Bréking: elborult Porschét készített egy zakkant tudós!

Bréking: elborult Porschét készített egy zakkant tudós!

A 935 Clubsport Racer-re más magyarázat egyszerűen nincs.

Nem mintha egy már eleve csúcskirályságnak számító típus durván felpimpelt változatán alakítani kellene, de egy szülinapos (láthatóan) megteheti ezt is. A Porsche ugyanis a 70. X-et üli, és míg mások megelégszenek ilyenkor a tortával, a legendás német autógyár idén a 911-es alapjain nyugvó 935-ösből fejlesztett elborult álomkocsit.

Egészen pontosan 77 darabot.

Ötletünk nincs, hogy jött ki a 70. szülinapra a 77-es szám, de végül mindegy, mert ennyi készül belőle, és pont. De tény, ami tény: a Norbert Singer által szétdizájnolt, 1976 és 1981 között gyártott kétajtós kupé most még vadabb külsővel áll neki a szívfacsarásnak/pályafelgyűrésnek. Ismét csak ki kell emeljük, hogy nem tanulmányautóról van szó, hanem sorozatgyártásról, mely konkrétan a típus legsikeresebb darabját, a 935/78-as, hosszú farú Moby Dick-et veszi alapul. Hozzátartozik: a Clubsport Racer NAGYJÁBÓL megtartotta a mind a szakik, mind a közmegegyezés szerint legbitangabbnak számító Porsche, a 911 GT2 RS elvetemültebb műszaki dolgait is: a hathengeres/turbófeltöltéses 3,8 literes boxermotor felel a 700 lóért (naná, hogy a jó széles, hátsó szárnnyal szépített farba építve), de az elődmodell 365 km/h-s sebessége ennek ellenére mégiscsak kérdéses. Az originál 935/78-as 750 és 845 lóerő között tudott, a 3,2 literes motor lecserélése így talán kissé botorság. Ezen talán segíthet, hogy a súlya tisztán 1470 helyett csupán 1380 kilogramm, de mindegy is:

merthogy forgalomba helyezni, azt sajna nem lehet.

És ez nem csupán azért van így, mert az orrkialakítás megint csak országúti fényszórók nélkül történt meg, sőt, a forgalmi engedély kiváltása nem is a 701 948 eurós nettó áron múlik. A Porsche ugyanis (nyilván tudatosan) nem homologizáltatta a kocsit, azaz a 2019 júniusában jelentkező példányokat csupán klubversenyeken, illetve pályanapokon húzathatják ki a boldog tulajdonosok.