Befejező részéhez ért a gondos autósoknak szóló sorozatunk, ahol olyan, eddig még nem részletezett területekkel foglalkozunk, amelyek ez idő tájt szintén alapos ellenőrzést kívánnak. A téma fontosságát jelzi, hogy bár tanácsaink összegzése immár három cikket ölel fel, még mindig nem mernénk teljes körűnek nevezni a gyűjtést. Éppen ezért az egyéni odafigyelésen túl a legjobb döntés az, ha felkeresik profi szervizeink valamelyikét, ahol garantáltan nem siklanak át egyetlen olyan problémán sem, ami a későbbiekben komoly veszélyforrást is jelenthet. Az árulkodó jelekkel kapcsolatban pedig következzen praktikus javaslataink záró epizódja!

A Subaru Corporation leányvállalata nemrég bejelentette, hogy idén áprilistól a gyártó Európában is bevezeti az Outback „új” generációját, mely immár hatodik a sorban. Az újdonság egyelőre csak egyféle, természetesen boxer motorral lesz kapható az öreg kontinensen.

Legutóbbi cikkünkben már sok mindenre kitértünk, amit az autónkon tanácsos ellenőrizni vagy szakemberekkel ellenőriztetni így tavasszal. Már akkor is jeleztük, hogy mindez még messze nem minden, így most következzen a folytatás, azaz tavaszi jótanács-csokrunk középső darabja! A főszabály pedig ugyanaz, mint eddig: már egy kis odafigyeléssel is sokat tehetünk a biztonságunkért, de bőven akad olyan, amivel inkább érdemes felkeresni valamelyik szervizünket, hogy biztosan jó kezekben tudjuk kocsinkat. Folytassuk tehát a listát!

Az Elon Musk neve fémjelezte úttörő márka minden bizonnyal állandó képviseletet hoz létre a magyar fővárosban is, ha a járványhelyzet nem húzza keresztbe a számításaikat

Minden villanyautórajongó és a témához köthető portálok már évek óta nyomon követik a Tesla kelet-európai terjeszkedését, és sokszor igyekeztek kisakkozni, mikor nyílhat meg végre a Tesla első magyar szervize és boltja. Legutóbb december közepén hozott lázba sokakat a hír, mely szerint megjelentek az álláshirdetések a cég budapesti helyszínére vonatkozóan, most pedig újabb lépéssel kerültünk közelebb a nyitáshoz.

A Jeep bemutatja a jócskán méretes, 6,4 literes és természetesen V8-as motorral szerelt Grand Wagoneert, melyet a hazai piac aduja, a Cadillac Escalade ellenfeléül szánt.  

Míg Európában és a Távol-Kelet nagy részén is töretlenül dübörög a downsizing mánia, addig az USA-ban erre fittyet hánynak. A jó amcsi tradíció szerint behemótokat kell gyártani, öblös erőforrással. Ha a károsanyag-kibocsátás vagy a fogyasztás csökkentése kerül szóba, akkor persze szó lehet azért elektromotor beépítéséről és terhelésfüggő hengerlekapcsolásról, de ettől egy 5-6 literes benzinmotor még nem lesz éhezőművész.

Az autó szabadságot ad, megkönnyíti az életet, felgyorsítja az ügyintézést, kiterjeszti a lehetőségeinket számos területen, az utazásoktól a cipekedésig. Sokat ad tehát, és viszonylag keveset „kér”. Ezt a keveset viszont érdemes megadni az üzembiztonság, a bosszúságok és későbbi, nagyobb kiadások megelőzése, de mindenekelőtt a saját és családunk biztonsága érdekében. Háromrészes sorozatukban összegyűjtöttük azokat az egyébként nem különösebben drága elemeket, amelyeket célszerű minél hamarabb ellenőrizni vagy ellenőriztetni ilyenkor tavasszal, a fokozott téli igénybevétel után.

Az Európai Unió a személyautókra vonatkozó, jövő évben debütáló szabályozással akarja elérni, hogy a balesetek megelőzhetőek legyenek, vagy ha mégsem, akkor enyhébbek és kivizsgálhatóbbak. A bevezetés lépcsőzetes lesz: 2022 júliusától az újonnan piacra kerülő modelleket, 2024 júliusától pedig az összes új autót kötelező ellátni az új biztonsági berendezésekkel, funkciókkal.  Később fokozatosan a használt autók felszerelése is kötelező lesz. Az alábbiakban összegyűjtöttük a leglényegesebb beavatkozási pontokat.

Hosszabb idő után újból egy kupéval rukkolt elő a Volvo. Persze nem hagyományos felépítésű kupéról van szó, ahogy az értékesítéstől kezdve az üzemeltetésig semmi sem hagyományos az új modell esetében. A Volvo C40 Recharge nevet viselő újdonság gyártásának kezdete őszre várható, addig is mindenki megbarátkozhat összetett egyéniségével.

A Mercedesnél még hisznek a szedánokban és a kombikban. Legalább is erre utal, hogy jelentős energiát és összegeket fektettek az új C-osztály első modelljeibe, amelyeket a minap nagy reményekkel lepleztek le. Újdonságokból ennek megfelelően nincs is hiány – a kérdés csak az, ezek közül melyikek nyerik el a márka rajongóinak tetszését és melyikek nem. Nézzük, mit lehet már tudni az Audi A4-esek és a BMW 3-asok legújabb vetélytársairól!