Két hónapja jelentette be a BMW, hogy a 2-es kupéjuk 2021 óta az utakon lévő legújabb változatát is „kezelésbe veszi” a cég teljesítményorientált autókért felelős részlege, a legfrissebb hírek szerint pedig már el is kezdődött a vadonatúj M2-esek sorozatgyártása. A Mexikóban készülő kétajtós kocsi nagyrészt megörökölte elődje technológiai alapjait – ám természetesen a mérnökök igyekeztek ebből minden eddiginél többet kihozni!

A sportkocsik világában már az is meglehetősen nagy szónak számít, ha egy új modell tömege 1 tonna alatt marad. A holland Donkervoort azonban még ennél is magasabbra (jobban mondva: alacsonyabbra) tette a lécet, a minap bemutatott F22 nevű kétajtósuk ugyanis mindössze 750 kilogrammot nyom. De messze nem ez az egyetlen említésre méltó információ a hamarosan érkező, limitált szériás autóval kapcsolatban!

Megérkezett Magyarországra a Volvo közelmúltban bemutatott, teljesen elektromos szabadidő-autója, az EX90. Az ötajtós, három üléssoros modell, amely több szempontból is mérföldkőnek számít a svéd gyártó történetében, az XC90 helyére lépve válik a márka új „zászlóshajójává”. A luxus SUV-ot Európában kétféle változatban kínálják, a friss információk szerint pedig hazánkban mindkettő érhető lesz – az árát viszont alaposan megkérik.

Akadnak luxusautó-gyártók, amelyek a mostani, hektikus világgazdasági helyzetben is valósággal lubickolnak, míg másoknak szinte már a fennmaradásért kell küzdeni. A McLaren a jelek szerint az utóbbiak közé tartozik: a patinás brit cég nemrég kénytelen volt eladni saját gyűjteményének jó pár értékes darabját, hogy némileg javítson mérlegén, illetve továbbra is finanszírozni tudja a márka szempontjából történelminek mondható Artura nevű szuperkocsi (képünkön) fejlesztését.

Több mint három éve annak, hogy a ’60-as, ’70-es évek egyik nagy csodálattal övezett sportkocsigyártója, a De Tomaso újra hallatott magáról. Az olasz gyökerű, de mostanra hongkongi tulajdonban lévő márka akkor a meglehetősen impozáns látványt nyújtó P72-essel rukkolt elő, most pedig erre is rátettek egy (vagy inkább két) lapáttal: a napokban bemutatott P900-as az elkészülte után kétségkívül a versenypályák – merthogy csak ott lehet majd találkozni vele – egyik „csúcsragadozója” lesz!

Egyszer egy vitorlásversenyző mondta nekem, hogy tényleg klassz a kevlárvitorla, csak két dolgot nem bír: a szelet meg a napot. Nos, valahogy így van ez az autóval is: nagyon klassz, és csak két dologtól tud tönkremenni: ha használjuk, meg ha nem. A használat során keletkező problémákkal már sokat foglalkoztunk, így ezúttal azt futjuk át a teljesség igénye nélkül, mire kell figyelni, ha egy autó sokat áll. Az autó ugyanis, hasonlóan pl. az agarakhoz, futásra „készült”, a mozgás az ideális közege. Ha helyben áll, és nincs mozgatva, nagyon hamar beteg lesz. Sokat állni hagyni egy kocsit eleve pazarlás, hiszen akkor is viszi a pénzt, ha nem használjuk (biztosítás, adók stb.). Kivétel ezalól, ha gyűjtő az ember, de ők jellemzően azt is tudják, hogyan kell tárolni a járgányokat.

Manapság, ha egy vadonatúj hiperautóról hallunk, amely kevesebb mint 2,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, és a 200-as tempó eléréséhez is csak mintegy 8 másodpercre van szüksége, szinte automatikusnak vesszük, hogy a hajtásért bizonyára elektromos motorok felelnek. A napokban bemutatott Praga Bohema azonban az üdítő kivételek közé tartozik! A patinás cseh gyártó egyenesen úgy fogalmazott, hogy mielőtt a villanyjárművek átveszik az uralmat, eljött a „most vagy soha” pillanat az ilyen benzines csúcskocsik számára!

Azok után, hogy a Fiat 500 következő generációja a közelmúltbeli bejelentések alapján már kizárólag elektromos változatban lesz kapható, szinte borítékolható volt, hogy a vállalat teljesítményre kihegyezett részlege is elkészíti a saját villanyverzióját az ikonikus városi kisautóból. A frissen bemutatott Abarth 500e a teljesség igénye nélkül több lóerővel, sportosabb vezetési élménnyel és mesterséges benzinmotorhanggal igyekszik belopni magát a vásárlók szívébe.

A mögöttünk hagyott hétvégén véget ért a 2022-es Formula–1-es világbajnokság, amely minden idők egyik legegyoldalúbb küzdelmét hozta: Max Verstappen (Red Bull) a kissé nehézkes idénykezdet után végül rekordszámú futamgyőzelemmel (15), dobogós helyezéssel (18) és megszerzett ponttal (454) hódította el karrierje második vb-címét. A rajongók számára tehát megkezdődött a bő 3 hónapos téli „holtszezon” – mi pedig már most összegyűjtöttük, mit lehet tudni a következő évről!