Az év(tized)ek során megszokhattuk, hogy a három nagy, német prémiumgyártó árgus szemekkel figyeli egymás stratégiáját, és a sikeresnek bizonyuló lépéseket igyekeznek is a lehető legrövidebb úton „lemásolni”. Ehhez képest meglepő, hogy míg a BMW és a Mercedes már 2019 óta kínál három üléssoros luxus-szabadidőautót (az X7, illetve a harmadik generáció GLS képében), addig az Audi egyelőre adós egy valóban nagy méretű, akár hétszemélyes SUV-val. A jelek szerint azonban ez már nem sokáig marad így, német sajtóértesülések alapján ugyanis az ingolstadti vállalat hivatalosan is megerősítette a Q9 2026-os érkezését. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésének fókuszában az érkezőben lévő modellel kapcsolatos, már tudvalevő információk állnak majd.
Az Audi Q9 debütálása valahol logikus döntés a márka részéről, hiszen a divatterepjáró-palettájukon ez idő tájt a Q2-től a Q8-ig minden „szám” megtalálható már. Ezek közül az aktuális Q6, Q7 és Q8 hosszúsága kevéssel már meghaladja az 5 métert, ám a Q9 a várakozások szerint ennél is jobban „elnyúlik” majd, sőt, alighanem a szintén a Volkswagen konszernhez tartozó – hétüléses opcióval szintén rendelkező – Bentley Bentaygánál (5,12 méter) is valamivel hosszabb lesz. Összehasonlításképpen, a bevezetőben említett két fő rivális közül a BMW X7 5,15, a Mercedes-Benz GLS pedig 5,21 méteres.
A vadonatúj Q9 egybehangzó médiaértesülések alapján a VW Csoport belsőégésű motorral ellátott modelljei számára fejlesztett PPC platformjára épül majd (hasonlóan a friss A5 és A6 típusokhoz), amely benzines, dízeles, mild hibrid és plug-in hibrid variánsok születését vetíti előre. A korábbi találgatások arról szóltak, hogy a piramis alján 4 és 6 hengeres erőforrások helyezkednek majd el, de az SQ9 és a sokak reményei szerint szintén elérhetővé váló RS Q9 változatokba vélhetően az Audi 4.0 literes, V8-as ikerturbós motorja kerül majd, 500-600 lóerős teljesítménnyel és 750-850 Nm körüli csúcsnyomatékkal.
Némi meglepetésre arról is sok szó esik szakértői körökben, hogy az említett hajtásláncok kiegészülnek egy jelenleg ritka, de felfutóban lévő technológiával, a hatótávnövelt hibriddel, ahol a kerekeket a villanymotor mozgatja, míg a belsőégésű erőforrás feladata a töltés. Az, hogy az Audi piaci szempontból mindenképp fontosnak mondható újdonsága döntően „hagyományos” alapokra épít, egy újabb bizonyítéka lehet annak, hogy a nagy hírű gyártók arra számítanak, hogy a benzines és dízeles motorok 2035-ös tilalma nem kerül bevezetésre jelenlegi formájában, és legalább a hibridvariánsok túlélik a következő évtizedet is.
Érdemes megemlíteni azt is, hogy jövőre a Q9-cel párhuzamosan a már 10 éve az utakon lévő aktuális Q7-es (képünkön) új generációja is megérkezhet majd, szintén a PPC platform segítségével – vagyis a jelek szerint az Audi rövidesen a BMW X7 mellett az X5, valamint a Mercedes GLS mellett pedig a GLE ellen is új frontot nyit.