A hazai autós társadalom mindig méhkas módjára élénkül meg, amikor a rendszámtáblák reformja kerül szóba, sokak lelki szemei előtt ugyanis rögvest az ehhez kapcsolódó extra ügyintézés és persze kiadás jelenik meg. A napokban a Magyar Autóklub „kavarta fel az állóvizet”, amikor arról írt, értesülései szerint már jövő tavasszal jöhet az új formátum. Egy biztos, sok időnk már nincs a cserékig, így a kérdés adott: milyenek lesznek az új rendszámaink?

A Lincoln, a Ford konszern prémiummárkája kifejezetten a kínai piac számára és kívánalmai szerint készíti a Zephyr Reflection nevű plug-in hibrid limuzint. Még az anyavállalatnál is gyorsabban szabadult meg a személyautóktól a Lincoln márka Észak-Amerikában, de ez az ottani vásárlói preferenciáknak köszönhető, míg a Sanghaji Autószalonon bemutatott Zephyr Reflection nevű tanulmány a hamarosan érkező új szedán előzetese.

Mi a közös A Karib-tenger kalózai filmek ikonikus intrózenéjében (bizonyára sokak fülében most fel is csendült) és az új elektromos BMW modellek utasterében hallható hangokban? Elsőre kevés különbözőbb dallampárt lehetne elképzelni, pedig egy kapcsolat igenis van: mindkettőt az Oscar-díjas filmzeneszerző, Hans Zimmer „komponálta”. Mindenki eldöntheti, hogy ez az „érdekesség” vagy a (finoman szólva) „sületlenség” kategóriájába tartozik-e, mindenesetre praktikus és emocionális érvek is szólnak a villanyautók belsejének „felhangosítása” mellett.

Az elektromos kocsik egyre nagyobb térhódítása rengeteg szempontból hoz újat az utakon – azonban úgy fest, ez alól is vannak kivételek. Európa legnagyobb autóklubja, a német ADAC a napokban tette közzé az általa 2020-ban szervizelt járművek meghibásodási okairól készült statisztikát, ez alapján pedig a „hagyományos” és a villanymodelleknél is ugyanaz volt a leggyakoribb, „lerobbanáshoz” vezető alkotóelem: a 12 Voltos akkumulátor. Lássuk, milyen érdekes, sokak számára hasznos információkat olvashatunk még ki az adatsorból!

Újabb, bár manapság nem is olyan ritka, „szentségtörés” van kinézőben: a Ferrari négy év múlva, 2025-ben dobja piacra első tisztán elektromos modelljét, mint ahogy ezt a cég elnöke és (átmeneti) vezérigazgatója, John Elkann nemrég bejelentette.

Európai szemmel nézve sajnos ez meglehetősen „szokatlan”, de Kínában ezekben a napokban, a látogatók számára is nyitottan zajlik a Sanghaji Autószalon. A bemutatott járművek közül az Audi A6 e-tron, a BMW iX EV, a hibrid Maserati Levante, a Mercedes EQB vagy épp a Toyota bZ4X is viszonylag nagy port vert fel, azonban az onnan érkező, izgalmas hírek közül is kitűnnek az első Huawei kocsiról szóló beszámolók. Igen, arról a Huawei-ről, vagyis az elsősorban okostelefonjairól és egyéb techeszközeiről ismert kínai vállalatról van szó!

Egy ideje világos, hogy az autóiparban előbb-utóbb mindenkit elér az „elektromos hullám”, és ez a személygépkocsik világa mellett a közúti szállítmányozásra is igaz. A folyamat legújabb zászlóshajója a napokban leleplezett, vadonatúj E-Ducato, a Fiat népszerű könnyű haszongépjárművének villanyváltozata. A fejlesztés során az olaszok célja egyértelmű volt: megalkotni a meghajtás terén a jelen elvárásainak megfelelő autót, de úgy, hogy közben a Ducato vevői számára kulcsfontosságú erények se sérüljenek. Lássuk, hogyan sikerült!

A zéró emissziós überlimuzint a csillagos márka legalább annyira dinasztiateremtőnek szánja, mint annak idején az S-osztályt, amely máig a luxuskategória etalonja.

Amikor annak idején Akio Toyoda átvette a nagyapja által alapított Toyota elnöki székét, meglehetősen hatásos belépőként arról beszélt, nem akarja, hogy cége „unalmas” autókat gyártson. Nos, az elmúlt években is több olyan modellel rukkoltak elő, ami alapján azt mondhatjuk, igyekszik betartani a szavát, de a közelmúlt különösen sűrű ilyen téren. Ott volt az új Supra, majd jött a GR Yaris, most pedig itt a legfrissebb nem épp unalmas kocsi, a GR 86.