Kevés autót övez akkora kultusz, mint az 1989-ben bemutatott Mazda MX-5-öt. Ezért is kavartak akkora hullámokat azok a közelmúltbeli sajtóhírek, amelyekben azt pedzegették, a népszerű „Miatából” nem készül már új változat. A japán gyártó már akkor is igyekezett eloszlatni ezeket a pletykákat, a cég európai termékfejlesztési és műszaki vezetője, Joachim Kunz pedig egy friss interjúban megerősítette: szó sincs a kétüléses, nyitott tetős sportkocsik etalonjának számító MX-5 búcsújáról. Sőt, az ígéretek alapján sokak kedvence az autóipar minden korábbinál nagyobb átalakulása közepette is megőrizheti valódi karakterét!

A tavaly ősszel debütált Mercedes-AMG SL roadsterek eddig kétféle nyolchengeres motorral voltak elérhetőek, a napokban bemutatott, legújabb változatban viszont „lefelezte” a hengerek számát a gyártó. A sportkocsik rajongói elsőre talán csalódottan fogadják ezt a fejleményt, azonban így is van miért felkapni a fejünket az SL 43 néven futó modellre. A 2+2 üléses autóban ugyanis a Forma–1-ből átvett, a sorozatgyártású modelleknél eddig nem látott technológia is helyet kapott.

A Hispano-Suizát a 20. század első felében olyan luxusgyártókkal emlegették egy lapon, mint a Rolls-Royce, a Bugatti vagy épp a Bentley, vásárlóinak listáján pedig mások mellett Greta Garbo, Albert Einstein és Pablo Picasso is szerepelt. Ehhez képest a név mára szinte a feledés homályába veszett. Mostanság viszont egymástól függetlenül két vállalat is a legendás brand felélesztésén fáradozik, közülük a napokban a svájci székhelyű utódcég hiperautójáról láttak napvilágot friss hírek.

„Ami a riválisainknak bevált, az miért ne jönne be nekünk is?” – tehették fel a kérdést annak idején a Maserati főhadiszállásán, amikor egy a luxusszegmensben mostanság kifejezetten jól hasító, közepes méretű szabadidő-autó piacra dobása mellett döntöttek. Mindebből most lett bemutatásra kész kocsi, méghozzá az impozáns teljesítményadatokat felvonultató Grecale, amely a cég elmondása szerint a márka történetének legkomplexebb palettájával érkezik.

A kombi autók csillaga – nem kis részben az egyre nagyobb méreteket öltő SUV-láz miatt – globálisan ugyan leáldozóban van, Európában azonban továbbra is megkerülhetetlen piacot jelentenek. Nem véletlen, hogy az Audi is fontos helyet szán nekik a már a villanyjárművek által uralt jövőképében. Ennek jegyében mutatták be minap az A6 Avant e-Tron koncepcióját, amely több izgalmas újdonsággal igyekszik majd felhívni magára a figyelmet.

  1. Válasszuk ki!
  2. Vizsgáltassuk meg szakemberrel!
  3. Csapjunk le rá, ha jó, mert elviszik!

Írásunk itt véget is érhetne, köszönjük, hogy velünk tartottak stb. A helyzet azonban mégis az, hogy Magyarországon és a világon sok százezer, talán millió ember érzi magát becsapva valamilyen mértékben, amikor frissen beszerzett használt autóját ő maga is használni kezdi.

A Nissan már korábban egyértelművé tette, hogy népszerű szabadidő-autója, a Qashqai legújabb generációja kizárólag hibrid hajtással érkezik Európába. A lágy hibrid verzió már itt is van az utakon, most pedig kiderült, a paletta rövidesen a vállalat „e-POWER” nevű, soros hibridnek nevezett technológiájával bővül. Mutatjuk, mi érdemes tudni erről a rendszerről, amelynek a jelek szerint japán cég fontos szerepet szán a villanyautózás felé történő átmenetben.

Ezt is megértük: a szakmai berkekben nagyra tartott Európai Év Autója választás első 7 helyezettje közt nem kevesebb mint 6 teljesen elektromos kocsit találunk! A rangos díjat végül a Kia EV6 söpörte be, szoros versenyben megelőzve két, ugyancsak akkumulátoros riválisát. Úgy fest tehát, a nemzetközi autós szakértők már elsősorban a villanyautókra kapják fel a fejüket – kérdés csak az, a széles tömegek mikor „mennek utánuk”, és ebben milyen szerepe lehet a most legtöbbre taksált modelleknek.

Jókora vihart kavart a hír, mely szerint az Európai Parlament friss döntése kötelezővé tenné az EU-tagállamokban – így Magyarországon is – az egynapos autópálya-matricák bevezetését. Bár a reformmal kapcsolatban egyelőre több a kérdés, mint a válasz, érdemes eljátszani a gondolattal, milyen hatása lenne a 24 óráig érvényes tikettek piacra dobásának – amely egyébként nem is volna teljesen előzmény nélküli hazánkban.