Egy ideje világos, hogy az autóiparban előbb-utóbb mindenkit elér az „elektromos hullám”, és ez a személygépkocsik világa mellett a közúti szállítmányozásra is igaz. A folyamat legújabb zászlóshajója a napokban leleplezett, vadonatúj E-Ducato, a Fiat népszerű könnyű haszongépjárművének villanyváltozata. A fejlesztés során az olaszok célja egyértelmű volt: megalkotni a meghajtás terén a jelen elvárásainak megfelelő autót, de úgy, hogy közben a Ducato vevői számára kulcsfontosságú erények se sérüljenek. Lássuk, hogyan sikerült!

A zéró emissziós überlimuzint a csillagos márka legalább annyira dinasztiateremtőnek szánja, mint annak idején az S-osztályt, amely máig a luxuskategória etalonja.

Amikor annak idején Akio Toyoda átvette a nagyapja által alapított Toyota elnöki székét, meglehetősen hatásos belépőként arról beszélt, nem akarja, hogy cége „unalmas” autókat gyártson. Nos, az elmúlt években is több olyan modellel rukkoltak elő, ami alapján azt mondhatjuk, igyekszik betartani a szavát, de a közelmúlt különösen sűrű ilyen téren. Ott volt az új Supra, majd jött a GR Yaris, most pedig itt a legfrissebb nem épp unalmas kocsi, a GR 86. 

Befejező részéhez ért a gondos autósoknak szóló sorozatunk, ahol olyan, eddig még nem részletezett területekkel foglalkozunk, amelyek ez idő tájt szintén alapos ellenőrzést kívánnak. A téma fontosságát jelzi, hogy bár tanácsaink összegzése immár három cikket ölel fel, még mindig nem mernénk teljes körűnek nevezni a gyűjtést. Éppen ezért az egyéni odafigyelésen túl a legjobb döntés az, ha felkeresik profi szervizeink valamelyikét, ahol garantáltan nem siklanak át egyetlen olyan problémán sem, ami a későbbiekben komoly veszélyforrást is jelenthet. Az árulkodó jelekkel kapcsolatban pedig következzen praktikus javaslataink záró epizódja!

A Subaru Corporation leányvállalata nemrég bejelentette, hogy idén áprilistól a gyártó Európában is bevezeti az Outback „új” generációját, mely immár hatodik a sorban. Az újdonság egyelőre csak egyféle, természetesen boxer motorral lesz kapható az öreg kontinensen.

Legutóbbi cikkünkben már sok mindenre kitértünk, amit az autónkon tanácsos ellenőrizni vagy szakemberekkel ellenőriztetni így tavasszal. Már akkor is jeleztük, hogy mindez még messze nem minden, így most következzen a folytatás, azaz tavaszi jótanács-csokrunk középső darabja! A főszabály pedig ugyanaz, mint eddig: már egy kis odafigyeléssel is sokat tehetünk a biztonságunkért, de bőven akad olyan, amivel inkább érdemes felkeresni valamelyik szervizünket, hogy biztosan jó kezekben tudjuk kocsinkat. Folytassuk tehát a listát!

Az Elon Musk neve fémjelezte úttörő márka minden bizonnyal állandó képviseletet hoz létre a magyar fővárosban is, ha a járványhelyzet nem húzza keresztbe a számításaikat

Minden villanyautórajongó és a témához köthető portálok már évek óta nyomon követik a Tesla kelet-európai terjeszkedését, és sokszor igyekeztek kisakkozni, mikor nyílhat meg végre a Tesla első magyar szervize és boltja. Legutóbb december közepén hozott lázba sokakat a hír, mely szerint megjelentek az álláshirdetések a cég budapesti helyszínére vonatkozóan, most pedig újabb lépéssel kerültünk közelebb a nyitáshoz.

A Jeep bemutatja a jócskán méretes, 6,4 literes és természetesen V8-as motorral szerelt Grand Wagoneert, melyet a hazai piac aduja, a Cadillac Escalade ellenfeléül szánt.  

Míg Európában és a Távol-Kelet nagy részén is töretlenül dübörög a downsizing mánia, addig az USA-ban erre fittyet hánynak. A jó amcsi tradíció szerint behemótokat kell gyártani, öblös erőforrással. Ha a károsanyag-kibocsátás vagy a fogyasztás csökkentése kerül szóba, akkor persze szó lehet azért elektromotor beépítéséről és terhelésfüggő hengerlekapcsolásról, de ettől egy 5-6 literes benzinmotor még nem lesz éhezőművész.

Az autó szabadságot ad, megkönnyíti az életet, felgyorsítja az ügyintézést, kiterjeszti a lehetőségeinket számos területen, az utazásoktól a cipekedésig. Sokat ad tehát, és viszonylag keveset „kér”. Ezt a keveset viszont érdemes megadni az üzembiztonság, a bosszúságok és későbbi, nagyobb kiadások megelőzése, de mindenekelőtt a saját és családunk biztonsága érdekében. Háromrészes sorozatukban összegyűjtöttük azokat az egyébként nem különösebben drága elemeket, amelyeket célszerű minél hamarabb ellenőrizni vagy ellenőriztetni ilyenkor tavasszal, a fokozott téli igénybevétel után.