Ezt is megértük: a szakmai berkekben nagyra tartott Európai Év Autója választás első 7 helyezettje közt nem kevesebb mint 6 teljesen elektromos kocsit találunk! A rangos díjat végül a Kia EV6 söpörte be, szoros versenyben megelőzve két, ugyancsak akkumulátoros riválisát. Úgy fest tehát, a nemzetközi autós szakértők már elsősorban a villanyautókra kapják fel a fejüket – kérdés csak az, a széles tömegek mikor „mennek utánuk”, és ebben milyen szerepe lehet a most legtöbbre taksált modelleknek.

Jókora vihart kavart a hír, mely szerint az Európai Parlament friss döntése kötelezővé tenné az EU-tagállamokban – így Magyarországon is – az egynapos autópálya-matricák bevezetését. Bár a reformmal kapcsolatban egyelőre több a kérdés, mint a válasz, érdemes eljátszani a gondolattal, milyen hatása lenne a 24 óráig érvényes tikettek piacra dobásának – amely egyébként nem is volna teljesen előzmény nélküli hazánkban.

Az autó nemcsak közlekedőedény, esetleg versenyzésre alkalmas játékszer, hanem mint minden, relatíve nagyértékű vagyontárgy, egyfajta indikátor is, ami rengeteg mindent elmond a tulajdonosáról. Ugyanakkor az autózás majd’ 100 éve megszokott formája mintha eltűnőben lenne, de vajon eltűnik-e egészen? A helyzet az autózás megszállottjainak nem rózsás, de a globális emberiség nem szükségszerűen veszít.

Ha egy bizonyos autóból összesen csak 7 ezer darabot gyártanak a világpiacra, nem magától értetődő, hogy azokból Magyarországra is jut valamennyi. A valaha volt legerősebb Cupra, a rövidesen érkező Formentor VZ5 azonban a friss hírek szerint jó eséllyel feltűnik majd a hazai utakon is – igaz, nem lesz túl gyakori látvány. Lássuk, mit érdemes tudni a kompakt SUV-ról, amelyet a sportos Audik erőforrásával szereltek fel, de a mérnökök bizonyos szempontból többet is kihoztak belőle, mint a német testvérmárkánál.

Nem siették el a bejelentést, de szinte napra pontosan 2 hónappal a szezon rajtja előtt immár hivatalos: Michelisz Norbert idén is a BRC Hyundai N Lukoil Squadra Corse csapatát erősíti a túraautó-világkupa (WTCR) futamain. A 2019-ben bajnoki címet szerző magyar pilóta így ismerős technikával vág neki a 2022-es pontvadászatnak, amely jó pár változást is hoz a sorozat életében!

Most már biztos, hogy a Porschénél van egy külön csapat, amelynek tagjai folyamatosan azon törik a fejüket, milyen extrémebbnél extrémebb világcsúcsokkal lehetne felhívni a figyelmet autóikra – mostanság épp a 2019-ben debütált Taycanokra. Az sem volt ugyanis túl rég, amikor a teljesen elektromos kocsi egyik változatával egészen különleges magassági rekordot döntöttek, ezt pedig a napokban „megfejelték” egy minden eddiginél rövidebb töltési időkkel letudott, USA-t átszelő túrával.

Lassan egy éve van az utakon a Škoda első MEB-platformra épülő villanyautója, az Enyaq iV nevű kompakt SUV, amelynél már a kezdetektől tudvalevő volt, hogy idővel kupéváltozatot is farag belőle a cseh cég. A várakozásnak most vége, a napokban megtartott világpremieren pedig az is kiderült, hogy az Enyaq Coupé iV négy különböző teljesítményszinttel és kétféle akkumulátorcsomaggal érkezik. No, meg egy a márka legszebb napjait idéző RS-verzióval!

Amerikai egyik legkultikusabb sportkocsija jövőre tölti be a hetvenet, de a Chevroletnél már most elárulták, milyen különleges kiadással készülnek megünnepelni ezt a kerek évfordulót. A rövidesen az utakra kerülő Corvette Z06 modellek például rendelhetőek lesznek a „70th Anniversary Edition” névre keresztelt csomaggal is – a kocsik paramétereit elnézve pedig messze nemcsak ezek miatt a kis extrák miatt lesz érdemes a leendő vevőknek kinyitni a pénztárcájukat…Amerikai egyik legkultikusabb sportkocsija jövőre tölti be a hetvenet, de a Chevroletnél már most elárulták, milyen különleges kiadással készülnek megünnepelni ezt a kerek évfordulót. A rövidesen az utakra kerülő Corvette Z06 modellek például rendelhetőek lesznek a „70th Anniversary Edition” névre keresztelt csomaggal is – a kocsik paramétereit elnézve pedig messze nemcsak ezek miatt a kis extrák miatt lesz érdemes a leendő vevőknek kinyitni a pénztárcájukat…

Bár a Z generáció, tehát a most 11-29 évesek láthatóan kevésbé vannak oda az autókért ‒ ki ilyen, ki olyan okból, és természetesen nekik is igazuk van ‒ azért még bőven akadnak, akik szeretik a kocsikat, különösen, ha egyedül, vagy egy hasonszőrűvel ülnek benne, és van idejük, helyük „nagyot menni”. Csakhogy a „nagyot menés” mindenkinek mást jelent, és sok a tévedés még az autókat kedvelők körében is. Az autó élvezete ugyanis éppolyan sokrétű, mint mondjuk az ételé vagy a természeté, de közös pont, hogy kizárólag a beérkező ingerek függvénye, és ez a kulcs. Van, aki a kényelmet keresi bennük, a luxus, a megérkezettség érzését, mások a technológiáért vannak oda, esetleg szeretnek nyugodtan hömpölyögni a kétszámjegyű utakon, a tájat szemlélve. Minden tiszteletünk az övék, de itt most azokról van szó, akik gyorsan szeretnek menni, és az ezzel járó érzetekben találnak örömet. Közülük az óvatosabbak kizárólag egyenesben nyomnak néha egy „padlót”, ha van elég hely, de amúgy teljesen „beszámíthatóak” Van, aki a kormányt is szereti használni, miközben gyorsan megy, míg mások kifejezetten versenyezni szeretnek, ez utóbbi már tényleg zárt pályára illene, de ne legyünk álszentek, azért sok minden megtörténik. Általában is reméljük, hogy mindig, mindenki vigyáz mások és a saját épségére, illetve igen, gyorsan menni veszélyesebb, mint lassan, de ez nem a pálcatörés helye. Azt vizsgáljuk, mitől jó az ilyesmi.