Javában zajlik a világ egyik legjelentősebb járműipari rendezvénye, a Müncheni (korábban Frankfurti) Autószalon, amely a beszámolók szerint a kínai márkák minden eddiginél erősebb jelenlététől hangos. Az ázsiai országból nem kevesebb mint 70 vállalat vesz részt az eseményen, amelynél csak a házigazda németek delegációja népesebb – sőt, ha csak a kiállító autógyártók számát nézzük, a kínaiak túl is tesznek a vendéglátókon. A korábbi évekhez képest újdonság, hogy az ottani cégek többsége luxus villanyautót hozott az európai közönség elé – melyek közül az Avatr 12 premierje váltotta ki az egyik legnagyobb visszhangot. Erről a modellről is szó lesz az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében.

A Nissan Leaf aktuális (második) generációja 2017 óta van az utakon, így az iparág „íratlan szabályai” alapján lassacskán időszerű lenne az új változat bemutatása. Más kérdés, hogy korábban lehetett arról is olvasni, hogy egyáltalán nem újul már meg a típus, míg mások biztosra vették a harmadik korosztály érkezését. Nos, a japán vállalat a friss hírek szerint úgy oldja meg a kérdést, mint az okos leány Mátyás király meséjében: „lesz is új Leaf, meg nem is”. Hogy ez pontosan mit jelenthet, az az Auto Check Center friss bejegyzéséből kiderül.

A fránya anyagiak mindig is megosztották a társadalmakat, és ez ma sincs másként, de tegyük fel, hogy olvasónk abban a helyzetben van, hogy képes és szeretne autót ajándékozni valakinek. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében összeszedtük, kinek érdemes autót venni és kinek nem, vagy inkább ne. Figyelem, célcsoportok és szempontok következnek, pro és kontra:

A Lamborghini rajongóinak egy „békát már le kellett nyelniük”, amikor a sportkocsijairól híres márka néhány éve piacra dobta az (amúgy rendkívül sikeres) Urus divatterepjárót. A bolognai székhelyű cég rövidesen az autóipar másik nagy, ám a közvéleményt megosztó „hullámát” is igyekszik meglovagolni: már javában dolgoznak ugyanis a vállalat tisztán elektromos kocsijain. A crossoveres vonásokkal felvértezett Lanzador nevű kétajtós (ám 4 személyes) kupé terveit a minap nyilvánosságra is hozták, így itt az idő, hogy Auto Check Center szervizhálózat bejegyzéseinek olvasóit beavassuk a már ismert részletekbe.

Javában zajlik a globális autós szektor egyik legjelentősebb eseménye, a Monterey Car Week, számos gyártó pedig természetesen erre az alkalomra időzíti legújabb modelljének bemutatását. Így tett a villanymotoros luxussportkocsikra szakosodott Automobili Pininfarina is, amely a minap – a cég saját megfogalmazása szerint – „a világ legelső elektromos hiper barchettáját” leplezte le a kaliforniai városban. Az Auto Check Center szervizhálózat soron következő írásában a B95 néven futó, tető és szélvédő nélküli csúcsautóról ejtünk néhány szót.

Az amerikai Fisker vállalat nemrég a világ legelső teljesen elektromos, négyajtós, nyitható tetejű GT-sportkocsijaként harangozta be a Ronin nevű, fejlesztés alatt lévő luxusjárművét, amelyről a napokban néhány technikai részlet is kiderült. A limitált szériás újdonsággal a cég dinamizmus és hatótáv terén is alaposan fel akarja adni a leckét a konkurenciának a hiper-villanyautók egyre szélesebb mezőnyében. Az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzésében a csillagászati áron érkező „gazdátlan szamurájjal” foglalkozunk.

A Hyundai már egy hónapja elárulta, hogy rövidesen lerántja a leplet népszerű, közepes méretű szabadidő-autója, a Santa Fe legújabb generációjáról, a minap pedig végre a legtöbb fontos részletet is megosztották a közelgő kocsival kapcsolatban. Az elődjeihez képest látványosan szögletesebbé vált újdonság az eddigi információk alapján Európába csak hibrid változatokban jut el, méghozzá a friss hírek szerint akár már a következő esztendő elején. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében sorra vesszük, mit érdemes tudni a megújuló SUV-ról!

Tíz külföldről Magyarországra érkező, használt személygépkocsiból átlagosan 4-nek Németország a „forrása” – legalábbis ez derült ki az autóipari adatszolgáltatással foglalkozó carVertical friss statisztikáiból. Mindez persze nem újdonság, és nem is egyedi jelenség, hiszen a kelet-közép-európai régió többi államában is jó ideje hasonló a helyzet. Az Auto Check Center szervizhálózat legújabb cikkében többek közt arra keressük a választ, vajon miért „ragaszkodunk” ennyire a német importhoz?

A modern Škoda Superb (ejtsd: „szuperb”, nem pedig szuperbé, vagy bármi más) 2001 óta van velünk, és egyre inkább eltávolodott a „szegény ember Passatja” kategóriától, és nemcsak árban. Mára sok mindenben megelőzi platformtársát, a mindenkori VW Passatot, sőt, ‒ szubjektíven ‒ sok szempontból vonzóbb is annál. Most a Cseh-Német-Szlovák gyártó, szóval a Škoda újabb, minden tekintetben nagy dobással bizonyítja, hogy van még létjogosultsága a méretes kombiknak és szedánoknak, merthogy az új Passattal ellentétben a Superbet klasszik lépcsőshátúként is meg lehet majd venni, miközben a Passatból már csak a kombi marad.