Kevés olyan téma van, amiről mostanság többet hallunk, mint a környezettudatosság fontossága – márpedig azt is pontosan tudjuk, hogy ilyen téren az autózás, mint jókora károsanyag-kibocsátó, is folyamatosan pellengérre van állítva. A világ legnépszerűbb navigációs alkalmazása a minap bemutatott egy újítást, amely hamarosan mifelénk is elérhető lesz, és amely segít azoknak, akik útvonaluk kiválasztásánál hajlandóak a fenntarthatóságot is figyelembe venni.

Amikor a Ford bejelentette, hogy az Amerika egyik örök kedvencének számító F-Series pickupok 2021-ben debütáló generációja már hibrid meghajtással is rendelhető lesz, várható volt, hogy az újdonság előbb-utóbb megjelenik a környezettudatos(abb) járműveket favorizáló Európában. Ez mostanra már tény, olyannyira, hogy az ígéretek szerint még októberben Magyarországon is elérhetővé válik az F-150 PowerBoost. Lássuk, mit érdemes tudni róla!

A viccesen hangzó kérdés nagyon is fontos azoknak a családoknak, amelyek úgy döntöttek, hogy autót vesznek a gyereküknek, akinek szüksége van az autóra, vagy csak nagyon szeretne saját kocsit – vagy mindkettő. A kérdés jelentős részben pénztárcafüggő, hiszen vannak, akik nemhogy plusz egy, de összesen egy autót is alig tudnak fenntartani, és vannak, akik azt a kocsit veszik meg a gyereküknek, amelyik tetszik neki, limit nélkül. Bejegyzésünk egyiküknek sem szól. Azoknak a szülőknek szeretnénk néhány szempontot ajánlani, akik autóba ültetnék a 18-25 éves gyereküket, és nem tudják, mi az optimális választás a meglévő, de messze nem korlátlan keretből.

 

A minap egy olyan mozipremierre kerül sor Magyarországon, amelyre nyugodtan mondhatjuk, évek óta vártak a nézők. És hogy miért érdekes ez itt, egy autós hírekről, érdekességekről beszámoló oldalon? Természetesen azért, mert egy olyan kultikus széria legújabb darabjáról van szó, amelynek története a kezdetektől fogva elválaszthatatlan a hol elegáns, hol szélvészgyors (többnyire pedig mindkettő) kocsiktól. Lássuk, ilyen téren milyen felhozatal várható a 25. James Bond-filmtől!

 

Küszöbön áll a Hyundai prémiummárkája, a Genesis első olyan típusának érkezése, amelyből kizárólag elektromos változatok születnek majd. Az európai piacra nagy reményekkel belépő GV60-nal kapcsolatban még nem minden műszaki részlet ismert, de a dél-koreaiak addig is tesznek róla, hogy felkeltsék a luxus crossover leendő vásárlóinak érdeklődését. A napokban például a slusszkulcsot helyettesítő, innovatív rendszerről adtak hírt.

 

Ha már manapság hihetetlennek is tűnik, a modell bemutatásakor modernebb volt legtöbb nyugati riválisánál, ez az előny azonban lassacskán szertefoszlott, hiszen majd 30 éven át szinte változtatások nélkül készült a keletnémet furgon.

 

A felvetés valós alapokon nyugszik, de még nem szentírás, hogy be is következzék. Egy biztos, nagyon-nagyon sok embernek, biztonságtechnikai szakembertől kezdve a gyártók képviselőin át a mezei volánforgatókig lesz pro és kontra érve arra nézve, hogy ez jó vagy rossz dologként aposztrofálható-e, kell-e egyáltalán, avagy igencsak szükséges?

 

Jókora visszhangot váltott ki autós berkekben (a kutak üzemeltetőiről nem is beszélve), hogy egy friss rendelet értelmében szeptember végétől egyes magyarországi töltőállomásokon kötelező lesz feltüntetni, hogy az adott üzemanyagtípusokkal mennyibe kerül 100 kilométernyi út megtétele. A nyilvánosságra hozott referenciaértékek alapján számolgattunk egy kicsit – aki kíváncsi rá, tartson velünk!

Mi sem bizonyítja jobban a különböző, autómegosztásra épülő szolgáltatások felfutását, hogy most már akad olyan gépkocsi, amit kifejezetten ilyen felhasználásra fejlesztenek. A napokban bejelentett Renault Mobilize Limo nevű teljesen elektromos szedán a tervek szerint már jövőre felbukkanhat egyes személyszállítást végző cégek flottájában. Nézzük, hogyan képzelik a Renault-nál a városi közlekedés közeljövőjét!