Bár veszélyesen hangzik, de tény, hogy manapság, az autóiparban a csapból is áram folyik. Az új kibocsátási normák lényegében már csak hibriddel vagy villannyal tarthatók, ezért minden autógyártó óriási pénzeket fektet ebbe a területbe.

Jó nyolcvan évvel ezelőtt a legendás Volkswagen Bogárnak óriási szerepe volt abban, hogy az autózás a hétköznapi emberek számára is elérhető lehetőséggé vált. Most, amikor ez a világ minden jel szerint jókora korszakváltás előtt áll, a VW nem titkoltan azon a dolgozik, hogy az elektromos kocsik „tömegtermékké” válásában is oroszlánrészt vállaljon. E cél elérésének a legújabb, talán minden eddiginél ígéretesebb „eszköze” lehet az ID.1 néven emlegetett, kis méretű villanyautó, amelyről most újabb részletek láttak napvilágot.

A Mercedes-Benz GLC nevű kompakt, luxus szabadidő-autó 2015-ben mutatkozott be, így az iparág „íratlan szabályainak” megfelelően mostanra igencsak megérett a generációváltásra. A német cég már eddig is csepegtetett információkat a közelgő frissítéssel kapcsolatban, most pedig azt is elárulták, hogy az új modell világpremierjére június 1-jén kerül sor. A bejelentés kapcsán néhány új részletet is megosztottak az autóról, valamint egy sejtelmes fotót is közzétettek a kocsi hátuljáról.

Sokan pályáznak mostanság „a világ legerősebb luxus szabadidő-autójának” címére, a versenybe pedig ezennel az Aston Martin is benevezett: a napokban elkészült a legelső példány a DBX 707-ből, amely a márka első SUV-jának (még inkább) teljesítményre kihegyezett változata. A típus nevéből a lóerők száma már kiderül, de természetesen ezen kívül is bőven akadnak említésre méltó részletek a tervek szerint már idén nyáron az utakra kerülő, igencsak izmos divatterepjáróval kapcsolatban.

A Tesla Roadster nevet 2006-ban ismerte meg a világ, és bár a hathatós Lotus-segítséggel fejlesztett kocsiból nem lett tömegmodell, azóta már pontosan tudjuk, hogy útjára indította a XXI. századi autóipar egyik legnagyobb (de legalább is legtöbbet emlegetett) sikersztoriját. Elon Musk cégvezér már az első generáció 2011-es kifutásakor jelezte, hamarosan jön az utód – ami azóta is várat magára. Most viszont úgy fest, már nem sokáig, az amerikai vállalat hivatalos oldalán ugyanis újra rendelhetővé vált az egészen impozáns adatokat ígérő, új Roadster!

A Lucid Air nevű teljesen elektromos luxusautó terveit 2016 végén ismerhette meg a világ. A szegmensében egyedülálló aerodinamikai mutatókat, valamint gigászi teljesítményt és hatótávot ígérő kocsit a kezdetektől a Tesla Model S, illetve a német prémiummárkák villanyautóinak riválisaként harangozta be az amerikai gyártó. Nos, nagyjából mostanra jött el az a pillanat, amikor kiderül, mennyire válnak be a számításaik, a 4 ajtós szedán ugyanis kilép a világpiacra: a friss hírek szerint Európában például már nyáron elérhetővé válik!

Mostanában sokat találkozunk a véleménybuborék fogalmával, mely szerint, ha valaki folyamatosan csak egyféle véleménnyel találkozik (ami olyan, mint az övé), egyrészt hajlamos azt objektív igazságként kezelni, másrészt azt gondolni, hogy ez egyben a többségi vélemény is (aztán vagy igen, vagy nem). Hasonló helyzetet látunk kialakulni az autók kapcsán is. A hírek mind chiphiányról, leállított gyárakról, akadozó ellátási láncokról, csökkenő újautó-eladásokról és 1-2 éves várólistákról szólnak, miközben, ha csak a híreket figyeljük, az égig emelkednek az árak.

A Ferrari tavaly mutatta be a 296 GTB nevű sportkocsit, amely a maga V6-os motorjával és plug-in hibrid technológiájával már egy új korszak, az „óvatos villanyosítás” jegyében készült. A kupénak a minap leleplezték a nyitható tetejű verzióját, a 296 GTS-t is, amely így az első olyan hathengeres turbómotorral felszerelt kabrió utcai autó, amelyen a híres ágaskodó lovas embléma virít. A maranellói székhelyű cég kedvcsináló gyanánt többek közt azt ígéri, a Spider-változat vezetése a zárt elődjéhez képest jobb élményt nyújt majd a „drámai” motorhangzást kedvelőknek.

Kicsivel több mint három éve van az utakon a BMW legnagyobb szabadidő-autója, az X7, az iparágban szokásosnak mondható módon ezért a müncheni cégnél is úgy gondolták: itt az ideje egy kis frissítésnek! A „ráncfelvarrás” elsősorban a kocsi elejének kialakítását érinti, de a motorkínálat terén is hoznak újdonságot a tervek szerint még idén a kereskedésekbe kerülő változatok. Lássuk mit érdemes tudni a közelgő luxus SUV-okról!