„Gyárt még egyáltalán valaki hagyományos meghajtású kocsikat?” – teheti fel valaki kérdést azt látva, hogy napjainkban 10 autóiparral kapcsolatos hírből kis túlzással 8-9 különböző elektromos modellekről szól. Nos, a felvetésre a válasz az, hogy természetesen igen! Itt van például az Alpine, amely az A110 nevű benzinmotoros kupéjából egyszer már készített egy dinamizmusra kihegyezett verziót (A110 S néven), most pedig még tovább ment a fejlesztésben. Nézzük, mit érdemes tudni a debütáló A110 R-ről!

Az utóbbi időben megint egyre többet lehet hallani a Tesla Cybertruckről, ami arra utal, hogy a már többéves csúszásban lévő nagy méretű, elektromos pick-up hamarosan tényleg gyártásba kerül. Az amerikai vállalat első embere, Elon Musk a napokban egy – kissé rosszul időzített – ígérettel igyekezett felhívni a figyelmet a futurisztikus külsejű járműre: a világ jelenlegi leggazdagabb embere szerint a könnyű teherautó amolyan „kétéltűként” képes lesz problémamentesen átkelni folyókon, tavakon, sőt, nyugodt időben akár a tengeren is „ellavírozik”.

Nagyjából fél éve ismerte meg a világ a Renault Australt, az egyre népszerűbb crossover-SUV szegmens egyik legújabb képviselőjét. A házon belül a Kadjar utódjának szánt ötajtós kocsinak a tervek szerint az ősz folyamán már az utakon kell lennie, így legfőbb ideje volt, hogy a francia cég eláruljon néhány újabb részletet, közte a leendő árakat. Dízelmotor nincs, de sok más érdekesség azért akad a márka új stílusjegyeivel felruházott szabadidő-autóval kapcsolatban!

Az elektromos autók tömeges elterjedésének jelenlegi legnagyobb akadályai közé tartoznak – a magas árukon kívül persze – a korlátozott hatótáv és a lassú újratöltés is. Sok más gyártó mellett a BMW is gőzerővel dolgozik a fenti kihívások megoldásán, egy friss nyilatkozat szerint pedig már olyan jól haladnak a fejlesztésekkel, hogy némi túlzással „vissza is kell fogni magukat”.

A „zöldítés” trendje jó ideje elérte a hiperautók szegmensét is: az olyan kisebb műhelyek, mint a Pininfarina, a Rimac vagy az Aspark mellett patinás gyártók – a teljesség igénye nélkül a Ferrari, a Lotus, a Maserati és a McLaren – is szép lassan leteszik a voksukat a hibrid- vagy a teljesen elektromos hajtás mellett. Ebben a helyzetben szinte üdítőnek hat az olasz Pagani vállalat, amely a minap leleplezett harmadik modelljében is kitartott a hagyományos V12-es erőforrás mellett. De nem a belsőégésű motor az egyetlen különlegesség, amit érdemes kiemelni a vadonatúj kétajtós sportkocsival kapcsolatban.

Aki elég idős hozzá, emlékezhet az 1980-as évek közlekedési jövőképére. Akkoriban mindenki repülő autókat vízionált mostanra, ami azonban (tömegesen) nem valósult meg. Ennek sok oka van, ezekre is kitérünk, de inkább egy reális jövőképet akarunk felvázolni a következő néhány évtizedre. A kérdés az, hogy mivel közlekedünk majd TÉNYLEGESEN?

A statisztikák szerint Európában ma már minden tizedik eladott új autó tisztán elektromos. A kontinens országai persze óriási szórást mutatnak e tekintetben, az alig észrevehető részesedéstől a lassan totális dominanciáig. Magyarország ilyen szempontból a középmezőny aljához tartozik. Lássuk, milyen érdekességeket lehet még kiolvasni a számokból!

Egy ideig úgy tűnt, hogy a Honda Civic legújabb, tizenegyedik generációjának egyetlen „hagyományos” meghajtású képviselője sem jut el Európába – nemrég azonban kiderült, hogy a típus rajongói által mindig nagyon várt Type R változat mégiscsak kapható lesz a mi kontinensünkön is. A várhatóan a jövő év elején érkező, teljesítményre kihegyezett kocsiról már eddig is tudni lehetett néhány részletet, a japán vállalat pedig most a teljesítménnyel kapcsolatos adatokat is nyilvánosságra hozta.

A kínai autógyártók egyre hangosabban dörömbölnek az európai piac ajtaján, az egyik legújabb próbálkozó pedig a Hongqi, amely a minap bejelentette, hogy első uniós országként Hollandiában is rendelhetővé teszi az E-HS9 nevű, nagy méretű, prémiumkategóriás szabadidő-autóját. Lássuk, milyen paraméterekkel próbálja elnyerni az öreg kontinens vásárlóinak tetszését a teljesen elektromos SUV!