„Kit érdekelnek a skatulyák?” – kiálthattak fel a Peugeotnál, amikor a tervezőasztalon megszületett a vadonatúj 408-as modelljük. A minap bemutatott autójuk ugyanis magán viseli egy kupé, egy szedán és egy crossover jellegzetes vonásait is, így meglehetősen nehéz bekategorizálni. De hát, miért is kéne, a lényeg úgyis az, hogy mit tud és mit kínál a várhatóan jövő év elején a kereskedésekbe kerülő, „osztályokon felül álló” kocsi.

Az első klímát a Packard szerelte szériaautóba, 1939-ben, de Európában csak az 1990-es években terjedt el igazán, míg Amerikában már a ’70-es években is klímával adták el a kocsik háromnegyedét. Ma már mi is ott tartunk, hogy az átlag 16 éves autóparkunk csereberéjénél is nagyon nehéz megválni egy klíma nélküli autótól, ha csak nem kifejezetten veteránról van szó.

Nehéz eldönteni, hogy a minap hivatalosan is rendelhetővé vált Microlino „törpeautónak” a kinézete vagy a teljesítményével kapcsolatos adatai a megmosolyogtatóbbak, mégsem lehet teljesen kizárni, hogy a zsúfolt nagyvárosokban azért lehet majd némi kereslet a svájci fejlesztésű „közlekedési eszköz” iránt. De lássuk is, mit érdemes tudni a csaknem 7 évtizeddel ezelőtt bemutatott BMW Isetta „leszármazottjának” tekinthető, teljesen elektromos járműről!

A minap egyszerre három jövőbeli modelljéről libbentette le a fátylat a SEAT egykori „sportos divíziójából” mára önálló márkává vált Cupra. A látványos eseményen évi félmillió autó értékesítését tűzték ki középtávú célnak, ami figyelembe véve, hogy 2018-as alapításuk óta összesen 200 ezer példánynál járnak, igencsak merész vállalásnak tűnik. A most beígért három autót elnézve ugyanakkor lehet okuk a bizakodásra.

„Bevált recepten ne változtass” – hangzik a mondás, amelyhez a jelek szerint a Maseratinál is tartják magukat. Az olasz gyártó ugyanis a csúcssportkocsik világában megszokott módon nem sokkal azután, hogy előrukkolt egy igencsak figyelemre méltó kupéval (jelensül az MC20-szal), elkészítette annak nyitható tetejű változatát is! Nézzük, mit érdemes tudni a napokban bemutatott, stílszerűen a Cielo (olaszul: „égbolt”) nevet viselő roadsterről!

Bár veszélyesen hangzik, de tény, hogy manapság, az autóiparban a csapból is áram folyik. Az új kibocsátási normák lényegében már csak hibriddel vagy villannyal tarthatók, ezért minden autógyártó óriási pénzeket fektet ebbe a területbe.

Jó nyolcvan évvel ezelőtt a legendás Volkswagen Bogárnak óriási szerepe volt abban, hogy az autózás a hétköznapi emberek számára is elérhető lehetőséggé vált. Most, amikor ez a világ minden jel szerint jókora korszakváltás előtt áll, a VW nem titkoltan azon a dolgozik, hogy az elektromos kocsik „tömegtermékké” válásában is oroszlánrészt vállaljon. E cél elérésének a legújabb, talán minden eddiginél ígéretesebb „eszköze” lehet az ID.1 néven emlegetett, kis méretű villanyautó, amelyről most újabb részletek láttak napvilágot.

A Mercedes-Benz GLC nevű kompakt, luxus szabadidő-autó 2015-ben mutatkozott be, így az iparág „íratlan szabályainak” megfelelően mostanra igencsak megérett a generációváltásra. A német cég már eddig is csepegtetett információkat a közelgő frissítéssel kapcsolatban, most pedig azt is elárulták, hogy az új modell világpremierjére június 1-jén kerül sor. A bejelentés kapcsán néhány új részletet is megosztottak az autóról, valamint egy sejtelmes fotót is közzétettek a kocsi hátuljáról.

Sokan pályáznak mostanság „a világ legerősebb luxus szabadidő-autójának” címére, a versenybe pedig ezennel az Aston Martin is benevezett: a napokban elkészült a legelső példány a DBX 707-ből, amely a márka első SUV-jának (még inkább) teljesítményre kihegyezett változata. A típus nevéből a lóerők száma már kiderül, de természetesen ezen kívül is bőven akadnak említésre méltó részletek a tervek szerint már idén nyáron az utakra kerülő, igencsak izmos divatterepjáróval kapcsolatban.