A Jeep a napokban hivatalosan is bejelentette a Wagoneer S érkezését, amely a népszerű gyártó első globálisan forgalmazott elektromos modellje lesz. A Stellantis konszern ernyője alá tartozó márka a kedvcsináló fotó mellett néhány részletet is közzétett a várhatóan még idén az utakra kerülő villany-SUV-ról. Az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkében egyéb érdekességek mellett ezekről is szót ejtünk.

Szakértők tavaly ilyenkor 10%-os csökkenést vártak a magyarországi újautó-piacon – ehhez képest már-már örömtelinek tűnik, hogy a napokban megjelent összesítések alapján végül az eggyel korábbi esztendőhöz képest „csak” mintegy 3,5%-os visszaesést volt kénytelen elkönyvelni az iparág 2023-ban. Az eredmény ezzel együtt nem túl biztató, főleg, hogy az Európai Unióban immár egyedül hazánkban csökkennek éves alapon a személygépjármű-eladások. A szabadidő-autók térhódítását illetően viszont itthon is érvényesülnek az EU-s trendek – nem úgy, mint az elektromos kocsik esetén. A részleteket az Auto Check Center szervizhálózat idei első bejegyzésében vesszük górcső alá.

Nem sok konzervatívabb, (német) „felső középosztálybelibb”, megállapodottabb és megnyugtatóbb dolog állhat a garázsban egy Mercedes E-osztálynál. Lényegében mindegy, hogy a kombiról (T-sorozat) vagy a klasszikus szedánról van szó, ahogy lehet benzines vagy dízel is, de az AMG-féle extremitások, a villanyosítás már kilóg az elképzelésből, miközben a modell persze, hogy ilyen hajtásláncokkal is kapható, sőt! Csak a „csillagosok” kínálnak olyan plug-in hibridet, ahol a hatótáv növelését dízelmotorra bízták. Ez már önmagában egyesíti a két legtakarékosabb megoldást, különösen, hogy a dízelmotorok állandó fordulatszámon kiemelkedően hatékonyak és tiszták (igen, nem tévedés, tessék utánajárni) tudnak lenni.

December 26-án ünnepli alapítása 90. évfordulóját a Nissan, a japán gyártó pedig több „akcióval” is tiszteleg a nagy jubileum előtt. Ezek közül talán a legkülönlegesebb az az expedíció, amely során egy skót házaspár – Chris és Julie Ramsey – elautózott az Északitól a Déli-sarkig. Már önmagában ez is egyedülálló vállalkozás, ráadásul a kísérletre egy tisztán elektromos autót, a tavaly óta az utakon lévő Nissan Ariyát választották. Az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzésében ennek a nem mindennapi utazásnak a részleteit osztjuk meg olvasóinkkal.

A mostani télen az utóbbi évekhez képest eddig már-már meglepően sok havat láttunk Magyarországon, a legcsapadékosabb napokon egyes területeken a hóláncok is jól jöttek a biztonságos közlekedéshez. Ez a felszerelés az egyik legnagyobb „csapdahelyzet” a mezei autósok számára: mivel szinte sosem indokolt a használata, a többség nem szerez rutint a felrakásában, emiatt pedig, amikor mégis gyorsan szükség lenne rá, sokaknak jókora fejtörést okoz az egyébként nem megugorhatatlan feladat. Rajtuk segíthet a Hyundai és a Kia egy friss fejlesztése, amely egyetlen gombnyomással képes „hólánccal ellátni” a gumikat. Hogy pontosan miről van szó, azt az Auto Check Center új bejegyzésében járjuk körül.

Ilyentájt, minden autós portál arról beszél, hogyan „készítsük fel autónkat a télre”. Az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkében ezt a misztikus, Trónok harcába illő kijelentést részben szeretnénk megerősíteni, részben pedig „cáfolni”. Ugyanis egy gépkocsit érdemes mindig megfelelő állapotban tartani, és akkor a télnek sincs nagy jelentősége. Viszont, ha egyébként nem sokat foglalkozunk az üzemeltetésével, akár szakértelem híján, akár nemtörődömségből, akkor télen tényleg még jobban ráfaraghatunk a gondatlanságra. Emiatt most felsoroljuk, melyek azok a tételek, amivel a gondos gazdának nem kell foglalkoznia, a többiek viszont jobban teszik, ha vetnek rá egy pillantást:

Hagyományosan november végén nevezik meg, melyik modelleknek van esélyük elnyerni az Európai Év Autója címet, és ez idén sem volt másként. A néhány napja közzétett, 28 résztvevős lista jó pár érdekességet tartogatott, és még a most nyilvánosságra hozott, 7-re szűkített névsorban is akadnak olyan kocsik, melyek szereplése bizonyára sokakat meglep. A tendenciákat persze borítékolni lehetett: hódítanak a villanymotorok, a SUV-ok és a kínaiak. A pontos részletekről szól az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzése.

Az autó lelke a motor, szokták mondani, de akkor a motor lelke bizony az akkumulátor, ami nélkül nincs az a hipersportautó, amit életre lehetne „lehelni”, ideértve vicces módon a villanyautókat is. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkében következzen egy kis akkumulátoros okoskodás az igazi tél előtt.

Alighanem a Zeekr is azok közé a feltörekvő kínai autómárkák közé tartozik, amelyekről rövidesen Európában is gyakrabban fogunk hallani. A többek közt a Volvo tulajdonosaként számontartott Geely konszern alá tartozó, elektromos brand ezidáig 3 járművet mutatott be, a negyedik modelljük hivatalos premierjére pedig az e hét végén kezdődő Guangzhou Auto Show-n kerül sor. A 007-es nevet viselő szedánnal kapcsolatban már most ismert néhány részlet – vagyis fogalmazhatnánk úgy is, hogy „névrokonával”, James Bond ügynökkel ellentétben nem annyira „titkos” –, amiket az Auto Check Center szervizhálózat új bejegyzésében össze is gyűjtöttünk.