A Lamborghini rajongóinak egy „békát már le kellett nyelniük”, amikor a sportkocsijairól híres márka néhány éve piacra dobta az (amúgy rendkívül sikeres) Urus divatterepjárót. A bolognai székhelyű cég rövidesen az autóipar másik nagy, ám a közvéleményt megosztó „hullámát” is igyekszik meglovagolni: már javában dolgoznak ugyanis a vállalat tisztán elektromos kocsijain. A crossoveres vonásokkal felvértezett Lanzador nevű kétajtós (ám 4 személyes) kupé terveit a minap nyilvánosságra is hozták, így itt az idő, hogy Auto Check Center szervizhálózat bejegyzéseinek olvasóit beavassuk a már ismert részletekbe.

Javában zajlik a globális autós szektor egyik legjelentősebb eseménye, a Monterey Car Week, számos gyártó pedig természetesen erre az alkalomra időzíti legújabb modelljének bemutatását. Így tett a villanymotoros luxussportkocsikra szakosodott Automobili Pininfarina is, amely a minap – a cég saját megfogalmazása szerint – „a világ legelső elektromos hiper barchettáját” leplezte le a kaliforniai városban. Az Auto Check Center szervizhálózat soron következő írásában a B95 néven futó, tető és szélvédő nélküli csúcsautóról ejtünk néhány szót.

Az amerikai Fisker vállalat nemrég a világ legelső teljesen elektromos, négyajtós, nyitható tetejű GT-sportkocsijaként harangozta be a Ronin nevű, fejlesztés alatt lévő luxusjárművét, amelyről a napokban néhány technikai részlet is kiderült. A limitált szériás újdonsággal a cég dinamizmus és hatótáv terén is alaposan fel akarja adni a leckét a konkurenciának a hiper-villanyautók egyre szélesebb mezőnyében. Az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzésében a csillagászati áron érkező „gazdátlan szamurájjal” foglalkozunk.

A Hyundai már egy hónapja elárulta, hogy rövidesen lerántja a leplet népszerű, közepes méretű szabadidő-autója, a Santa Fe legújabb generációjáról, a minap pedig végre a legtöbb fontos részletet is megosztották a közelgő kocsival kapcsolatban. Az elődjeihez képest látványosan szögletesebbé vált újdonság az eddigi információk alapján Európába csak hibrid változatokban jut el, méghozzá a friss hírek szerint akár már a következő esztendő elején. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében sorra vesszük, mit érdemes tudni a megújuló SUV-ról!

Tíz külföldről Magyarországra érkező, használt személygépkocsiból átlagosan 4-nek Németország a „forrása” – legalábbis ez derült ki az autóipari adatszolgáltatással foglalkozó carVertical friss statisztikáiból. Mindez persze nem újdonság, és nem is egyedi jelenség, hiszen a kelet-közép-európai régió többi államában is jó ideje hasonló a helyzet. Az Auto Check Center szervizhálózat legújabb cikkében többek közt arra keressük a választ, vajon miért „ragaszkodunk” ennyire a német importhoz?

A modern Škoda Superb (ejtsd: „szuperb”, nem pedig szuperbé, vagy bármi más) 2001 óta van velünk, és egyre inkább eltávolodott a „szegény ember Passatja” kategóriától, és nemcsak árban. Mára sok mindenben megelőzi platformtársát, a mindenkori VW Passatot, sőt, ‒ szubjektíven ‒ sok szempontból vonzóbb is annál. Most a Cseh-Német-Szlovák gyártó, szóval a Škoda újabb, minden tekintetben nagy dobással bizonyítja, hogy van még létjogosultsága a méretes kombiknak és szedánoknak, merthogy az új Passattal ellentétben a Superbet klasszik lépcsőshátúként is meg lehet majd venni, miközben a Passatból már csak a kombi marad.

Az autóiparban mostanság kénytelenek voltunk hozzászokni a jelentős csúszásokhoz, azonban mind közül talán a legnagyobb „késlekedő” a Tesla Cybertruck. Persze könnyen lehet, hogy az innovációról ismert kaliforniai vállalat elektromos pickupja csak a felfokozott várakozás, az óriási ígéretek és a folyamatos reflektorfény miatt tűnik egy „soha véget nem érő történetnek”. Most azonban úgy fest, lassan pont kerülhet a sztori végére, egy közelmúltbeli Twitter-bejegyzés szerint ugyanis a cég texasi üzemében elkészült a kisteherautó első véglegesnek tűnő példánya. Az Auto Check Center szervizhálózat új bejegyzésében ennek apropóján a várva várt Tesláról lesz szó.

Már eddig is abszurdnak tűnt, hogy a fejlesztés alatt lévő Koenigsegg Gemerára a róla szóló hírekben olykor „családi” autóként hivatkoztak, hisz mégiscsak egy nagyjából 1700 lóerős, hibrid hipersportkocsiról van szó, amely legfeljebb azért „praktikusabb” a szegmens többi képviselőjénél, mert 2 helyett 4 ülés található benne. A minap a jármű aztán még egy (vagy inkább több) lépéssel távolodott a családi kategóriától, egy friss bejelentés szerint ugyanis 2200 lóerős kivitelben is elérhető lesz. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében a teljesítmény terén világrekorderré váló GT-modellről ejtünk néhány szót.

Időnként történnek tragédiák a közutakon, de némelyik nagyobb port ver fel, mint a többi. Ilyen például a legutóbbi, Árpád hídon történt baleset, amiben két gyors autó (vélhetően) versenyzett, ütközött, mindkettő összetört, mindkét sofőr megsérült, egy ártatlan kerékpáros pedig életét vesztette. 2022-ben például 535-an haltak meg a hazai utakon, és szinte biztos, hogy így vagy úgy mindegyik elkerülhető lett volna. A különbség, hogy ott nem volt szó több tíz milliós autóról, ezért kisebb port vernek fel ezek az ügyek.