Az autóiparban mostanság kénytelenek voltunk hozzászokni a jelentős csúszásokhoz, azonban mind közül talán a legnagyobb „késlekedő” a Tesla Cybertruck. Persze könnyen lehet, hogy az innovációról ismert kaliforniai vállalat elektromos pickupja csak a felfokozott várakozás, az óriási ígéretek és a folyamatos reflektorfény miatt tűnik egy „soha véget nem érő történetnek”. Most azonban úgy fest, lassan pont kerülhet a sztori végére, egy közelmúltbeli Twitter-bejegyzés szerint ugyanis a cég texasi üzemében elkészült a kisteherautó első véglegesnek tűnő példánya. Az Auto Check Center szervizhálózat új bejegyzésében ennek apropóján a várva várt Tesláról lesz szó.

Már eddig is abszurdnak tűnt, hogy a fejlesztés alatt lévő Koenigsegg Gemerára a róla szóló hírekben olykor „családi” autóként hivatkoztak, hisz mégiscsak egy nagyjából 1700 lóerős, hibrid hipersportkocsiról van szó, amely legfeljebb azért „praktikusabb” a szegmens többi képviselőjénél, mert 2 helyett 4 ülés található benne. A minap a jármű aztán még egy (vagy inkább több) lépéssel távolodott a családi kategóriától, egy friss bejelentés szerint ugyanis 2200 lóerős kivitelben is elérhető lesz. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében a teljesítmény terén világrekorderré váló GT-modellről ejtünk néhány szót.

Időnként történnek tragédiák a közutakon, de némelyik nagyobb port ver fel, mint a többi. Ilyen például a legutóbbi, Árpád hídon történt baleset, amiben két gyors autó (vélhetően) versenyzett, ütközött, mindkettő összetört, mindkét sofőr megsérült, egy ártatlan kerékpáros pedig életét vesztette. 2022-ben például 535-an haltak meg a hazai utakon, és szinte biztos, hogy így vagy úgy mindegyik elkerülhető lett volna. A különbség, hogy ott nem volt szó több tíz milliós autóról, ezért kisebb port vernek fel ezek az ügyek.

Az autós világ az utóbbi időben számos jól csengő nevű, egykor közönségkedvencnek számító típustól volt kénytelen elköszönni, most pedig itt a következő a sorban: a Ford a minap a nemzetközi média érdeklődésére megerősítette, a héten véget ér az 1976 óta az utakon lévő Fiesta gyártása. Akik figyelemmel kísérik a piaccal kapcsolatos híreket, akár itt az Auto Check Center szervizhálózat oldalán, azokat nem fogják váratlanul érni az utódlással kapcsolatos információk, ugyanis a népszerű kisautó helyét a vállalat kölni üzemében egy tisztán elektromos SUV veszi át.

A következő egy évben várhatóan több olyan „emberi léptékű” tisztán elektromos kocsi is megjelenik a piacon, amelyek egyaránt az „első igazi villany-tömegautó” státuszára pályáznak. Közéjük tartozik a Renault 5 EV is, amelyet a minap már gyártásra kész változatban kaptak lencsevégre az utakon. Bár a jármű az ilyen teszteken szokásos álcázófóliát viselt, az egyértelműnek tűnik, hogy a végleges külső nem sokban tér majd el a már korábban bemutatott koncepciótól. Az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkében a házon belül kimondva-kimondatlanul a Zoe örökének szánt kisautóról lesz szó.

Jókora hullámokat keltett autós berkekben az a napokban közzétett olaszországi javaslat, amely a jogosítvány megszerzését követően 3 évig nem engedné a sofőröknek, hogy egy meghatározott (nem túl magas) lóerőszámnál nagyobb teljesítményű autót vezessenek. És bár ez esetben csak Olaszországról van szó, jelenleg a világ több pontján is napirenden van a friss jogsisok különböző módokon való korlátozása. Az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzésében állást foglalni nem kívánunk, azt meghagyjuk olvasóinknak – mindenesetre a kérdéssel kapcsolatos tudnivalókat megpróbáljuk összefoglalni.

A kínai BYD nevével idehaza egyelőre elsősorban azért lehet találkozni, mert a hsziani székhelyű óriásvállalat Komáromban működtet egy elektromosautóbusz-gyárat. Könnyen lehet azonban, hogy ez hamarosan megváltozik, és az éppen 20 éve alapított cég személyautói egyre gyakoribb látványt nyújtanak majd az utakon. Ennek a térhódításnak az egyik következő eleme lehet a 2021-ben debütált, tisztán elektromos Dolphin, amelyről nemrég kiderült, hogy Európát is célba veszi. A BYD a napokban több részletet is elárult az itteni vásárlóknak szánt változatokról, amit mi most „tovább is adunk” mindazoknak, akik követik az Auto Check Center szervizhálózat itteni bejegyzéseit.

Amit eddig is sejteni lehetett, az a minap biztossá vált: az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) a sajtónak megerősítette, hogy az európai uniós irányelveknek megfelelően 2024-ben hazánk is bevezeti az egynapos autópálya-matricákat. Az újítás kapcsán még sok részlet nem tisztázott, közte a talán legfontosabb, vagyis hogy mennyibe kerül majd az itthon nagyjából negyedszázad után visszatérő termék. Néhány információ azonban már most ismert, ezeket igyekeztünk összefoglalni az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében.

Társaságban többször hangoztatott nézet, hogy „a villanyautók pofonegyszerű szerkezetek, ezért is nem tudnak elromlani”, illetve „csak az aksival lehet gond”. Nos, mindkét mondás nagyjából annyira (nem) igaz, mint a „3F szabály”, vagy a dízelhisztéria. Az Auto Check Center legújabb bejegyzésében igyekszünk eggyel tisztább vizet önteni ebbe a pohárba anélkül, hogy nagyon tudományosak akarnánk lenni.