Egy hét alatt „megkerülte a Földet” a Mercedes hiperautója

A kedves olvasónk vajon mekkora távolságot tudna megtenni autóval egyetlen nap leforgása alatt? Mondjuk 1000-1500 kilométert? Esetleg nagyon megfeszítve egy kicsit többet? És mit szólnánk mondjuk 5479 kilométerhez? Merthogy a napokban a Mercedes CONCEPT AMG GT XX néven futó koncepciójármű pontosan ennyit koptatta az olaszországi Nardò Ring aszfaltcsíkját 24 óra alatt, amivel új világcsúcsot állított fel az elektromos kocsik mezőnyében. Az Auto Check Center szervizhálózat friss bejegyzésében a rekord részletei mellett a négyajtós szedánnal kapcsolatos információkat gyűjtöttük össze.

A hasonló „állóképességi” kísérletekről híres, 12,68 kilométer hosszú, Leccéhez közeli pályán a tapasztalt versenypilóták 2 óránként adták át egymásnak a volánt, az első nap végén pedig a már említett módon összesen 5479 kilométert vezettek. Ez nagyjából 1500 kilométerrel több, mint amit korábban egy villanyautó (egy Xpeng P7-es) meg tudott tenni 24 óra alatt, és érdekességképpen egy kevéssel a Le Mans-i 24 órás verseny rekordján (5410,7 km) is túltesz.

Egy gyors osztással kiszámolható, hogy a fenti adatok 228,3 km/h-s átlagsebességet jelentenek, ami önmagában is figyelemre méltó – hát, még ha hozzátesszük, hogy villanyautó lévén a töltésekre is kellett időt szánni. Más kérdés, hogy az ilyen kényszerpihenők számát a Mercedes fejlesztői igyekeztek minimalizálni, hiszen a kocsi a 850 kW-os töltőtechnológiának köszönhetően mindössze 5 perc alatt képes 400 kilométerre elegendő energiát felvenni.

A csapat pedig, ha már elment Dél-Olaszországig, nem állt le 1 nap után, hanem célba vették a szimbolikus 40 075 kilométeres távolságot (ennyi a Föld kerülete az Egyenlítő mentén), amelyet végül 7 nap, 13 óra, 24 perc és 7 másodperc alatt sikerült abszolválniuk.

Ami magát az új rekordert illeti, az idén nyáron bemutatott CONCEPT AMG GT XX-ben 3 darab, a brit YASA vállalat által jegyzett, úgynevezett axiális fluxusú villanymotor található (kettő a hátsó, egy pedig az első tengelyen), amelyek együttesen 1360 lóerős teljesítményt produkálnak. Az 5,2 méter hosszú, 2,13 méter széles és 1,31 méter magas, hátsó ablak nélküli jármű akár 360 km/h-s száguldásra is képes, és bár a most látott formájában nem biztos, hogy sorozatgyártásba kerül, egyes megoldásai idővel visszaköszönhetnek a különböző Mercedes-AMG modelleken.

Végezetül, a teljes kép érdekében tegyük hozzá, hogy a bevezetőben nem véletlenül fogalmaztunk úgy, hogy az autó az elektromos kocsik mezőnyében döntött rekordot, hiszen az abszolút csúcs még messze van. Azt ugyanis 2002 óta egy „hagyományos”, tizenkét hengeres benzinmotorral ellátott Volkswagen W12 tartja 7740,5 kilométerrel – melyet egyébként szintén a Nardò Ringen hozott össze.