Úgy tűnik, a Porsche fejlesztői nincsenek híján a humorérzéknek: nem is olyan régen a teljesen elektromos Taycan új változatának egyik prototípusán tűnt fel a TDI (vagyis turbódízel) felirat, a minap pedig egy tesztelés alatt álló, ugyancsak kizárólag villanymotor által hajtott Boxsterre raktak „álkipufogót”. A német gyártó a korábbi hírek szerint az évtized közepére mondana búcsút a belsőégésű motoroknak a népszerű típusnál, néhány évvel azután pedig szinte teljesen „kizöldítené” palettáját.

Évek óta tudni lehetett, hogy az Audi TT pályafutása hamarosan véget ér, ez a pillanat pedig egy félreérthetetlen jelzés alapján most jött el: a német gyártó Final Edition, azaz „Utolsó Kiadás” néven mutatta be a minap a népszerű sportkocsi új verzióját. A kezdetektől fogva Győrben készülő kétajtós kupék és roadsterek közvetlen utód nélkül lépnek le a színről, de a sikerükhöz nagy mértékben hozzájáruló formaviláguk a hírek szerint tovább élhet majd az elektromos korszakban is.

Napjainkban szinte kötelező temetni a dízelüzemet, talán már a benzinest is, a sajtó és a megzavart autós fejek pedig hidrogénnel és elektromossággal vannak tele. Ehhez képest a közúti szállításban a dízel továbbra is egyeduralkodó, a többség benzines autóval jár, és nagyjából minden üzemanyaggal vannak komoly problémák. A „félig teli pohár” úgy hangzik, hogy az autózás előtt számos fejlesztési lehetőség van, de mindegyik jelentős technológiai innovációt igényel az áttöréshez. A félig üres pohár felől mindez úgy tűnik, hogy a mai értelemben vett autózás egy az egyben fenntarthatatlanná vált, és annyira energiaigényes, hogy mindenképp zsákutca. Nézzük a részleteket!

A JATO Dynamics nemrég összesítette a 2022-es év autós eladásai adatait 30 országban (26 EU-tagállamban, valamint az Egyesült Királyságban, Svájcban, Norvégiában és Izlandon), amelyből kiderült: 15 év után először nem a Volkswagen Golf az európai vásárlók kedvence, hanem a Peugeot 208! Érdekesség, hogy a hosszúra nyúlt Golf-éra előtt, 2007-ben, éppen az a Peugeot 207 volt a kontinens legnépszerűbb modellje, amelynek helyét az új listavezető kb. 10 éve átvette a márka palettáján.

A Swace egyértelműen a kevésbé ismert Suzuki-típusok közé tartozik, pedig a 2020 őszén debütált, full hibrid kombi Magyarországon is kapható. Némi sarkítással mondhatjuk, hogy az autó nem más, mint egy „átemblémázott” – és kissé jutányosabb árú – Toyota Corolla. Márpedig azok után, hogy utóbbi kocsi Touring Sports változata nemrég átesett egy kisebb frissítésen, borítékolható volt, hogy a Suzuki Swace is hamarosan megújul. Ez a pillanat most jött el, a „ráncfelvarrás” pedig több téren is számottevő előrelépést hozott.

A Formula–1 vezetői nemrég hivatalosan bejelentették, hogy nem pótolják az eredetileget április közepére beütemezett Kínai Nagydíjat, amit a koronavírus-járvány miatt idén sem tudnak megrendezni. A mezőnyre ezzel együtt is rekordhosszúságú, összesen 23 futamot felölelő szezon vár – no meg a több ponton is kifejezetten logikátlanul összeállított naptár miatt nagyjából 8 és fél hónap alatt több mint 132 ezer kilométernyi utazás.

Szép kis születésnapi ajándékot kapott az éppen 80 évvel ezelőtt alapított Jeep, a nemrégiben bemutatott kompakt szabadidő-autójuk, az Avenger ugyanis elnyerte a 60. alkalommal odaítélt Európai Év Autója díjat. Elsőre talán furcsa lehet, hogy egy európai vetélkedésben részt vehetett egy amerikai márka (bár az iparágat manapság jellemző, szinte követhetetlen tulajdonviszonyok közepette ez már alig jelent valamit), de nyugodtan mondhatjuk, hogy egy ízig-vérig európai kocsiról van szó: a gyártása Lengyelországban zajlik, és elsődleges piaca is az öreg kontinens, ahogy arról a kocsi részletei is árulkodnak.

A 2023-as esztendő történelmi jelentőségű a Maserati számára, hiszen – ha minden a tervek szerint halad – idén érkezik az utakra a vállalat első tisztán elektromos modellje, a Granturismo Folgore. Az olasz luxusgyártónál pedig ez csak a kezdet, hiszen a korábbi bejelentésük alapján az évtized végére kizárólag villanyautókat kínálnak majd, ennek jegyében pedig már a következő években előrukkolnak 6 új elektromos kocsival. Ezek egyike lesz a Levante Folgore, amelyről a napokban új információk jelentek meg a nemzetközi sajtóban.

Egy ideje tudvalévő, hogy ha kissé késve is, de a Suzuki is elkezdi meglovagolni az autóipar legnagyobb aktuális hullámát: a japán gyártó 2025-re ígéri első tisztán elektromos kocsiját. A most zajló indiai Auto Expo 2023 rendezvényen be is mutatták ennek látványterveit, egyúttal néhány információt is elárultak az egyelőre eVX néven emlegetett járműről. És ahogy az ilyenkor lenni szokott, a tények mellé gyorsan érkezett néhány találgatás is. Egy szintén friss hír alapján például többen úgy vélik, az úttörő villany-Suzukiban egy a szegmensben ritka váltómegoldás kaphat helyet.