„Azt hiszem, kicsit mindannyiunkban ott van a vágy, hogy egyszer megalkossuk a saját, egyedi autónkat” – mondta Robin Wells brit üzletember az általa megálmodott Wells Vertige nevű sportkocsi közelmúltbeli bemutatója kapcsán. Nos, még ha a fenti mondatban igaza is van, a többség ezeket a vágyait legfeljebb LEGO-zás vagy modellezés közben tudja kiélni, neki azonban egy hétéves projekt végére sikerült egy igazi roadstert „összerakni”. Az első benyomások alapján pedig ezt nagyon is jól tette!

A Ducato „öreg harcos”, hiszen bármilyen meglepő, már 40 éves: 1981 óta készül és most mutatták be a negyedik generáció legújabb faceliftjét, tavasszal pedig már a villamosítottak táborába is belépett a modell.  A hangsúly a belsőn és a műszaki tartalmon van, külsőre nem sok mindenben változott az olaszok sikerfurgonja. Emellett fejlett vezetőtámogató rendszereket is kapott, amelyek nagyobb biztonságot nyújthatnak a fedélzeten utazók számára és az autonóm vezetés előtt is megnyílt az út. 

A raliautók rajongói számára jó hír lehet, hogy a német E-Legend nevű cég nem kisebb dolgot vett a fejébe, mint modern köntösben, elektromos hajtással „újjáéleszteni” a sportág hőskorának klasszikus kocsijait. Kezdésként az Audi Sport Quattro S1 kerül náluk terítékre, a minap nyilvánosságra hozott tervek alapján pedig igyekeznek hűen megidézni a ’80-as években gyártott modell formavilágát. A kasztni alatt persze változott „egy s más”…

A hírek szerint az Audi már most eldöntötte, hogy 2026-ban dobnak piacra utoljára új, belsőégésű motorral ellátott modelleket, ezt követően kizárólag teljesen elektromos járművek fejlesztésével foglalkoznak majd. Mindez a trendeket nézve nem meglepő, mégis kissé bátor kijelentés, amiből, ha valóság lesz, az Magyarországot is alaposan érintheti – és nemcsak a leendő vásárlóknak felkínált paletta sokszínűsége miatt.

Hát eljött ez a mérföldkő is, több autógyártó példáját követve a Fiat is bejelentette, hogy az évtized végére teljesen elektromos üzemmódba kapcsol át.

Rendkívül komoly, egyelőre felfoghatatlan következményekkel bíró átalakuláson megy keresztül napjainkban az autóipar. Úgy tűnik, hogy a belsőégésű motorok ideje leáldozott, legalábbis erre következtethetünk abból, hogy egyre több gyártó mond búcsút ennek a működési elvnek. Nagyjából csak az időpontok és a fokozatok különböznek az egyes autógigászok tervezeteiben.

Sokak rémálma, hogy a kocsi épp a családi nyaraláson, külföldön mondja be az „unalmast”, ráadásul ennek az esélye még statisztikailag is valamivel nagyobb, mint a hétköznapokban. Most, hogy újra nyaralhatunk, érdemes felkészülni. A vakáción általában a szokásosnál jobban igénybe vesszük a kocsinkat. Több emberrel, tele csomagtartóval, hosszabb autópályás „döngetéssel”, nem egyszer hegyi szerpentinek „megmászásával” használjuk ilyenkor, jellemzően ráadásul nyári melegben, koppig tekert légkondival.

Rekorddöntögetés: 0-ról 400-ra alig több mint 21 másodperc alatt katapultál a hibrid hajtásláncú, kaliforniai újdonság

A Czinger tavaly februárban leplezte le vadonatúj hiperautóját, melynek most a sorozatgyártásba küldendő végleges változata is bemutatkozott. Úgy látszik, minden gyártó más hajtásláncra esküszik az „überautó” megalkotásának tárgyában.

Nem kevesebb mint 65 ezer órányi fejlesztői munka ért véget a minap a Bugattinál azzal, hogy bejelentették: elkészültek a világ legexkluzívabb (és egyik legdrágább…)  kocsijának szánt, „La Voiture Noire” nevű hipersportautóval. A francia gyártó részéről jelentős bravúr, hogy bár újdonságuk jelentős részben a már jól ismert Chiron alapjain nyugszik, mégis sikerült nagyjából négyszeres áron is vevőt találniuk rá.

„Eladó egy 1994-es Toyota Supra. Irányár: 155 millió forint.” Ha csak ennyi állna egy hirdetésben, alighanem rögtön elírásra gyanakodnánk. Rögtön máshogy fest azonban a történet, ha hozzátesszük: az éppen 20 évvel ezelőtt bemutatott első Halálos iramban (The Fast and the Furious) film kultikus Suprája kerül hamarosan virtuális kalapács alá.