Rekorddöntögetés: 0-ról 400-ra alig több mint 21 másodperc alatt katapultál a hibrid hajtásláncú, kaliforniai újdonság

A Czinger tavaly februárban leplezte le vadonatúj hiperautóját, melynek most a sorozatgyártásba küldendő végleges változata is bemutatkozott. Úgy látszik, minden gyártó más hajtásláncra esküszik az „überautó” megalkotásának tárgyában.

Nem kevesebb mint 65 ezer órányi fejlesztői munka ért véget a minap a Bugattinál azzal, hogy bejelentették: elkészültek a világ legexkluzívabb (és egyik legdrágább…)  kocsijának szánt, „La Voiture Noire” nevű hipersportautóval. A francia gyártó részéről jelentős bravúr, hogy bár újdonságuk jelentős részben a már jól ismert Chiron alapjain nyugszik, mégis sikerült nagyjából négyszeres áron is vevőt találniuk rá.

„Eladó egy 1994-es Toyota Supra. Irányár: 155 millió forint.” Ha csak ennyi állna egy hirdetésben, alighanem rögtön elírásra gyanakodnánk. Rögtön máshogy fest azonban a történet, ha hozzátesszük: az éppen 20 évvel ezelőtt bemutatott első Halálos iramban (The Fast and the Furious) film kultikus Suprája kerül hamarosan virtuális kalapács alá.

A hazai autós társadalom mindig méhkas módjára élénkül meg, amikor a rendszámtáblák reformja kerül szóba, sokak lelki szemei előtt ugyanis rögvest az ehhez kapcsolódó extra ügyintézés és persze kiadás jelenik meg. A napokban a Magyar Autóklub „kavarta fel az állóvizet”, amikor arról írt, értesülései szerint már jövő tavasszal jöhet az új formátum. Egy biztos, sok időnk már nincs a cserékig, így a kérdés adott: milyenek lesznek az új rendszámaink?

A Lincoln, a Ford konszern prémiummárkája kifejezetten a kínai piac számára és kívánalmai szerint készíti a Zephyr Reflection nevű plug-in hibrid limuzint. Még az anyavállalatnál is gyorsabban szabadult meg a személyautóktól a Lincoln márka Észak-Amerikában, de ez az ottani vásárlói preferenciáknak köszönhető, míg a Sanghaji Autószalonon bemutatott Zephyr Reflection nevű tanulmány a hamarosan érkező új szedán előzetese.

Mi a közös A Karib-tenger kalózai filmek ikonikus intrózenéjében (bizonyára sokak fülében most fel is csendült) és az új elektromos BMW modellek utasterében hallható hangokban? Elsőre kevés különbözőbb dallampárt lehetne elképzelni, pedig egy kapcsolat igenis van: mindkettőt az Oscar-díjas filmzeneszerző, Hans Zimmer „komponálta”. Mindenki eldöntheti, hogy ez az „érdekesség” vagy a (finoman szólva) „sületlenség” kategóriájába tartozik-e, mindenesetre praktikus és emocionális érvek is szólnak a villanyautók belsejének „felhangosítása” mellett.

Az elektromos kocsik egyre nagyobb térhódítása rengeteg szempontból hoz újat az utakon – azonban úgy fest, ez alól is vannak kivételek. Európa legnagyobb autóklubja, a német ADAC a napokban tette közzé az általa 2020-ban szervizelt járművek meghibásodási okairól készült statisztikát, ez alapján pedig a „hagyományos” és a villanymodelleknél is ugyanaz volt a leggyakoribb, „lerobbanáshoz” vezető alkotóelem: a 12 Voltos akkumulátor. Lássuk, milyen érdekes, sokak számára hasznos információkat olvashatunk még ki az adatsorból!

Újabb, bár manapság nem is olyan ritka, „szentségtörés” van kinézőben: a Ferrari négy év múlva, 2025-ben dobja piacra első tisztán elektromos modelljét, mint ahogy ezt a cég elnöke és (átmeneti) vezérigazgatója, John Elkann nemrég bejelentette.

Európai szemmel nézve sajnos ez meglehetősen „szokatlan”, de Kínában ezekben a napokban, a látogatók számára is nyitottan zajlik a Sanghaji Autószalon. A bemutatott járművek közül az Audi A6 e-tron, a BMW iX EV, a hibrid Maserati Levante, a Mercedes EQB vagy épp a Toyota bZ4X is viszonylag nagy port vert fel, azonban az onnan érkező, izgalmas hírek közül is kitűnnek az első Huawei kocsiról szóló beszámolók. Igen, arról a Huawei-ről, vagyis az elsősorban okostelefonjairól és egyéb techeszközeiről ismert kínai vállalatról van szó!