A minap a Suzuki hivatalosan is bemutatta a vadonatúj Grand Vitarát, amely nem azonos a korábban ugyanilyen néven forgalmazott szabadidő-autójukkal, hanem egy a Toyotával együttműködésben készült, kétféle hibrid változatban érkező kompakt crossovert takar. A típust Indiában gyártják majd, méghozzá döntően az ottani piacra, ez azonban nem jelenti azt, hogy hamarosan ne jutna el Európába is ez a jármű – igaz, könnyen lehet, hogy nem a Suzuki emblémájával.

Kevés olyan szektor van, amelyiket jobban megviselték volna az elmúlt bő két év viszontagságai, mint az autóipart. Különösen a kis példányszámú hiperautók esetén lehet azt érezni, mintha a szegmens „átaludta” volna a 2020 márciusa utáni időszakot. A Pininfarina Battistának is tavalyelőttre kellett volna elkészülnie, azonban csak a napokban futott be a hír: legördült a gyártósorról az első példány! Ha valamikor, akkor most igaz a „jobb későn, mint soha” mondás, a kétajtós, teljesen elektromos sportkocsi paramétereit elnézve ugyanis nyugodtan mondhatjuk: erre tényleg érdemes volt várni plusz 2 esztendőt!

Ha megkérdezünk egy átlagos sofőrt, hogy melyek a leginkább autót próbáló közlekedési helyzetek és felhasználási módok, szinte bizonyos, hogy valamilyen nagy sebességű haladást fog megnevezni, ami közel sincs az igazsághoz. Nézzük meg közelebbről, milyen helyzetek „eszik” a járművünket és melyek nem ‒ pedig esetleg azt gondolnánk.

Régóta rebesgették, hogy az Európai Unióban küszöbön álló, a belsőégésű motorokra vonatkozó tilalom a luxussportkocsi-gyártókat érintheti a legérzékenyebben. Aki esetleg aggódott volna az olyan ismert márkák sorsa iránt, mint a Ferrari, a Lamborghini, a Maserati, a McLaren vagy épp az Aston Martin, az most némiképp fellélegezhet, a napokban elfogadott szabályok ugyanis tartalmaznak bizonyos engedményeket ezekre a kis volumenben termelő cégekre nézve. Ettől függetlenül nagyon úgy fest, hogy rövidesen a szupersportautók szegmense is végérvényesen átalakul.

Június 30-án, csütörtökön jár le a határidő, ameddig a 2020. március 11. és 2022. május 31. között lejárt műszakival rendelkező autók még szabályosan közlekedhetnek az utakon. A koronavírus-járvány miatt hozott intézkedés adta lehetőséggel rengeteg gépkocsi-tulajdonos élt, emiatt a mostani időszakban óriási „tumultus” van az ország csaknem 1400 vizsgaállomásán. Egy apró, jogszerű „kiskapu” jóvoltából viszont a későn ébredőknek sem kell feltétlenül letenni autójukat július első napjával.

Hétfőtől csütörtökig a legmagasabb, harmadfokú hőségriasztás van érvényben Magyarországon, a várhatóan helyenként a 40 Celsius-fokot is megközelítő forróság pedig természetesen a közlekedésre is jelentős hatással van. Ennek apropóján a rendőrség néhány olyan jó tanácsot tett közzé, amelyeket a többség bizonyára már hallott, de azért sosem árt újra emlékeztetni magunkat rájuk. A Magyar Közút pedig a mostani időszak egy másik „elmaradhatatlan eleme”, a népszerű nyaralóhelyek irányába kialakuló torlódások balesetmentes átvészeléséhez adott tippeket az autósoknak!

„Kit érdekelnek a skatulyák?” – kiálthattak fel a Peugeotnál, amikor a tervezőasztalon megszületett a vadonatúj 408-as modelljük. A minap bemutatott autójuk ugyanis magán viseli egy kupé, egy szedán és egy crossover jellegzetes vonásait is, így meglehetősen nehéz bekategorizálni. De hát, miért is kéne, a lényeg úgyis az, hogy mit tud és mit kínál a várhatóan jövő év elején a kereskedésekbe kerülő, „osztályokon felül álló” kocsi.

Az első klímát a Packard szerelte szériaautóba, 1939-ben, de Európában csak az 1990-es években terjedt el igazán, míg Amerikában már a ’70-es években is klímával adták el a kocsik háromnegyedét. Ma már mi is ott tartunk, hogy az átlag 16 éves autóparkunk csereberéjénél is nagyon nehéz megválni egy klíma nélküli autótól, ha csak nem kifejezetten veteránról van szó.

Nehéz eldönteni, hogy a minap hivatalosan is rendelhetővé vált Microlino „törpeautónak” a kinézete vagy a teljesítményével kapcsolatos adatai a megmosolyogtatóbbak, mégsem lehet teljesen kizárni, hogy a zsúfolt nagyvárosokban azért lehet majd némi kereslet a svájci fejlesztésű „közlekedési eszköz” iránt. De lássuk is, mit érdemes tudni a csaknem 7 évtizeddel ezelőtt bemutatott BMW Isetta „leszármazottjának” tekinthető, teljesen elektromos járműről!