A Ferrari tavaly mutatta be a 296 GTB nevű sportkocsit, amely a maga V6-os motorjával és plug-in hibrid technológiájával már egy új korszak, az „óvatos villanyosítás” jegyében készült. A kupénak a minap leleplezték a nyitható tetejű verzióját, a 296 GTS-t is, amely így az első olyan hathengeres turbómotorral felszerelt kabrió utcai autó, amelyen a híres ágaskodó lovas embléma virít. A maranellói székhelyű cég kedvcsináló gyanánt többek közt azt ígéri, a Spider-változat vezetése a zárt elődjéhez képest jobb élményt nyújt majd a „drámai” motorhangzást kedvelőknek.

Kicsivel több mint három éve van az utakon a BMW legnagyobb szabadidő-autója, az X7, az iparágban szokásosnak mondható módon ezért a müncheni cégnél is úgy gondolták: itt az ideje egy kis frissítésnek! A „ráncfelvarrás” elsősorban a kocsi elejének kialakítását érinti, de a motorkínálat terén is hoznak újdonságot a tervek szerint még idén a kereskedésekbe kerülő változatok. Lássuk mit érdemes tudni a közelgő luxus SUV-okról!

Kevés autót övez akkora kultusz, mint az 1989-ben bemutatott Mazda MX-5-öt. Ezért is kavartak akkora hullámokat azok a közelmúltbeli sajtóhírek, amelyekben azt pedzegették, a népszerű „Miatából” nem készül már új változat. A japán gyártó már akkor is igyekezett eloszlatni ezeket a pletykákat, a cég európai termékfejlesztési és műszaki vezetője, Joachim Kunz pedig egy friss interjúban megerősítette: szó sincs a kétüléses, nyitott tetős sportkocsik etalonjának számító MX-5 búcsújáról. Sőt, az ígéretek alapján sokak kedvence az autóipar minden korábbinál nagyobb átalakulása közepette is megőrizheti valódi karakterét!

A tavaly ősszel debütált Mercedes-AMG SL roadsterek eddig kétféle nyolchengeres motorral voltak elérhetőek, a napokban bemutatott, legújabb változatban viszont „lefelezte” a hengerek számát a gyártó. A sportkocsik rajongói elsőre talán csalódottan fogadják ezt a fejleményt, azonban így is van miért felkapni a fejünket az SL 43 néven futó modellre. A 2+2 üléses autóban ugyanis a Forma–1-ből átvett, a sorozatgyártású modelleknél eddig nem látott technológia is helyet kapott.

A Hispano-Suizát a 20. század első felében olyan luxusgyártókkal emlegették egy lapon, mint a Rolls-Royce, a Bugatti vagy épp a Bentley, vásárlóinak listáján pedig mások mellett Greta Garbo, Albert Einstein és Pablo Picasso is szerepelt. Ehhez képest a név mára szinte a feledés homályába veszett. Mostanság viszont egymástól függetlenül két vállalat is a legendás brand felélesztésén fáradozik, közülük a napokban a svájci székhelyű utódcég hiperautójáról láttak napvilágot friss hírek.

„Ami a riválisainknak bevált, az miért ne jönne be nekünk is?” – tehették fel a kérdést annak idején a Maserati főhadiszállásán, amikor egy a luxusszegmensben mostanság kifejezetten jól hasító, közepes méretű szabadidő-autó piacra dobása mellett döntöttek. Mindebből most lett bemutatásra kész kocsi, méghozzá az impozáns teljesítményadatokat felvonultató Grecale, amely a cég elmondása szerint a márka történetének legkomplexebb palettájával érkezik.

A kombi autók csillaga – nem kis részben az egyre nagyobb méreteket öltő SUV-láz miatt – globálisan ugyan leáldozóban van, Európában azonban továbbra is megkerülhetetlen piacot jelentenek. Nem véletlen, hogy az Audi is fontos helyet szán nekik a már a villanyjárművek által uralt jövőképében. Ennek jegyében mutatták be minap az A6 Avant e-Tron koncepcióját, amely több izgalmas újdonsággal igyekszik majd felhívni magára a figyelmet.

  1. Válasszuk ki!
  2. Vizsgáltassuk meg szakemberrel!
  3. Csapjunk le rá, ha jó, mert elviszik!

Írásunk itt véget is érhetne, köszönjük, hogy velünk tartottak stb. A helyzet azonban mégis az, hogy Magyarországon és a világon sok százezer, talán millió ember érzi magát becsapva valamilyen mértékben, amikor frissen beszerzett használt autóját ő maga is használni kezdi.

A Nissan már korábban egyértelművé tette, hogy népszerű szabadidő-autója, a Qashqai legújabb generációja kizárólag hibrid hajtással érkezik Európába. A lágy hibrid verzió már itt is van az utakon, most pedig kiderült, a paletta rövidesen a vállalat „e-POWER” nevű, soros hibridnek nevezett technológiájával bővül. Mutatjuk, mi érdemes tudni erről a rendszerről, amelynek a jelek szerint japán cég fontos szerepet szán a villanyautózás felé történő átmenetben.