Forradalmi Ferrari közeleg – de hogy nevezhetjük?

Forradalmi Ferrari közeleg – de hogy nevezhetjük?

Ha egy nagy cég neve egy hírben szerepel egy jótékonysági szervezetével, akkor az esetek túlnyomó többségében valamifajta támogatásról, felajánlásról van szó. Egy mostani eset viszont a ritka kivételek közé tartozik, a Ferrari ugyanis névhasználati vitába keveredett egy fiatalokat segítő alapítvánnyal. A szóban forgó kifejezést a legendás olasz gyártó az egyik olyan jövőbeli modellje számára szemelte ki, amely jelentős mérföldkő lehet a vállalat történetében.

Purosangue, magyarul telivér. Ha az ágaskodó lovat ábrázoló emblémára gondolunk, akkor kevés ennél találóbb nevet lehetne adni egy Ferrari autónak. Tulajdonképpen furcsa is, hogy a maranellóiaknak csak a közelmúltban jutott eszükbe használni, amikor a tervezőasztalon hivatalosan „175” néven futó modelljük leendő elnevezése került szóba.

A gond csak az, hogy már évek óta létezik egy Purosangue Alapítvány nevű szervezet, amely többek közt hátrányos helyzetű fiatalok sporton keresztül történő felemelkedéséért küzd. Mivel a nonprofit közösség korábban az ügyüket népszerűsítendő piacra dobott egy ruhakollekciót, amihez védjegyet is regisztrált, a Ferrarinak nem lesz könnyű dolga, ha meg akarja szerezni a névhasználati jogot.

A kérdést majd az illetékes jogi szakemberek eldöntik, ezen a helyen amúgy is sokkal érdekesebb maga az autó, amelyet az első Ferrari SUV-ként emlegetnek. Az olaszok ezt kategorikusan elutasítják, ami nem is csoda, hiszen 2016-ban az akkori főnökük, Sergio Marchionne még úgy fogalmazott, ahhoz, hogy a Ferrari SUV-t gyártson, „először meg kell ölni” őt. Szerencsére ez nem következett be, ám azóta is, ha szóba kerül a jelenleg 2022-re ígért kocsi, tiltakoznak a hárombetűs kategória ellen, mondván, az „nem áll jól a brandnek”.

Akárhogy is, várható volt, hogy a Ferrarinak előbb-utóbb lépnie kell valamit arra, hogy a rivális márkák az utóbbi időszakban jelentős üzleti sikerrel vezették be a piacra saját szabadidő-autóikat, elég, ha a Lamborghini Urusra, a Bentley Bentaygára vagy épp a Rolls-Royce Cullinanra gondolunk. Egy szóval, nevezzék akárhogy is, a jármű, amihez egy Giorgi Tedoradze nevű dizájner készített fantáziarajzot, minden bizonnyal az egyre népszerűbbé váló szegmensben szállhat ringbe a vásárlók kegyeiért.

A pontos adatok tehát még nem ismertek, azonban a Ferrari vezetői a közelmúltban már elárulták néhány részletet a kocsiról. Eszerint a tavaly bejelentett, Roma nevet viselő grand tourerrel azonos platformra épülhet majd, és szintén alkalmazza a hibrid technológiát. A motorválasztékban a V6, a V8 és a V12 is megjelenhet, bár utóbbi esetén szinte kizárt a hibrid hajtás, hiszen ez az erőforrás az akkumulátorokkal kombinálva már túlságosan nagy tömeget eredményezne.

Teljesítmény terén szinte biztosra vehető, hogy a – nevezzük egyelőre így – 175-ös a közvetlen vetélytársak „fölé lő” majd. A Lamborghini Urus például 641 lóerős, míg a leendő új Ferrari esetén a 986 lóerő sem kizárt – ennyit tud a 2019-ben leleplezett SF90 Stradale hibrid modell is. Ilyen számok mellett pedig tényleg az érdekli majd legkevésbé a leendő tulajdonosokat, hogyan hívják, netán milyen skatulyába sorolják új szerzeményüket…