Egy lista, ahol nem jó elöl lenni

Egy lista, ahol nem jó elöl lenni

Az amerikai iSeeCars nevű gigantikus új- és használtautó adatbázist üzemeltető oldal kíváncsi volt rá, melyek azok a kocsik, amelyeken a legnagyobb arányban túladnak tulajdonosaik már egy éven belül. A lista élmezőnyében meglepően sok luxusjárgányt, és fej-fej melletti brit-német „küzdelmet” találunk.

Az oldal összesen 46 millió újautó-vásárlást vett górcső alá, így kiderítette, hogy mindössze a járművek 3,4%-án adnak tovább a megvételtől számított tizenkét hónapon belül. Akadnak azonban modellek, ahol ez az arány több mint 10%-os. Az új gazdák a jelek szerint a Mercedes-Benz C-osztályhoz ragaszkodnak legkevésbé, 12,4%-uk ugyanis egyetlen évig sem húzza azok után, hogy leszurkolták érte a nem épp alacsony – a magyar szalonokban 9 millió forint felett kezdődő –vételárat.

A luxusmárkák képviselői a teljes top10-et uralják, csak a 8. és 10. helyre befutó két Nissan (Versa és Versa Note) nem illik ebbe a sorba. Ott van azonban a prémium kategóriából a BMW 3, a Land Rover Discovery Sport, a Land Rover Range Rover Evoque, a MINI Clubman, a BMW X1 és X3, valamint a Jaguar XF.

Aki figyelmesen olvasta az iménti felsorolást, már nem lepődik meg rajta, hogy a gyártók szerinti rangsort a BMW vezeti: a cég vadonatúj modelljeinek 7,9%-át, azaz százból mintegy nyolcat, 1 éven belül eladják tulajdonosaik. A dobogót ebben a kategóriában teljesen kisajátították a németek, második helyre ugyanis a Porsche (7,6%), a harmadikra pedig a Mercedes (7,4%) futott be.

A kutatás nem terjedt ki arra, hogy milyen okok állnak a gyors eladások mögött, de nem lenne csoda, ha a listát látva többen a prémium autók bonyolultságára és esetleges megbízhatatlanságára gyanakodnának. A felmérést végző cég egyik szakértője ugyanakkor hozzátette, a luxusmárkák ügyfelei sokszor különösebb indok nélkül ülnek át egy másik autóba – hiszen megtehetik.