Mióta csak elkezdődött a „villanyforradalom” az autóiparban, a legtöbb gyártó azon ügyködik, hogy előrukkoljon a megfizethető árú és eközben (nagyjából) kompromisszummentes, tisztán elektromos kocsival. Hogy a napokban a Müncheni Autószalonon már sorozatgyártáshoz közeli verzióban bemutatott Škoda Epiq lesz-e az első valódi „zöld tömegmodell”, azt majd az idő eldönti, de addig is az Auto Check Center szervizhálózat legfrissebb cikkében igyekszünk összegyűjteni mindent, amit már tudni lehet a szóban forgó, kompakt, városi crossoverről.
A cseh márka még tavaly tavasszal lengette be a cég újkori névadási gyakorlatához hű Epiq-et, amely a vállalat közlése szerint az első olyan típusuk, amely már teljes egészében az úgynevezett „Modern Solid” desingvilág jegyében készült. Ennek megfelelően a jármű megjelenését minimalista vonások jellemzik, megspékelve a már a legújabb Elroq és Enyaq modelleken is felbukkanó „Tech Deck” orr-résszel, illetve T-alakú elülső és hátsó lámpákkal.
A mini-szabadidőautó a Volkswagen Csoport MEB Entry névre keresztelt platformjára épül, hasonlóan a VW ID. Polóhoz, ID. Crosshoz és a Cupra Ravalhoz – amelyek egyébként szintén a már említett németországi eseményen mutatják meg magukat a világnak. Az Epiq a Škoda tájékoztatása alapján 4,1 méter hosszú lesz, azaz házon belül a Fabia méretkategóriájába esik – a brand eddigi legkisebb SUV-ja, a Kamiq ennél nagyjából 15 centiméterrel hosszabb. A testvérmodellekből kiindulva az Epiq várhatóan kb. 1,8 méter széles és 1,6 méter magas lesz. Ehhez képest nem is hangzik olyan rosszul a hivatalosan beígért 475 literes csomagtér – főleg, ha hozzátesszük, hogy villanyautó lévén az elektromos rendszer szokásos tartozékainak is helyet kell szorítani.
A kocsiban egy az első tengelyt hajtó, a sajtóinformációk alapján 208 lóerős motor kap helyet, míg a sokak reménye szerint elkészülő RS-változat ennél értelemszerűen valamivel izmosabb lehet majd. Az ötajtós „bébi-SUV”-val a tesztek alapján 425 kilométert lehet megtenni egyetlen feltöltéssel (WLTP szabvány szerint), ami alapvetően városi vagy ingázós használatot feltételezve hozza a megfelelő szintet.
A várható keresletet illetően a fő kérdés természetesen az ár lesz. A Škoda egyelőre a belsőégésű motorral ellátott Kamiq árával versenyképes, 25 ezer angol fontnak – azaz átszámítva mintegy 11,3 millió forintnak – megfelelő indulóösszegről beszél, ami nagyjából 20%-kal kedvezőbb, mint a márka jelenlegi belépő-villanymodellje, az Elroq esetén.
A többek közt a Renault 4-nek hadat üzenő Epiq gyártására a VW konszern spanyolországi (egész pontosan pamplonai) üzemében kerül sor, hasonlóan a már említett Cupra- és Volkswagen-modellekhez. Ha minden az ütemtervek szerint halad, a Škoda reménybeli villany-tömegautója 2026 közepén kerül az utakra.