Az autós világ az utóbbi időben számos jól csengő nevű, egykor közönségkedvencnek számító típustól volt kénytelen elköszönni, most pedig itt a következő a sorban: a Ford a minap a nemzetközi média érdeklődésére megerősítette, a héten véget ér az 1976 óta az utakon lévő Fiesta gyártása. Akik figyelemmel kísérik a piaccal kapcsolatos híreket, akár itt az Auto Check Center szervizhálózat oldalán, azokat nem fogják váratlanul érni az utódlással kapcsolatos információk, ugyanis a népszerű kisautó helyét a vállalat kölni üzemében egy tisztán elektromos SUV veszi át.

A következő egy évben várhatóan több olyan „emberi léptékű” tisztán elektromos kocsi is megjelenik a piacon, amelyek egyaránt az „első igazi villany-tömegautó” státuszára pályáznak. Közéjük tartozik a Renault 5 EV is, amelyet a minap már gyártásra kész változatban kaptak lencsevégre az utakon. Bár a jármű az ilyen teszteken szokásos álcázófóliát viselt, az egyértelműnek tűnik, hogy a végleges külső nem sokban tér majd el a már korábban bemutatott koncepciótól. Az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkében a házon belül kimondva-kimondatlanul a Zoe örökének szánt kisautóról lesz szó.

Jókora hullámokat keltett autós berkekben az a napokban közzétett olaszországi javaslat, amely a jogosítvány megszerzését követően 3 évig nem engedné a sofőröknek, hogy egy meghatározott (nem túl magas) lóerőszámnál nagyobb teljesítményű autót vezessenek. És bár ez esetben csak Olaszországról van szó, jelenleg a világ több pontján is napirenden van a friss jogsisok különböző módokon való korlátozása. Az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzésében állást foglalni nem kívánunk, azt meghagyjuk olvasóinknak – mindenesetre a kérdéssel kapcsolatos tudnivalókat megpróbáljuk összefoglalni.

A kínai BYD nevével idehaza egyelőre elsősorban azért lehet találkozni, mert a hsziani székhelyű óriásvállalat Komáromban működtet egy elektromosautóbusz-gyárat. Könnyen lehet azonban, hogy ez hamarosan megváltozik, és az éppen 20 éve alapított cég személyautói egyre gyakoribb látványt nyújtanak majd az utakon. Ennek a térhódításnak az egyik következő eleme lehet a 2021-ben debütált, tisztán elektromos Dolphin, amelyről nemrég kiderült, hogy Európát is célba veszi. A BYD a napokban több részletet is elárult az itteni vásárlóknak szánt változatokról, amit mi most „tovább is adunk” mindazoknak, akik követik az Auto Check Center szervizhálózat itteni bejegyzéseit.

Amit eddig is sejteni lehetett, az a minap biztossá vált: az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) a sajtónak megerősítette, hogy az európai uniós irányelveknek megfelelően 2024-ben hazánk is bevezeti az egynapos autópálya-matricákat. Az újítás kapcsán még sok részlet nem tisztázott, közte a talán legfontosabb, vagyis hogy mennyibe kerül majd az itthon nagyjából negyedszázad után visszatérő termék. Néhány információ azonban már most ismert, ezeket igyekeztünk összefoglalni az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében.

Társaságban többször hangoztatott nézet, hogy „a villanyautók pofonegyszerű szerkezetek, ezért is nem tudnak elromlani”, illetve „csak az aksival lehet gond”. Nos, mindkét mondás nagyjából annyira (nem) igaz, mint a „3F szabály”, vagy a dízelhisztéria. Az Auto Check Center legújabb bejegyzésében igyekszünk eggyel tisztább vizet önteni ebbe a pohárba anélkül, hogy nagyon tudományosak akarnánk lenni.

A Honda azok közé a gyártók közé tartozik, amelyek egyelőre lassabban haladnak az elektromos átállás útján: Európában például egészen eddig csak egyetlen villanyautót, a 2020-ban debütált Honda e-t forgalmaztak. Ez a szám most egy csapásra megduplázódik, ugyanis a közelmúltban leleplezett e:Ny1 is megjelent a kontinens kereskedéseiben, beleértve Magyarországot. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében a tisztán elektromos, kompakt SUV bemutatására teszünk kísérletet.

Bő két éve Elon Musk, a Tesla első embere úgy mutatta be a cég akkori újdonságát, a Model S Plaidet, mint ami „gyorsabb, mint egy Porsche és biztonságosabb, mint egy Volvo.” Nos, az állítás első felére most érkezett egy nagyon erős bizonyíték, a tisztán elektromos szedán ugyanis több mint 8 másodperccel megdöntötte a nagy rivális Porsche Taycan Turbo S körrekordját a legendás Nürburgring Nordschleife versenypályán. Az Auto Check Center szervizhálózat legújabb cikkében a világ leggyorsabb sorozatgyártású villanyautója címet visszahódító kocsiról lesz szó.

Ha két átlagautós találkozik a kocsijuk mellett (és nem koccantak, hanem csak úgy beszélnének egymással), nagyjából három kérdést tesznek fel, változó sorrendben: hány lovas, mennyit megy, mennyit eszik. Ezek a kérdések, témák azért is különösen „bájosak” , mert a napi használat, tulajdonlás, örömforrás szempontjából nagyjából érdektelenek és idejétmúltak.