkerülésével az optimumot keresik, de nem szakértői a témának – és többen vannak ilyenek, mint ahányan hiszik.

Szinte pontosan három éve annak, hogy az amerikai Hennessey műhely belengette legújabb hiperautója, a Venom F5 érkezését – a projekt pedig most ért el a sorozatgyártáshoz. Ennek megfelelően a napokban minden olyan információt közöltek a világ leendő legerősebb (és talán leggyorsabb) kocsijával kapcsolatban, amivel eddig még adósak voltak. Az adatokat elnézve pedig sokan egyként mondhatták: erre megérte 3 esztendőt várni!

Van rá esély, hogy jövőre Magyarországra is megérkezzen a világ első szériagyártású hidrogén-üzemanyagcellás személyautója, a Toyota Mirai. Egy mondat, ami mögé egyelőre jó pár „csillagot” oda kell biggyesztenünk, jelen állás szerint ugyanis néhány akadály még tornyosul az egyesek által a leginkább környezetbarátnak tartott technológia és hazánk között. Ettől persze még magával a gondolattal érdemes már most eljátszani.

A Nissan Leaf volt 2010-ben az első szériában gyártott, valóban használható, tisztán elektromos személyautó, a neve örökké etalon marad, övé az úttörők dicsősége. Ezt az előnyt a Leaf egészen sokáig tartotta is, még ma a Tesla-korszakban is ez a 2. legkelendőbb villanyautó. Csakhogy időközben a konkurencia is magához tért, a Nissan pedig mintha elkényelmesedett volna ebben a nagy jólétben.

Rendhagyó módon, egyszerre „két színpadon” mutatták be minap az új Mercedes-Maybach S osztályt. A márka luxusmodelljének premierjét ugyanis a többség a Mercedes me nevű, nemzetközi digitális platform segítségével követhette, azonban Kínában egy 350 fős közönségnek volt szerencséje személyesen is megtekinteni az autót. A német gyártó célja egyértelmű a várhatóan jövőre piacra kerülő kocsival: többek közt számos kényelmi innováció révén új szintre emelni a fényűzést.