Az egyetlen feltöltéssel megtehető távolság mostanra az elektromos járművek egymáshoz „méricskélésének” fő mérőszáma lett. Az Audi első embere viszont egy közelmúltbeli interjúban arra utalt, szerinte a jövő útja nem a nagy kapacitású akkumulátorok mindenáron történő beépítése, hisz hamarosan kisebb hatótávokkal is zökkenőmentesen használhatók lesznek a villanyautók. Ehhez persze rövid úton elég sok mindennek kellene történnie – kérdés, hogy fog-e?

Atlétikában hallottunk már fedettpályás világcsúcsról – no de az autózás berkein belül? Pedig nagyon is létezik ilyen, olyannyira, hogy egy Porsche Taycan Turbo S-sel éppen most döntötték meg! A tavaly debütált teljesen elektromos kocsival 165,1 km/h-val repesztettek egy amerikai rendezvényközpontban, ami még autópályán is sok lenne, egy épület belsejében pedig tényleg elképesztő teljesítmény. Vagy ez már inkább a „mindegy mit, csak beszéljenek rólam” kategória?

Ha egy autómárka a három piacon lévő típusából hármat is rövid úton kivonni készül, az az esetek többségében az adott cég végleges megszűnését jelenti. De nem úgy a Lotusét, amely idén ugyan valóban elköszön az Elise-től, az Exige-től és az Evorától is, azonban a brit vállalat erre egy új fejezet kezdeteként tekint – amely új korszakról egyre több részlet lát napvilágot. Addig pedig többek közt figyelemre méltó limitált szériákkal gondoskodnak arról, hogy a távozó kocsik búcsúja emlékezetesre sikeredjen.

Legutóbbi bejegyzésünk végén „ott hagytuk abba”, hogy a téli időszak „rejtett energiafalóinak” egyike a motorjáratás álló helyzetben. Ezen sokan talán csodálkoznak, figyelembe véve, hogy sok autósnál a „bemelegítés” a mínuszos reggeleken egyfajta feltételes reflexként működik. A témában jártasak persze tudják: egy nagyon rövid ideig tartó helyben pöfékelés még indokolt lehet, de ezen túl már nemhogy felesleges, de egyenesen káros ez a szokás. Mutatjuk, miért.

Alighanem még az idei tél is tartogat olyan hideg reggeleket, amikor az autóba ülve sokak első dolga lesz a pára- és jégmentesítés – vagy épp a komfortérzet növelése – céljából bekapcsolni a különböző fűtőberendezéseket. Azonban minden ilyen „gombnyomás” energiaigénnyel, s vele többletfogyasztással jár. Szakértők most forintosították is ezeket, ami segíthet kicsit tudatosabban használni bizonyos rendszereket.

Két „puzzledarabkára” volt szükség ahhoz, hogy szárnyra keljen a pletyka, miszerint a Ford a legendás Thunderbird típust is villanyautóként támasztaná fel. Az egyik, hogy az amerikai cég a minap (újra) levédette a korábban már használt nevet, a másik pedig, hogy a cég elektromos járművekért felelős vezetője nemrég utalt rá, itt az ideje kiaknázni az egykori ikonikus modelljeikben rejlő potenciált. Jobban belegondolva tehát mindez talán több is mint pletyka…

Egy ideje tudjuk, hogy a Mercedes (is) nagyon komoly villanyautós térhódításra készül: a stuttgartiak ígérete szerint jövőre már több mint 10 teljesen elektromos kocsival lesznek jelen a piacon. A legtöbben talán – egyebek mellett az ezekre a járművekre jellemző árfekvés miatt – a „belépőmodellként” emlegetett EQA-ra kíváncsiak, amelyről minap végleg lerántotta a leplet a cég. Lássuk tehát, mit is kell pontosan érteni a még idén forgalomba kerülő, „belépő” villany-Merci alatt!

A legnépszerűbb amerikai autókkal kapcsolatos hírekkel az a baj, hogy valahol a cikkek vége felé többnyire ott virít a mondat, hogy „az európai forgalmazás nem várható”. Nos, íme egy kivétel, az USA-ban máris figyelemre méltó karriert befutó Jeep Gladiator ugyanis – az eredeti ígéreteknek megfelelően – megérkezett a mi földrészünkre is. Ehhez persze némi átalakításra volt szükség volt, de a pickup hamarosan így is az öreg kontinens útjainak egyik „csúcsragadozója” lehet.

Mondhatnánk, hogy a defekt egyidős az autókkal, de ez csak nagyjából igaz. Az első felfújható abroncsot 1845-ben szabadalmaztatták Nagy-Britanniában, míg a mai autó ősének tekintett Benz-modell csak 1886-os. Ugyanakkor butaság lenne az autó történetét a robbanómotorhoz kötni, hiszen gőzautók már a 19. század elejétől léteznek. A lényeg: a defekt emberemlékezet óta velünk van, és az akkumulátor mellett a mindenkori autók leggyakoribb problémája, ami mára részben enyhült, részben súlyosbodott. Lássuk!