A svéd Koenigsegg vállalat a minap bejelentette, hogy elkészült a hiperautók rajongói által több mint két éve várt Jesko első példánya. Ha hinni lehet a gyártó által közölt adatoknak, akkor a kétajtós, nyitható tetejű sportkocsi az első adandó alkalommal megdönti majd a sorozatgyártású autók sebességi rekordját, sőt, a „rendszámosok” mezőnyében elsőként törheti át a bűvös 500 km/h-s határt.

A Renault legújabb SUV-ja kifejezetten jól és formásra sikerült, a kategória meghódítására is alkalmas lehet egyedi jellemzőivel és kupésított formájával.

A hétvégi Brit Nagydíjon debütál a Formula–1 utóbbi éveinek egyik legnagyobb újítása, a sprintkvalifikáció, amely a hétvége jól megszokott menetrendjét is alaposan felborítja. A reform fogadtatása egyelőre erősen vegyes, bár a többség egyetért abban, hogy egy esélyt azért lehet neki adni – igaz, jelen állás szerint nemcsak 1, de 3 esélyt is biztosan kap. Összeszedtük, mire érdemes készülniük a nézőknek!

„Azt hiszem, kicsit mindannyiunkban ott van a vágy, hogy egyszer megalkossuk a saját, egyedi autónkat” – mondta Robin Wells brit üzletember az általa megálmodott Wells Vertige nevű sportkocsi közelmúltbeli bemutatója kapcsán. Nos, még ha a fenti mondatban igaza is van, a többség ezeket a vágyait legfeljebb LEGO-zás vagy modellezés közben tudja kiélni, neki azonban egy hétéves projekt végére sikerült egy igazi roadstert „összerakni”. Az első benyomások alapján pedig ezt nagyon is jól tette!

A Ducato „öreg harcos”, hiszen bármilyen meglepő, már 40 éves: 1981 óta készül és most mutatták be a negyedik generáció legújabb faceliftjét, tavasszal pedig már a villamosítottak táborába is belépett a modell.  A hangsúly a belsőn és a műszaki tartalmon van, külsőre nem sok mindenben változott az olaszok sikerfurgonja. Emellett fejlett vezetőtámogató rendszereket is kapott, amelyek nagyobb biztonságot nyújthatnak a fedélzeten utazók számára és az autonóm vezetés előtt is megnyílt az út. 

A raliautók rajongói számára jó hír lehet, hogy a német E-Legend nevű cég nem kisebb dolgot vett a fejébe, mint modern köntösben, elektromos hajtással „újjáéleszteni” a sportág hőskorának klasszikus kocsijait. Kezdésként az Audi Sport Quattro S1 kerül náluk terítékre, a minap nyilvánosságra hozott tervek alapján pedig igyekeznek hűen megidézni a ’80-as években gyártott modell formavilágát. A kasztni alatt persze változott „egy s más”…

A hírek szerint az Audi már most eldöntötte, hogy 2026-ban dobnak piacra utoljára új, belsőégésű motorral ellátott modelleket, ezt követően kizárólag teljesen elektromos járművek fejlesztésével foglalkoznak majd. Mindez a trendeket nézve nem meglepő, mégis kissé bátor kijelentés, amiből, ha valóság lesz, az Magyarországot is alaposan érintheti – és nemcsak a leendő vásárlóknak felkínált paletta sokszínűsége miatt.

Hát eljött ez a mérföldkő is, több autógyártó példáját követve a Fiat is bejelentette, hogy az évtized végére teljesen elektromos üzemmódba kapcsol át.

Rendkívül komoly, egyelőre felfoghatatlan következményekkel bíró átalakuláson megy keresztül napjainkban az autóipar. Úgy tűnik, hogy a belsőégésű motorok ideje leáldozott, legalábbis erre következtethetünk abból, hogy egyre több gyártó mond búcsút ennek a működési elvnek. Nagyjából csak az időpontok és a fokozatok különböznek az egyes autógigászok tervezeteiben.

Sokak rémálma, hogy a kocsi épp a családi nyaraláson, külföldön mondja be az „unalmast”, ráadásul ennek az esélye még statisztikailag is valamivel nagyobb, mint a hétköznapokban. Most, hogy újra nyaralhatunk, érdemes felkészülni. A vakáción általában a szokásosnál jobban igénybe vesszük a kocsinkat. Több emberrel, tele csomagtartóval, hosszabb autópályás „döngetéssel”, nem egyszer hegyi szerpentinek „megmászásával” használjuk ilyenkor, jellemzően ráadásul nyári melegben, koppig tekert légkondival.