Nehéz eldönteni, hogy a minap hivatalosan is rendelhetővé vált Microlino „törpeautónak” a kinézete vagy a teljesítményével kapcsolatos adatai a megmosolyogtatóbbak, mégsem lehet teljesen kizárni, hogy a zsúfolt nagyvárosokban azért lehet majd némi kereslet a svájci fejlesztésű „közlekedési eszköz” iránt. De lássuk is, mit érdemes tudni a csaknem 7 évtizeddel ezelőtt bemutatott BMW Isetta „leszármazottjának” tekinthető, teljesen elektromos járműről!

A minap egyszerre három jövőbeli modelljéről libbentette le a fátylat a SEAT egykori „sportos divíziójából” mára önálló márkává vált Cupra. A látványos eseményen évi félmillió autó értékesítését tűzték ki középtávú célnak, ami figyelembe véve, hogy 2018-as alapításuk óta összesen 200 ezer példánynál járnak, igencsak merész vállalásnak tűnik. A most beígért három autót elnézve ugyanakkor lehet okuk a bizakodásra.

„Bevált recepten ne változtass” – hangzik a mondás, amelyhez a jelek szerint a Maseratinál is tartják magukat. Az olasz gyártó ugyanis a csúcssportkocsik világában megszokott módon nem sokkal azután, hogy előrukkolt egy igencsak figyelemre méltó kupéval (jelensül az MC20-szal), elkészítette annak nyitható tetejű változatát is! Nézzük, mit érdemes tudni a napokban bemutatott, stílszerűen a Cielo (olaszul: „égbolt”) nevet viselő roadsterről!

Bár veszélyesen hangzik, de tény, hogy manapság, az autóiparban a csapból is áram folyik. Az új kibocsátási normák lényegében már csak hibriddel vagy villannyal tarthatók, ezért minden autógyártó óriási pénzeket fektet ebbe a területbe.

Jó nyolcvan évvel ezelőtt a legendás Volkswagen Bogárnak óriási szerepe volt abban, hogy az autózás a hétköznapi emberek számára is elérhető lehetőséggé vált. Most, amikor ez a világ minden jel szerint jókora korszakváltás előtt áll, a VW nem titkoltan azon a dolgozik, hogy az elektromos kocsik „tömegtermékké” válásában is oroszlánrészt vállaljon. E cél elérésének a legújabb, talán minden eddiginél ígéretesebb „eszköze” lehet az ID.1 néven emlegetett, kis méretű villanyautó, amelyről most újabb részletek láttak napvilágot.

A Mercedes-Benz GLC nevű kompakt, luxus szabadidő-autó 2015-ben mutatkozott be, így az iparág „íratlan szabályainak” megfelelően mostanra igencsak megérett a generációváltásra. A német cég már eddig is csepegtetett információkat a közelgő frissítéssel kapcsolatban, most pedig azt is elárulták, hogy az új modell világpremierjére június 1-jén kerül sor. A bejelentés kapcsán néhány új részletet is megosztottak az autóról, valamint egy sejtelmes fotót is közzétettek a kocsi hátuljáról.

Sokan pályáznak mostanság „a világ legerősebb luxus szabadidő-autójának” címére, a versenybe pedig ezennel az Aston Martin is benevezett: a napokban elkészült a legelső példány a DBX 707-ből, amely a márka első SUV-jának (még inkább) teljesítményre kihegyezett változata. A típus nevéből a lóerők száma már kiderül, de természetesen ezen kívül is bőven akadnak említésre méltó részletek a tervek szerint már idén nyáron az utakra kerülő, igencsak izmos divatterepjáróval kapcsolatban.

A Tesla Roadster nevet 2006-ban ismerte meg a világ, és bár a hathatós Lotus-segítséggel fejlesztett kocsiból nem lett tömegmodell, azóta már pontosan tudjuk, hogy útjára indította a XXI. századi autóipar egyik legnagyobb (de legalább is legtöbbet emlegetett) sikersztoriját. Elon Musk cégvezér már az első generáció 2011-es kifutásakor jelezte, hamarosan jön az utód – ami azóta is várat magára. Most viszont úgy fest, már nem sokáig, az amerikai vállalat hivatalos oldalán ugyanis újra rendelhetővé vált az egészen impozáns adatokat ígérő, új Roadster!

A Lucid Air nevű teljesen elektromos luxusautó terveit 2016 végén ismerhette meg a világ. A szegmensében egyedülálló aerodinamikai mutatókat, valamint gigászi teljesítményt és hatótávot ígérő kocsit a kezdetektől a Tesla Model S, illetve a német prémiummárkák villanyautóinak riválisaként harangozta be az amerikai gyártó. Nos, nagyjából mostanra jött el az a pillanat, amikor kiderül, mennyire válnak be a számításaik, a 4 ajtós szedán ugyanis kilép a világpiacra: a friss hírek szerint Európában például már nyáron elérhetővé válik!