Duplán hoznak a konyhára az új Lexusok

Duplán hoznak a konyhára az új Lexusok

Vészesen közeleg a Genfi Autószalon, az év első olyan eseménye, amelyet túlzás nélkül az egész világon árgus szemekkel figyelnek a téma szakértői, rajongói. A gyártók sorra jelentik be a rendezvényre időzített újdonságaikat: a Lexus például három európai premierre is készül a svájci városban.  A néhány kedvcsináló fotó erejéig már bemutatott kocsik önmagukban is izgalmasak, de legalább ilyen érdekes az a „nagy terv”, aminek részeként megszülettek.

A ma és a holnap autói. Röviden így foglalhatnánk össze, az ígéretek szerint mi lesz látható a világ elsőszámú öntöltő hibrid elektromos luxusgyártója, a Lexus standjánál a március elején kezdődő Genfi Autószalonon. A japán márka a minap leplezte le az UX 300e, az LC 500 Convertible és az LF-30 Electrified modelleket, amelyet tehát rövidesen testközelből is láthatnak az érdeklődők.

A „jelent” egyrészt az UX 300e képviseli, amely a Lexus első akkumulátoros elektromos hajtású járműve (BEV). A formavilága az UX kompakt crossoverről lehet ismerős, és a fejlesztők szerint nemcsak a megszokott kényelmet és megbízhatóságot örökölte onnan, hanem a kimagasló menetdinamikát is. A szintén hamarosan a kereskedésekbe kerülő LC 500 Convertible pedig a márka egyik zászlóshajója, az LC kupé nyitott tetős változata.

Az LF-30 Electrified tanulmány közben már a Lexus jövőképét hivatott felvázolni. Érthető módon erről kevés részletet árultak el, hiszen a nagy bejelentésekkel mégiscsak célszerű kivárni magát a genfi show-t. Annyit azért tudni, hogy az Európában most debütáló Electrified stratégia célkitűzése kényelmes és izgalmas alternatívát kínálni azoknak a (gazdagabb) vásárlóknak, akik készek lecserélni hagyományos hajtású kocsijukat.

A Lexus elképzelései szerint az új autókkal sikerül még tovább növelni az egyébként is emelkedő pályán lévő globális eladási adataikat. A nemrég nyilvánosságra hozott összesítések szerint tavaly rekordszámú, kb. 765 ezer autót értékesítettek, ami éves szinten 10%-os bővülést jelent. Mindez pedig az anyavállalatnak, a Toyotának „duplán is megérheti” anyagilag.

A közelmúltban ugyanis több elemzés is kiszámolta, melyik nagy autógyártónak mekkora bírságot kell fizetnie a 2020-ban életbe lépett EU-s flottaszintű emissziós kvóta (95 gramm/km-es) miatt. Jelen állás szerint egyetlen vezető vállalat van, amely akár teljes mértékben elkerülheti a büntetést – méghozzá a Lexus márkát is birtokló Toyota. Az, hogy a Lexusok egyre növekvő eladásainak 96%-át hibridek teszik ki, sokat segít abban, hogy a konszern a határérték alatt végezhet.

Ez pedig felbecsülhetetlen versenyelőnyt jelenthet, hiszen számítások szerint a Volkswagen, a Fiat-Chrysler, a Ford és a Renault-Nissan-Mitsubishi is egymilliárd eurót meghaladó bírságra készülhet, ami vélhetően hatással lesz majd új autóik árazására – miközben a Toyota ilyen okból nem kényszerül emelni. A jelek szerint pedig a japánok nem elégszenek meg a pillanatnyi kedvező helyzetükkel, hanem már a jövőre is gondolva, a szabályokhoz alkalmazkodva tovább „zöldítik” kínálatukat – ennek előfutára a három vadonatúj Lexus is.