A mögöttünk hagyott évben sem a gyenge forint, sem az utazási korlátozások nem kedveztek azoknak, akik külföldről akartak behozni használt gépkocsit. Ehhez képest az sem kis szó, hogy a Datahouse friss statisztikái szerint 2021-ben minimális mértékben ugyan (bő 1%-kal), de nőtt az import az azt megelőző esztendőhöz képest. A vásárlók pénztárcájára nézve nem túl jó hír, hogy a felsőbb kategóriás járművek hátrébb szorultak a toplistákon – igaz, az elektromos autóknál sor került az első nagy áttörésre!

Ha a „jobb sorsra érdemes” autómárkákat akarnánk felsorolni, a listáról nem hiányozhatna a Chrysler neve sem. Az 1925-ben alapított gyártó hajdan az iparág globális trendjeit meghatározó cégek közé tartozott, ma pedig sokan már a végleges eltűnését vizionálják, ami tekintve, hogy palettája jelenleg mindössze két modellből (300 és Pacifica) áll, nem is meglepő. Egy friss bejelentés szerint azonban a brand új lendületet kaphat a teljesen elektromos korszakban – az éra első „fecskéjét” pedig a napokban be is mutatták.

A Renault a szeptemberi Müncheni Autószalonon mutatta be következő teljesen elektromos autója, a Mégane E-Tech Electric végleges változatát, a kompakt crossover pedig a jövő év elején meg is érkezik a kereskedésekbe. Ennek megfelelően mostanra egyre több részletet lehet tudni róla – a minap pedig az is kiderült, Magyarországon mennyiért lehet majd megvásárolni.

Sok vicc született arról, hogy a férfiak néha mindennél és mindenkinél jobban szeretik az autójukat, de számtalan hölgy is száguldozik a világban, akinek az autója ‒ mert pont olyan, amilyen ‒ sokat hozzátesz a boldogságához, elégedettségéhez, netán a személyiségéhez. Ha van olyan a környezetünkben, aki így viszonyul az autójához, kézenfekvő, hogy autós ajándékkal lepjük meg, hátha szerzünk nála néhány jó pontot az érzelmi rivális gépcsodával szemben.

Az Alfa Romeo háza táján a közeljövőben egyértelműen a szabadidő-autókon lesz a hangsúly – amin persze napjaink globális eladási statisztikáit nézve nem is nagyon lehet csodálkozni. A sort 2022 elején a Tonale nyitja majd, amellyel kapcsolatban most újabb részletek láttak napvilágot.

Mit tippelsz, átlagosan hány ember ül egy autóban a budapesti forgalomban? Ha mindenki megtette a maga tétjét, akkor eláruljuk: 1,28 – legalább is egy közelmúltbeli, élő felmérés eredménye alapján. Mondani se kell, ez a roppant alacsony szám nemcsak a nagyobb dugók kialakulásához járul hozzá, hanem a magasabb károsanyag-kibocsátáshoz is. Ilyen és ehhez hasonló érdekes statisztikákat lehet találni a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) legfrissebb riportjában.

A Formula–1-et időnként az a vád éri, hogy a szálakat (és a szabályokat) egy előre megírt forgatókönyv szerint mozgatják, hogy a lehető legtöbb drámát láthassák a nézők. Nos, ez azért egy elég merész összeesküvés-elmélet, de be kell látni, hogy az aktuális történések adnak némi alapot a teória hívőinek. A hétvégi Szaúdi Nagydíj eredménye ugyanis éppen úgy alakult, hogy Max Verstappen (Red Bull) és Lewis Hamilton (Mercedes) azonos pontszámmal (369,5) érkeznek az utolsó versenyre, Abu Dhabiba, ahol napokon belül eldől az idei világbajnoki cím sorsa.

Folytatódik a szabadidő-autók megújítási hulláma a Skodánál: a Kodiaq után a paletta eggyel kisebb tagja, a Karoq is átesett egy jelentősnek mondható frissítésen. A minap bejelentett újítások a 2017 óta az utakon lévő, annak idején a Skoda Yetit leváltó autó „külsejét és belsejét” sem hagyták érintetlenül – de nézzük akkor közelebbről a változásokat!

Két óra és 15 perc volt a gyakorlati menetidő egy 10 km-es útszakaszon a budapesti XIII. kerületből az M1 kivezető szakaszáig egy esős napon ’21 novemberében, és ez bár különösen sok, azért egyedi esetnek nem neveznénk. Nem túlzás kijelenteni, hogy a főváros bizonyos napokon és időpontokban alkalmatlanná vált az autós közlekedésre. Ugyanakkor vannak helyzetek, amikor vagy mégis muszáj, vagy csak nem hisszük el, hogy tényleg annyira rossz lesz, mint amennyire végül lesz, ezért mégiscsak megpróbáljuk. A helyzet feszültségét mindenkinek magának kell feldolgoznia, de egy ilyen araszolós délután a kocsinkra is hatással van.